Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Na wstępie opiszę o co dokładnie chodzi. Klient dokonał zakupu produktu z darmową dostawą ze względu na dużą wartość towaru. Zamówienie został nadane jeszcze tego samego dnia. Następnego dnia otrzymaliśmy informację od klienta że on anuluje zakup i że nie odbierze przesyłki. Poprosiliśmy więc klienta o formalne odstąpienie od umowy i podanie numeru konta do zwrotu środków. Zaznaczę tu że nie była to przesyłka w ramach "Smarta" a zwykła z naszej prywatnej umowy. Poinformowaliśmy klienta że jeżeli przesyłki nie odbierze to zwrot środków zostanie pomniejszony o koszt przesyłki zwrotnej jaką naliczy nam przewoźnik. Wiem że mamy do tego pełne prawo jednak może ktoś będzie w stanie przytoczyć jakieś konkretne paragrafu z ustawy lub K.C. Nawet na stronie UOKiK-u znajduje się taka informacja jednak bez konkretnego powołania się na paragrafy. Klient od początku jest problemowy, wynika to z jego sposobu wypowiedzi.
Kolejna kwestia to w jaki sposób pomniejszyć kwotę zwrotu? Czy zwyczajnie zwrócić mniej czy wcześniej wezwać klienta do uregulowania kosztów za powrót paczki np. z 2 dniowym terminem i dopiero przy braku wpłaty pomniejszyć kwotę zwrotu?
Z góry dziękuję za pomoc.
jak dla mnie masz problem
ustawa konsumencka reguluje te kwestie
Poniżej cytat ze strony UOKiK-u dokładnie opisujący zaistniałą sytuację - brak tam jednak powołań na konkretne przepisy i to właśnie moja prośba o pomoc w ich wskazaniu.
Tak, konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy również przed otrzymaniem towaru. W takiej jednak sytuacji przedsiębiorca – jeżeli wysłał już zamówiony przez klienta produkt – ma możliwość obciążenia go kosztami , które konsument zobowiązany byłby ponieść, w sytuacji odstąpienia od umowy po odbiorze towaru (odstąpienie od umowy)"
@wypad_com_pl jako podstawę prawną potraktuj właśnie ustawę konsumencką