Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie. Zauważyłam że na allegro gadane jest dużo interesujących treści ale są one tak porozwalane.
Czy jest opcja na allegro gadane uzyskiwać odpowiedzi na szereg pytań związanych z działalnością na ryczałcie ?
Od czego zacząć ,od kiedy opłaty ,kiedy zus ,jak ewidencjonować,itd itd aby wszystko było w jednym temacie tutaj?
Chciałabym pomóc nie tylko sobie ale przyszłym przedsiębiorcom.
Zacznę od tego.
1.Zakładam d.g. na gov i co dalej.Konto firmowe?
2.Czy bedąc na ryczałcie mogę kupić od prywatnej osoby przez umowe kupno -sprzedaż a potem sprzedawać z duża marzą towar?
3.Czy zmieniając konto zwykłe na firmowe bedąc na ryczałcie mam zaznaczać wystawia faktury(jak wystawić taką fakturę,w programie jakimś?
4.Jak wyliczyć kwote ubezpieczenia do zus . Mały zus na start.
Bardzo bardzo dziękuję wszystkim za porady.
Proszę napisać jak wygląda sprawa l4
Jestem na etacie i założę działalność. Co się stanie albo co muszę zrobić jak pójdę na l4 bo przecież przebywając na l4 zakazana jest działalność zarobkowa.
Czy trzeba wycofać aukcje? Jak to sprawa wygląda?
@magess838 Jeśli nie masz zatrudnionego pracownika, to nie wolno Ci prowadzić sprzedaży. Najlepiej zakończyć aukcje, a po powrocie z L4 je wznowić. W razie jakiejkolwiek kontroli, możesz stracić prawo do zasiłku.
A w przypadku pozostałych pytań, radzę udać się do biura rachunkowego lub doradcy, który doradzi Ci, jaką formę opodatkowania wybrać, odpowie na wszystkie Twoje pytania. Wszystko zależy od tego, jaką działalność chcesz prowadzić, czy Twoje PKD mają obowiązek ewidencji na kasie fiskalnej czy nie, czy musisz od razu wejść na VAT czy nie. To też wszystko zależy od PKD. Temat rzeka.
Faktury możesz wystawiać np. poprzez Ifirma. Jeśli nie będziesz miała kasy fiskalnej od samego początku, to wystawiasz "dowód sprzedaży"- coś jak paragon. Bloczki do kupienia w każdym papiernicznym. Wypisujesz je ręcznie.
Ja od samego początku miałam biuro rachunkowe, które ogarniało mi całą księgowość. Teoretycznie mogłam to robić sama, ze wzlędów na oszczędności, ale lepiej spałam gdy robił to ktoś, kto się na tym zna, śledzi na bieżąco przepisy i po prostu siedzi w temacie.
Będę na ryczałcie ewidencjonowanym 3%
Poszła bym do biura ale oni biorą od kazdej faktury.
Jak Ty to robisz ? Jesteś też na ryczałcie?
Ja od samego początku mam sztywną stawkę za miesiąc, bez względu na ilość faktur - tak, jestem na ryczałcie. To zależy wszystko od biura. Niektórzy liczą za każdą fakturę, niektórzy nie. Musisz się dowiedzieć i dopytać. Na samym początku nie będziesz miała pewnie zbyt wielu faktur...
Jeśli czujesz się mocna w księgowości, rób ją sama. Poszukaj u siebie doradcy, może odpłatnie pokaże Ci jak ją robić.
Jeśli nie, przewertuj google na prawo i lewo. Tutaj na forum nikt Ci nie powie jak ją dokładnie prowadzić. Na to składa się wiele różnych czynników. Pamiętaj też, że robiąc księgowość samodzielnie, Ty odpowiadasz za wszystkie ewentualne błędy w rozliczeniach. Na początku to boli, bo to dodatkowy koszt. Ale w przypadku źle poprowadzonej księgowości te koszty mogą być o wiele wiele wyższe... Księgowość na ryczałcie jest prosta, pod warunkiem że wie się jak ją robić.
Ja wybrałam księgową, bo tematu kompletnie nie ogarniałam. Po za tym, szkoda mi było czasu. Wolałam się skupić na innych obowiązkach. No i lepiej spałam 😉
Też wolę wybrać księgową.
Jaki masz koszt miesięczny ?
Co należy w takim razie do twoich obowiązków?
Drukowanie faktur i zaniesienie ??Jak to u Ciebie wygląda?
@magess838 W tym momencie 250zł, ale zaczynałam od 130 zł (4 lata temu). Ale nie sugeruj się tymi stawkami. Ja mieszkam w małej miejscowości i ceny mogą się różnić od Twojego miasta. Każde biuro ma swoje stawki.
Co miesiąc u księgowej lądują wszystkie faktury (sprzedażowe i kosztowe), wyciągi bankowe, ewidencja sprzedaży (raporty dzienne, miesięczne), zwroty etc.
