Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Mam do poruszenia 2 kwestie - odnośnie zwrotu treści cyfrowych oraz kwestii obowiązków informacyjnych wobec braku możliwości zwrotu.
Klient zakupił od firmy usługę w postaci klucza cyfrowego do gry. Czy ma on prawo do zwrotu? Klucz został przesłany na maila. Klient twierdzi że ma prawo do zwrotu jeśli klucz nie został zużyty. Firma nie ma gwarancji że nie został zużyty, albo po zwrocie nie zostanie zużyty. Czy jest gdzieś przepis który by dawał prawo do zwrotu klientowi, który zobaczył klucz, ale go nie zużył? Przecież klient może nawet miesiąc po zwrocie klucz zużyć, bo mimo zwrotu nadal jest w posiadaniu usługi możliwej do aktywacji. Czyli tak naprawdę klient chce zwrotu nie zwracając usługi.
Co do obowiązków informacyjnych w zakładce "zwroty" na aukcji widnieje informacja:
Ograniczenie prawa do odstąpienia Prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny nie przysługuje konsumentowi w przypadku, gdy dostarczane mu są treści cyfrowe, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez sprzedającego o utracie prawa odstąpienia od umowy (przepis z ustawy).
Treści cyfrowe Art. 38. Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta: Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
W dodatkowych informacjach w tej samej zakładce jest informacja że zrezygnować z zakupu można przed opłaceniem zakupu, po opłaceniu i wysłaniu nie ma możliwości zwrotu.
Czy informacje zawarte w zakładce "zwroty" są wystarczające do spełnienia obowiązku informacyjnego "i po poinformowaniu go przez sprzedającego o utracie prawa odstąpienia od umowy"?
https://www.prawokonsumenckie.pl/pl/a/wyjatek-nr-13-tresci-cyfrowe-nie-zapisane-na-trwalym-nosniku
"Ustawodawca wyłącza możliwość odstąpienia w wypadku przesyłania treści cyfrowych, które nie są zapisane na żadnym nośniku. Oznacza to, że można odstąpić od umowy zakupu programu komputerowego przysłanego do konsumenta w opakowaniu, jednak nie jest to już możliwe w wypadku gdy program jest przesyłany do konsumenta poprzez e-mail lub jest udostępniany do pobrania z określonej strony internetowej."
"Równocześnie przepis jednoznacznie wskazuje, że aby konsumenta wiązał ten wyjątek uniemożliwiający mu odstąpienie, musi zostać o tym fakcie wyraźnie przez przedsiębiorcę poinformowany. W przeciwnym wypadku, konsument może od takiej umowy odstąpić. Przedsiębiorca powinien uzyskać od konsumenta wyraźne oświadczenie w zakresie wyrażenia przez niego zgody na rozpoczęcie spełnienia świadczenia przez upływem 14 dni na odstąpienie."
"musi zostać o tym fakcie wyraźnie przez przedsiębiorcę poinformowany" Czy informacje zawarte w zakładce zwroty są wystarczającym poinformowaniem? Zakup na aukcji oznacza akceptację regulaminu jak i warunków zwrotów.
"Przedsiębiorca powinien uzyskać od konsumenta wyraźne oświadczenie" Skoro zakupił na aukcji to chyba zostało uzyskane "wyraźnie oświadczenie"? Bo niby jak mam uzyskać od konsumenta wyraźne oświadczenie sprzedając na aukcji i wysyłając na maila automatem?
A co w tedy jeśli otrzymany kod nie działa A co wtedy jeśli otrzymany kod nie działa prosty przykład steam utrudnia zmianę regionu potrzebna jest karta płatnicza z nowego regionu i nie można aktywować klucza gry sprzedawca o tym wie i nie informuje ale i tak sprzedaje te kody co wtedy
@keniak
Jeżeli zakupiony produkt nie działa - to składasz sprzedawcy REKLAMACJĘ z tytułu rękojmi (o ile jej nie wyłączył) lub gwarancji (o ile została udzielona).
sprzedawca o tym wie i nie informuje ale i tak sprzedaje
Może być to uznane za "podstępne zatajenie wady"