anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Prośba o pomoc w odzyskaniu utraconych przychodów

MAMY ROZWIĄZANIE!
duszek8
#9 Pomysłodawca#

Drodzy Sprzedawcy,

zwracam się do Was z prośbą o wsparcie i poradę w sprawie odzyskania pełnej rekompensaty za zagubioną przesyłkę. Allegro przyznało zwrot jedynie w wysokości wartości zamówienia (59,99 zł), pomijając fakt, że jako sprzedawca poniosłem dodatkowe straty – zarówno utratę towaru, jak i koszty pakowania, wysyłki oraz prowizji.

Mimo odwołań, Allegro podtrzymuje swoją decyzję, wskazując na wyczerpanie drogi reklamacyjnej i kierując mnie na ścieżkę sądową lub do Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Problem nie dotyczy tylko tej jednej transakcji – dziś kwota może wydawać się niewielka, ale co, jeśli następnym razem będzie to 5 499,99 zł?

Czy ktoś z Was miał podobne doświadczenia i udało mu się skutecznie dochodzić pełnego zwrotu poniesionych strat? Jakie kroki mogę podjąć, aby odzyskać pełne należności i zapobiec podobnym sytuacjom w przyszłości?

Dziękuję za każdą wskazówkę i wsparcie.

Poniżej nasza reklamacją i odp. ekspertki allegro:

"

Allegro sp. z o.o.
ul. Wierzbięcice 1B
61-569 Poznań


Dzień dobry,

dziękuję za wiadomość.

Tak jak napisałam w poprzedniej wiadomości, droga postępowania reklamacyjnego została wyczerpana. Roszczeń określonych w ustawie z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe, może Pan dochodzić w postępowaniu sądowym albo w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Następne wiadomości w tej sprawie pozostawię bez odpowiedzi.

Pozdrawiam
Ekspert do spraw reklamacji
Allegro


Allegro sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Wierzbięcice 1B, 61-569 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000635012, kapitał zakładowy: 40 000 000 złotych, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP 525-26-74-798, REGON 365331553

Pozdrawiam,

***************************************************************************************

Dzień dobry,

Proszę o ponowne rozpatrzenie naszej reklamacji, ponieważ kwota 59,99 zł pokrywa jedynie zwrot wpłaty dla Kupującego (Client: 10409683), natomiast my jako Sprzedający pozostaliśmy bez towaru oraz ponieśliśmy dodatkowe straty.

W związku z tym podtrzymujemy naszą reklamację zgodnie z przepisami prawa przewozowego i domagamy się pełnej rekompensaty, obejmującej wartość zagubionego towaru, zwrotu wpłaty dla kupującego oraz pozostałe poniesione koszty prowizji allegro od sprzedaży.

Proszę o ponowną analizę sprawy i informację o dalszych krokach.

Pozdrawiam,

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15
Client:44052296
#21 Demiurg#

@duszek8 Nie wliczasz tych kosztów w cenę przedmiotu?

oznacz moderatorów
Halfrunt
#20 Guru#

Rozumiem, że zakup przez klienta był na kwotę 59,99zł. ?

Jeśli tak to dobrze, że nie kazano przedstawić faktur zakupu towaru, bo mogli pokryć tylko rzeczywisty koszty strat (wartość twojego zakupu), a tak zwrócili wszystko. 

Dlaczego uważasz, że należy się jeszcze zwrot prowizji itp. i itd. przecież te koszty były wliczone w cenę produktu, za który jak rozumiem otrzymano pełen zwrot. 

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@Halfrunt Chyba chodzi o to, że @duszek8 dostał jedynie zwrot 59,99 zł który pokrył koszt zwrotu środków dla kupującego ale nadal nie ma towaru który został zgubiony ani nie otrzymał za niego rekompensaty więc jest na minusie.

oznacz moderatorów
duszek8
#9 Pomysłodawca#

Tak, zwrot obejmował tylko wpłatę z prowizją allegro np.  5999,99zł. Klientowi przekazaliśmy naszą rekompensatę od allegro z prowizją .  I zostaliśmy bez towaru. Jak odzyskać kwotę od operatora przesyłek za towar? Z kim i gdzie się skontaktować by przesłać faktury dokumentujące wartość towaru który został zgubiony przez Allegro One Box, UPS ? 

oznacz moderatorów
TechartGSM
#10 Popularyzator#

@duszek8 , nie bardzo rozumiem Twój tok myślenia...

