anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

poczta polska twierdzi że przesyłka dostarczona kupujący nie otrzymał co robić

mike25l
#8 Zapaleniec#

Kolejny raz zdarza mi się że kupujący nie otrzymał przesyłki poleconej Poczty polskiej, mam awizo nadania z numerem, śledzenie na stronie pokazuje że przesyłka została dostarczona a kupujący twierdzi że jej nie otrzymał, co robić?  kolejne wysłanie to dla mnie strata towaru i kosztów przesyłki a z mojej strony wszystko dopatrzyłem wysłałem na czas tak jak w zamówieniu. Wg poczty wszystko jest ok a nie jest. co robić?

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

pinsplash
#21 Demiurg#

@mike25l  tutaj: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/poczta-polska-przekr%C4%99t-quot-na-covid-...

Niestety tutaj pomoze tylko sąd.... Niech kupujący spyta się na poczcie co listonosz z nią zrobił? Włożył do skrzynki, dał sąsiadowi, zostawił w jakiejś skrzynce na posesji?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Trudna sytuacja. Jeśli kupujący faktycznie nie otrzymał przesyłki, może wystąpić o zwrot wpłaty z Programu Ochrony Kupujących, a to zazwyczaj stanowi poważny problem dla sprzedawcy i konieczność zwrotu środków.

Aby tego uniknąć, trzeba będzie udowodnić kupującemu, że przesyłkę otrzymał, czyli uzyskać od poczty jego podpis na dokumencie odbioru.

Za przesyłkę, jej utratę, względem kupującego odpowiada sprzedawca  - ten przepis nie został zmieniony.

 

 

oznacz moderatorów

mike25l
#8 Zapaleniec#

Czyli ja jako sprzedawca biorę odpowiedzialność za Pocztę polską bez możliwości zadośćuczynienia od tejże instytucji. Czyli ta transakcja z mojej strony to wyłącznie moja strata dobrze rozumiem?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Tak. Nie musisz oferować wysyłek pocztą, skoro są takie problemy.

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/

oznacz moderatorów

mike25l
#8 Zapaleniec#

dziękuję wszystkim za odpowiedź,

pozdrawiam

oznacz moderatorów