Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
prowadze dyskusje z kupujacym na temat reklamacji uszkodzonego towaru podczas transportu, pracownik allegro zada ode mnie rozpatrzenia reklamacji bez otrzymania przedmiotu
DOMAR-AGD odrzuć reklamację z powodu nie dostarczenia przedmiotu .
No tak ale pracownik allegro naciska na mnie piszac takie rzeczy jak ponizej, dobrze wie ze kupujacy nie przesłal przedmiotu bo wczesniej poprosił go o odesłanie przedmiotu i dołaczenie potwierdzenia nadania. Kupujacy tego nie zrobił tylko poprosił allegro o pomoc i oni mi taka informacje pisza : Proszę sprzedającego o niezwłoczne rozpatrzenie reklamacji oraz wydanie rzeczowej i merytorycznie uargumentowanej decyzji reklamacyjnej.
DOMAR-AGD no więc wydaj decyzję , umotywuj brakiem zwrotu .
@DOMAR-AGD Prawidłowo żąda. Masz na to 14 dni od zgłoszenia reklamacji, niezależnie od tego, czy towar został Ci odesłany. Jeśli jej nie rozpatrzysz w tym czasie, reklamacja z mocy prawa zostanie uznana i żądanie kupującego trzeba będzie spełnić. Jeśli ją odrzucisz, kupujący prawdopodobnie skorzysta z Programu Ochrony Kupujących i jeśli otrzyma rekompensatę, Allegro będzie mogło żądać od Ciebie zwrotu kosztów, a nawet zablokować Ci konto, w zależności od przebiegu Dyskusji.
czy odrzucenie reklamacji z powodu nie dostarczenia przedmiotu jest prawidłowe ? musze to jakosc uargumentowac ?
@DOMAR-AGD Jest prawidłowe, argumentujesz to tylko brakiem odesłania przedmiotu do oględzin. Licz się jednak z możliwymi skutkami, czyli z POK.
DOMAR-AGD POK-iem się nie martw . Jeśli Twoje dzialanie jest zgodne z prawem ,a wynika to z opisu w poście konsekwencji nie poniesiesz .
@DOMAR-AGD jeśli do potwierdzenia lub usunięcia usterki przedmiot jest niezbedny to masz prawo odrzucic reklamacje z powodu nie odesłania przedmiotu.
Niemnej reklamacje musisz przyjąć i rozpatrzeć. Możesz kupującemu wyjasnić i napisac argumenty czemu w tym przypadku konieczne jest by odesłał przedmiot - np aby podjąć próbe usunięcia usterki.
Wszystko zależy co jest reklamowane.
Pamietej że jeśłi nie podejmiesz decyzji w ciągu 14 dni od zgłoszenie reklamcji wówczas jest ona traktowana jako uznana i musisz spełnić żaądania kupującego.
DOMAR-AGD spokojnie niczym się nie przejmuj.
Bardzo istotne jest to czy kupującym był konsument (ewentualnie firma na prawach konsumenta) czy też firma dokonująca zakup bezpośrednio związanego z działalnością zawodową.
Jeżeli kupującym był ten drugi to NIE ODPOWIADZASZ za uszkodzenie paczki przez przewoźnika.
Natomiast w pierwszym przypadku odpowiadasz za paczkę do momentu wydania i musisz się tak jak napisało Allegro ustosunkować do reklamacji.
W tym wypadku abyś mogł ustosunkować się do reklamacji klient musi wnieść swoje żądanie: wymiany rzeczy, usunięcia wady lub obniżenia ceny (z dokładnym wskazaniem kwoty) lub zwrotu ceny. Jak to zrobi to wtedy możesz ustosunkować się do jego roszczenia.
Nikt nie ma prawa żadąć od Ciebie, tu cytat" niezwłoczne rozpatrzenie reklamacji oraz wydanie rzeczowej i merytorycznie uargumentowanej decyzji reklamacyjnej".
Na rozpatrzenie każdej reklamacji z tytułu rękojmi masz 14 dni...
Na razie poczekaj na żądanie klienta.
@xyz96 Wytłumacz mi, bo znasz się na rzeczy 🙂 Jak można rozpatrzyć reklamację nie widząc towaru na oczy? Kto wie, czy kupujący nie ściemnia? Towaru nie odesłał.
@Wioletta2701 można rozpatrzeć nie widząc towaru.
Kiedyś pękł mi nowy toner w drukarce. Porobiłem zdjęcia uszkodzeń i zapyatełm sprzedawcy czy mam mu odsyąlc toner. Nie chciał
Ja np. handlując nasionami czasem miewam reklamacje na wschody. Wówczas klient nie ma możliwości odesłania produktu ( bo tak jak w moim przypadku go wysiał) niemniej wówczas takze trzeba reklamacje rozpatrzec. Ja zawsze prosze klienta o zdjęcia a z drugiej strony prosze producenta o przedstawienie wyników badań laboratoryjnych danej partii nasion (wszystkie nasiona muszą miec takie badania). Mając te dane z jednej i drugiej strony rozpatruje reklamacje. Wcale nie żadając odesłania przedmiotu.
Tak że wszystko zależy od rodzaju przedmiotu i rodzaju reklamacji 🙂
@_Likos_ To prawda, można przesłać zdjęcia, na których uszkodzenie widać gołym okiem 🙂 Problemem jest jednak to, że kupujący otwiera dyskusję. Żąda rozpatrzenia reklamacji, ale nie wysłał ani zdjęć ani towaru, a sprzedawca ma taką reklamację rozpatrzyć, bo domaga się tego pracownik Allegro. Na jakiej podstawie? Ew. wystąpienie o rekompensatę z POK i jej przyznanie byłoby jawnym wyłudzeniem. Tak samo, jak z tymi hulajnogami. Jeśli sprzedawca nie odpisuje na maila, jaki problem wziąć w rękę telefon i zadzwonić?
@Wioletta2701 oczywisćie że kupujący reklamując produkt powinien to jakoś udokumentować. Nie można opierać sie tylko na samym oświadczeniu że "nie działa" albo "jest zepsute".
Kwestią kluczową w tym przypadku jest taka czy w tym przypadku do potwierdzenia wady lub jej usunięcia niezbedne jest odesłanie przedmiotu. Jełsi jest ono niezbędne wówczas jeśłi klient nie chce przedmiotu odesłać należy reklamacje odrzucić. Jełsi nie jest ono niezbedne należało by poprosić kupującego o dostarczenie innych dowodów usterki/wady przedmiotu.
Otóż to! Ciekawi mnie jeszcze jedna kwestia, a mianowicie, co, jeśli sprzedawca dostanie maila, że klient składa reklamację, a przebywa w tym czasie np. w szpitalu i nie ma możliwości odpowiedzi na maila 🤔 Co na to ustawodawca?
@Wioletta2701 To jest bardzo proste. Może ją rozpatrzyć na podstawie przesłanych zdjęć lub w ogóle bez niczego, ale nie musi jej uznać. Jeśli nie rozpatrzy reklamacji w ciągu 14 dni od otrzymania zgłoszenia, zostanie ona z mocy prawa uznana za zasadną. Reklamację może odrzucić z dowolnego powodu tylko w ciągu 14 dni od otrzymania zgłoszenia, nie od otrzymania reklamowanego towaru.
@xyz96 Dziękuję Ci bardzo za oświecenie 🙂 Zawsze warto się czegoś mądrego dowiedzieć 🙂
🙂