Wszystko powiedzą Ci w biurze rachunkowym co będzie należało do Twoich obowiązków i co musisz co miesiąc przynieść w zębach, a co do obowiązków biura - to też wszystko zależy od biura i zakresu ich usług. Moja księgowa reprezentuje mnie przed fiskusem, pomaga załatwić wszelkiego rodzaju wnioski, pisma, a na każde głupie pytanie jest na telefon. Czy u Ciebie tak będzie? Musisz sama zapytać...
Reasumując:
Faktury sprzedażowe wystawiasz sama przez allegro czy jakiś program (te faktury są z przesyłka?)
faktury sprzedażowe -każdą transakcję zaopatrujesz w fakturę bo obojętnie czy klient chce fakture czy nie Ty masz mieć dla księgowej.
W jakim programie prowadzisz codzienną ewidencję sprzedaży?
@magess838 Faktury sprzedażowe wystawiam poprzez Baselinker (program do obsługi zamówień). Swego czasu korzystałam z iFirma - do 10 faktur miesięcznie za darmo, a na samiusieńkim początku wystawiałam faktury ręcznie - druki do kupienia w sklepach.
Fakturę wystawiam tylko jeśli klient sobie życzy i wysyłam je elektronicznie. Oryginał dla klienta, kopia dla księgowej. Jeśli nie wystawiam faktury, wystawiam paragon.
Nie mam żadnego programu do ewidencji sprzedaży. Ewidencjonuję ją poprzez kasę fiskalną.
Jeśli nie będziesz potrzebować kasy fiskalnej, to ewidencję możesz prowadzić przez jakiś program (niczego Ci nie polecę bo nie używałam), albo po prostu w zeszycie czy na przeznaczonych do tego drukach. Ja zapisywałam każdą transakcję, i ksero oddawałam księgowej wraz ze wszystkimi dokumentami.
Jeszcze raz.
Mam już działalność.
Przykładowo klient kupił rzecz za 30 zł .Smart.
Drukuję etykietę ,pakuję ,kopiuje numer przesyłki z paczkomaty.pl i wklejam na allegro klientowi. Wysyłam i co dalej?
Co wykonuję następnie będąc na ryczałcie.
Muszę w zeszycie zaewidencjonować taką sprzedaż (ale jak gdzie znajde przykład)
Muszę wystawić fakturę i -Jeżeli klient chce wysyłam elektroniczną ale na jaki mail?Ten dziwny allegrowski ?
Tę fakturę zostawiam w chmurze na danym portalu do faktur lub na dysku twardym ? Czy dla księgowości wystarczy zbiorczy jpk ?
Czy zbieram faktury od allegro i po co ?
Czy zbieram faktury od paczkomaty.pl?
Czy zbieram faktury od furgonetka?
Czy Jeżeli mam już regon mogę handlować i przeistoczyć konto zwykłe na firmowe?
Drukuję etykietę ,pakuję ,kopiuje numer przesyłki z paczkomaty.pl i wklejam na allegro klientowi. Wysyłam i co dalej? Nie zapomnij dołączyć dowodu sprzedaży (paragon, dowód sprzedaży lub faktura). Po za tym, to nic. Ewentualnie czekasz aż coś wybuchnie 🤣
Co wykonuję następnie będąc na ryczałcie.
Muszę w zeszycie zaewidencjonować taką sprzedaż (ale jak gdzie znajde przykład)
Data, nazwa towaru, cena. Na koniec dnia to zliczasz. Na koniec miesiąca zliczasz wszystko. Podbijasz pieczątkę, parafkę i voila. Wyszukaj w necie "ewidencja sprzedaży". Wyskoczą Ci gotowe druki do kupienia. Możesz kupić taki, lub wypełniać w zeszycie na podstawie takich druków.
Muszę wystawić fakturę i -Jeżeli klient chce wysyłam elektroniczną ale na jaki mail?Ten dziwny allegrowski ? Fakturę dołączasz do zamówienia w wersji papierowej, lub wysyłasz na maila (tego dziwnego allegrowskiego) - jak wolisz. Gdy będziesz mieć konto firmowe, będziesz mogła ją dodać w do zamówienia w panelu. Oryginał dla klienta, kopia zostaje dla Ciebie lub dla księgowej (zależy kto będzie prowadził księgowość).
Tę fakturę zostawiam w chmurze na danym portalu do faktur lub na dysku twardym ? Tak.
Czy dla księgowości wystarczy zbiorczy jpk ? Nie wiem, zapytaj księgowej.
Czy zbieram faktury od allegro i po co ? Zbierasz wszystkie faktury kosztowe. To w zasadzie Twój obowiązek. Na fakturze od Allegro masz kwotę prowizji - czyli Twój koszt. Faktura z Inpostu czy Furgonetki również zawiera kwoty, które są Twoim kosztem. Zbierasz wszystkie paragony czy faktury za Twoje zakupy i wydatki firmowe.