Dostałeś od kupującego wpłatę w kwocie "X", oraz odszkodowanie od przewoźnika w takiej samej kwocie. W związku z tym powiedz proszę, skoro dostałeś podwójną wpłatę za 1 towar, zwróciłeś kupującemu to co wpłacił pierwotnie, to cały czas zostaje Ci kwota "X", czyli pierwotna wartość transakcji. W związku z tym na jakiej podstawie pytasz o zwroty utraconych przychodów, prowizji, czy kosztów pakowania?

Chyba że coś niejasno przedstawiłeś...

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@duszek8  zaraz zaraz bo sie gubie

 

1) sprzedałeś towar 59,99 ( przyjałeś wpłate od kupującego)

2) przesyłka zaginęła - zwróciłeś wpłate kupujacemu 59,99 ( jesteście na 0 )

3) nie masz towru ani pieniędzy wiec allegro zwórciło Ci 59,99 ( czyli całą wartośc zamówienia)

5) Twoje koszty - prowizje koszt pakowania itd były wliczone w koszt zamówienia -59,99 i taką rekompensate otrzymałeś

 

Wiec nie rozumiem dalszych Twoich roszczeń:( jeśłi sie zgubiłem to wskaż błąd w moim mysleniu

 

Bo według mnie z Twojego punktu widzenia sytuacja wygląda dokładnie tak jakbyś zrealizował zamówienie - nie masz towaru lecz masz 59,99 czyli tyle ile oczekiwałeś za zamówienie razem ze wszystkimi kosztami

 

Inaczej sytuacje by sie miała jakbys otzrzymał rekomensate w cenie zakupu netto , Ale tutaj taka sytuacje nie miała miejsca. Otrzymałeś pełną wartośćć zamówienia klienta co powinno pokryć wszystkie Twoje koszty

 

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

Zgłupiałem. Faktycznie wychodzi na to że się zgadza 🙊

oznacz moderatorów
duszek8
#9 Pomysłodawca#

Faktycznie tu, też jest wliczona prowizja - to mi umknęło . Dzięki. Przy 59,99 to niby niewiele ale przy 5999, 99. Jest różnica. Za dużo człowiek by chciał - dziękuje za jasne rozrysowanie problemu.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@duszek8 wniosek o zwrot prowizji odrzucony ? w moim przypadku nie było problemu , rekompensata poszła do klienta , zwrot prowizji przyznany .

oznacz moderatorów
Halfrunt
#20 Guru#

@mdrogeria więc byłeś na plus 😂 ale takie cuda to tylko dla super sprzedawcy

oznacz moderatorów
fox_paws
#15 Entuzjasta#

@Halfrunt Zwrócił wpłatę, więc prowizja wróciła automatycznie. Nie ma w tym niczego nadzwyczajnego.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@Halfrunt tylko mdrogeria w takich sytuacjach rozmawia z klientem , w tym przypadku klient zrezygnował z zakupu i potwierdził to zgłoszeniem zwrotu , po zwrocie środków rabat wszedł automatycznie .

oznacz moderatorów
fox_paws
#15 Entuzjasta#

@duszek8 Allegro zwróciło Ci taka samą kwotę, jaką oddałeś kupującemu, a jednocześnie przy zwrocie wpłaty oddało Ci prowizję -> jesteś na plus bardziej, niż w sytuacji, gdyby paczka nie zginęła.
Po zakupie towaru odliczyłeś VAT -> jesteś drugi raz na plus
Odszkodowanie księgujesz jako dowód wewnętrzny w kwocie netto -> jesteś trzeci raz na plus.

Jeszcze Ci mało?

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@duszek8 albo coś źle tłumaczysz albo źle liczysz 🙂

Nie masz towaru ale masz kasę za towar, klient ma kasę zwróconą, wychodzisz na 0 zł jak byś sprzedał towar, nie za bardzo rozumiem o jaką rekompensatę walczysz ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów
fox_paws
#15 Entuzjasta#

@kostas11 Lepiej, niż na zero, bo odzyskał prowizję i VAT - odszkodowanie jest przychodem netto.

oznacz moderatorów