Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czasami mam ochotę rzucić klawiaturą
i modlić się by doleciała i trafiła kogoś kto wymyśla głupoty na allegro
Kupujący kupuje sobie towar na spółkę z o.o. i wybiera zakup z fakturą VAT oraz płaci za towar
po czym odstępuje od umowy jako osoba indywidualna np: jako Jan Nowak (imię i nazwisko fikcyjne)
i nie odbiera towaru
oczywiście wypełnia allegrową zakładkę zwroty sugerując że odeśle towar
i zakłada dyskusję
można pisać co się chcę i tak nie rozumie chce pieniędzy jako Jan Nowak i już
ustawa konsumencka, księgowanie faktury, kodeks handlowy, ustawa o Vat, korekta to dla niego obce słowa
ma być zwrot na Jan Nowak i już !
a co pisze allegro
Jeśli problem został rozwiązany, zakończ dyskusję. W przeciwnym razie możesz poprosić nas o pomoc, albo oznaczyć dyskusję jako nierozwiązaną i wystąpić o zwrot pieniędzy z Programu Ochrony Kupujących.
Kiedy na allegro zostaną uporządkowane te sprawy?
Od tego roku zmieniły się przepisy w ramach tzw "przyjaznego państwa" i janusz, który kupi na Fakturę VAT, jest traktowany jak konsument, pod warunkiem, że:
- firma to jednosoobowa działalność
- towar nie jest bezpośrednio związany z jego działalnością ( choć zapewne janusz wrzuciłby go w koszty)
Przepisy są niedoprecyzowane i musimy sami ocenić powyższe na podstawi zapisów w CEDIG. W przypadkach wątpliwych to już od nas zależy, czy zgodzimy się przyjąć zwrot od janusza czy nie, narażając się tym samym na negatyw itp.
Jeżeli zgodzimy się na zwrot, oczywiście wtedy korekta faktury ( tradycyjnie lub przez mail), sprawdzenie danych rachunków bankowych, czy janusz płacił z konta przypisanego do działalności i czy zgadza się ono z kontem, które janusz podał do zwrotu pieniędzy. Tak to powinno wyglądać, jeżeli nie chcemy mieć kłopotów przy kontroli z US.
@trader2345 piszesz dobrze ale w moim przypadku chodziło o spółkę z o.o. z pełną księgowością
Dokładnie tak jak napisał RED. Spółka z o.o. i inne spółki mające osobowość prawną NIE MAJĄ PRAWA do odstąpienia od umowy w myśl ustawy o prawach konsumenta.
Powiem więcej, przy zamówieniu złożonym na odległość, spółki mające osobowość prawną NIE MAJĄ PRAWA do złożenia reklamacji u sprzedawcy z tytułu rękojmi, jeżeli sprzedawcą wyłączył rękojmię.
RED No i masz:
"Klient zapytany przez Allegro, czy poleca zakupy u REDa odpowiedział, że nie poleca. To nie żadne szkalowanie czy nawoływanie do niekupowania, tylko stwierdzenie faktu."
- jakiego faktu. Tak zwana "subiektywna ocena" to nie fakt, tylko "subektywna ocena".
Pojęcie zupełnie karkołomne i z zakończenia pleców wyjęte.
@DECO-MASTER Spróbuję prościej - wyobraź sobie, że napisałeś coś w internecie i się pod tym czymś podpisałeś. Nie zajmujemy się w tym momencie treścią tego wpisu, tylko samą czynnością. Napisałeś to? Tak, napisałeś. To JEST fakt.
Teraz wyobraź sobie, że ktoś Cię o coś zapytał, a Ty odpowiedziałeś na piśmie i się pod tą odpowiedzią podpisałeś. Odpowiedziałeś? Tak, odpowiedziałeś. To JEST fakt.
A teraz wyobraź sobie, że ktoś Cię zapytał, czy polecasz zakupy u REDa, a Ty zgodnie z prawdą odpowiedziałeś, że polecasz albo że nie polecasz. Już łapiesz?
Client:98572120 To ty nie łapiesz, co napisałem.
Ocena jest z definicji subiektywna i nie jest stwierdzeniem faktu.
Treść właśnie...
Teraz jaśniej brzmi?
@DECO-MASTER Uciekasz od meritum. @RED domaga się od Allegro usunięcia oceny otrzymanej od swojego klienta. Subiektywnej oceny. Allegro miałoby usunąć odpowiedź na pytanie, które samo zadało klientowi REDa, bo REDowi ta odpowiedź się nie podoba. A klient tylko odpowiedział na pytanie zaznaczając jedną z dwóch dostępnych opcji. I to jest fakt.