Czy Jeżeli mam już regon mogę handlować i przeistoczyć konto zwykłe na firmowe? Jeśli masz już założoną firmę (NIP, regon i wpis do CEiDG) a data rozpoczęcia działalności nie jest w przyszłości, to możesz 🙂
Dopytaj jeszcze księgowej, w jaki sposób masz wystawiać fakturę do paragonu. W przypadku gdy klient, który nie jest przedsiębiorcą (nie podaje NIP) zechce faktury, musisz wystawić paragon do tej faktury. Nie wiem jak to się odbywa w przypadku osób, które nie mają kasy fiskalnej.
I o wszystkie sprawy związane z księgowością, pytaj księgowej i nie bój się tego robić. Ty masz prawo się nie znać i nie wiedzieć pewnych rzeczy, a księgowa jest od tego, by Ci wytłumaczyć i pomóc.
Wszystkie odpowiedzi jakich Ci udzieliłam, są oparte na moich doświadczeniach i na wymaganiach mojej księgowej. Jeden może wymagać więcej, drugi mniej. Przepisy są te same, ale każdy pracuje inaczej 😉 Jeśli czegoś będzie "brakowało" w papierach, będą jakieś niejasności czy będzie potrzebne jeszcze coś, księgowa Ci o tym raczej powie.
I zapisz w kalendarzu dwie daty każdego miesiąca: 10-tego (ZUS) i 20-tego (podatek). 😉
Powodzenia! 🙂
Przykład.
Sprzedałam dziś za 30 zł towar plus przesyłka 8,99
Jak to wpisać w ewidencji?
nr wpisu,data wpisu ,data uzyskania przychodu i teraz skad wziąc nr dokumentu?
z faktury?
dalej zaznaczam w pozycji 9. 3 % i jaką wpisać kwotę ogółem przychody na końcu?
38,99 czy 30 zł czy dodać 3%
Podobnie ma się sprawa z fakturą .Bede w ing robiła faktur to jak wystawić na przykładzie wyżej?
Chciałabym Ci pomóc, ale ja taką ewidencję prowadziłam 5 lat temu. Od tamtego czasu sporo się zmieniło i nie chcę Cię wprowadzać w błąd, a księgową nie jestem... W owym czasie wpisywałam tylko kwoty jakie otrzymywałam od klientów, bez rozbijania na stawki. Data, numer dokumentu (czyli numer dowodu sprzedaży, który sama nadajesz lub numer faktury) oraz kwota.
Tak jak pisałam wyżej, zapytaj księgowej. Wszystko Ci wyjaśni 🙂
Przykład.
Sprzedałam dziś za 30 zł towar plus przesyłka 8,99
Jak to wpisać w ewidencji?
nr wpisu,data wpisu ,data uzyskania przychodu i teraz skad wziąc nr dokumentu?
z faktury?
dalej zaznaczam w pozycji 9. 3 % i jaką wpisać kwotę ogółem przychody na końcu?
38,99 czy 30 zł czy dodać 3%
Jak ktoś na allegro gadane będził wiedział jak wpisywać proszę o pomóc
nie mam
Nie wiem jak masz zamiar to robić, ale ja do przesyłki nie załączam dowodu sprzedaży. Jeśli klient ma takie życzenie wystawiam fakturę. Od tego zależy też sposób ewidencjonowania.
Ewidencje powinnaś prowadzić dwie- szczegółową i drugą Ewidencję przychodów.
W szczegółowej ( może to być najzwyklejszy zeszyt) wpisujesz każdą sprzedaż z danego dnia - co sprzedałaś, wysokość wpłaty i adres klienta. Możesz też sobie to drukować z Allegro.
Ewidencje przychodów wypełniasz na koniec dnia - w niej podsumowujesz całodzienną sprzedaż.
i teraz skad wziąc nr dokumentu?
Oprócz ewidencji prowadzisz Dzienne zestawienie sprzedaży udokumentowanej i Dzienne zestawienie sprzedaży nieudokumentowanej.
Jeśli nie dołączasz dowodu sprzedaży to to te aukcje zliczasz w nieudokumentowanej. Jeśli wystawiasz fakturę to zliczasz w tej drugiej i każdy dzień numerujesz np 1/2021 .
Te kwoty i numery z obu zestawień przenosisz do Ewidencji przychodów. W ewidencji wpisujesz zgodnie z rubrykami datę, numer dokumentu i w rubryce 3% wyliczony przychód.
Ok super . wiec na przykładzie wyżej
Na koniec w rubryce wpisuję
38,99+3% czy 30+3%???
Podatek to Ty wyliczasz dopiero na koniec miesiąca. Twój przychód to jest cena sprzedaży plus koszt wysyłki. Czyli w rubrykę 3 % wpisujesz 38,99 dokładnie tyle ile wpływa na Twoje konto.
Już nic nie rozumiem.
Ewidencje prowadzę dwie i dzienne zestawienia ewidencji dwa? .Nic nie rozumiem