Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Drodzy Sprzedawcy,
zwracam się do Was z prośbą o wsparcie i poradę w sprawie odzyskania pełnej rekompensaty za zagubioną przesyłkę. Allegro przyznało zwrot jedynie w wysokości wartości zamówienia (59,99 zł), pomijając fakt, że jako sprzedawca poniosłem dodatkowe straty – zarówno utratę towaru, jak i koszty pakowania, wysyłki oraz prowizji.
Mimo odwołań, Allegro podtrzymuje swoją decyzję, wskazując na wyczerpanie drogi reklamacyjnej i kierując mnie na ścieżkę sądową lub do Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Problem nie dotyczy tylko tej jednej transakcji – dziś kwota może wydawać się niewielka, ale co, jeśli następnym razem będzie to 5 499,99 zł?
Czy ktoś z Was miał podobne doświadczenia i udało mu się skutecznie dochodzić pełnego zwrotu poniesionych strat? Jakie kroki mogę podjąć, aby odzyskać pełne należności i zapobiec podobnym sytuacjom w przyszłości?
Dziękuję za każdą wskazówkę i wsparcie.
Poniżej nasza reklamacją i odp. ekspertki allegro:
"
Allegro sp. z o.o.
ul. Wierzbięcice 1B
61-569 Poznań
Dzień dobry,
dziękuję za wiadomość.
Tak jak napisałam w poprzedniej wiadomości, droga postępowania reklamacyjnego została wyczerpana. Roszczeń określonych w ustawie z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe, może Pan dochodzić w postępowaniu sądowym albo w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Następne wiadomości w tej sprawie pozostawię bez odpowiedzi.
Pozdrawiam
Ekspert do spraw reklamacji
Allegro
Allegro sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Wierzbięcice 1B, 61-569 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000635012, kapitał zakładowy: 40 000 000 złotych, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP 525-26-74-798, REGON 365331553
Pozdrawiam,
***************************************************************************************
Dzień dobry,
Proszę o ponowne rozpatrzenie naszej reklamacji, ponieważ kwota 59,99 zł pokrywa jedynie zwrot wpłaty dla Kupującego (Client: 10409683), natomiast my jako Sprzedający pozostaliśmy bez towaru oraz ponieśliśmy dodatkowe straty.
W związku z tym podtrzymujemy naszą reklamację zgodnie z przepisami prawa przewozowego i domagamy się pełnej rekompensaty, obejmującej wartość zagubionego towaru, zwrotu wpłaty dla kupującego oraz pozostałe poniesione koszty prowizji allegro od sprzedaży.
Proszę o ponowną analizę sprawy i informację o dalszych krokach.
Pozdrawiam,
@duszek8 Nie wliczasz tych kosztów w cenę przedmiotu?
Rozumiem, że zakup przez klienta był na kwotę 59,99zł. ?
Jeśli tak to dobrze, że nie kazano przedstawić faktur zakupu towaru, bo mogli pokryć tylko rzeczywisty koszty strat (wartość twojego zakupu), a tak zwrócili wszystko.
Dlaczego uważasz, że należy się jeszcze zwrot prowizji itp. i itd. przecież te koszty były wliczone w cenę produktu, za który jak rozumiem otrzymano pełen zwrot.
Tak, zwrot obejmował tylko wpłatę z prowizją allegro np. 5999,99zł. Klientowi przekazaliśmy naszą rekompensatę od allegro z prowizją . I zostaliśmy bez towaru. Jak odzyskać kwotę od operatora przesyłek za towar? Z kim i gdzie się skontaktować by przesłać faktury dokumentujące wartość towaru który został zgubiony przez Allegro One Box, UPS ?
@duszek8 , nie bardzo rozumiem Twój tok myślenia...
Dostałeś od kupującego wpłatę w kwocie "X", oraz odszkodowanie od przewoźnika w takiej samej kwocie. W związku z tym powiedz proszę, skoro dostałeś podwójną wpłatę za 1 towar, zwróciłeś kupującemu to co wpłacił pierwotnie, to cały czas zostaje Ci kwota "X", czyli pierwotna wartość transakcji. W związku z tym na jakiej podstawie pytasz o zwroty utraconych przychodów, prowizji, czy kosztów pakowania?
Chyba że coś niejasno przedstawiłeś...
@duszek8 zaraz zaraz bo sie gubie
1) sprzedałeś towar 59,99 ( przyjałeś wpłate od kupującego)
2) przesyłka zaginęła - zwróciłeś wpłate kupujacemu 59,99 ( jesteście na 0 )
3) nie masz towru ani pieniędzy wiec allegro zwórciło Ci 59,99 ( czyli całą wartośc zamówienia)
5) Twoje koszty - prowizje koszt pakowania itd były wliczone w koszt zamówienia -59,99 i taką rekompensate otrzymałeś
Wiec nie rozumiem dalszych Twoich roszczeń:( jeśłi sie zgubiłem to wskaż błąd w moim mysleniu
Bo według mnie z Twojego punktu widzenia sytuacja wygląda dokładnie tak jakbyś zrealizował zamówienie - nie masz towaru lecz masz 59,99 czyli tyle ile oczekiwałeś za zamówienie razem ze wszystkimi kosztami
Inaczej sytuacje by sie miała jakbys otzrzymał rekomensate w cenie zakupu netto , Ale tutaj taka sytuacje nie miała miejsca. Otrzymałeś pełną wartośćć zamówienia klienta co powinno pokryć wszystkie Twoje koszty
Zgłupiałem. Faktycznie wychodzi na to że się zgadza 🙊
Faktycznie tu, też jest wliczona prowizja - to mi umknęło . Dzięki. Przy 59,99 to niby niewiele ale przy 5999, 99. Jest różnica. Za dużo człowiek by chciał - dziękuje za jasne rozrysowanie problemu.
@duszek8 wniosek o zwrot prowizji odrzucony ? w moim przypadku nie było problemu , rekompensata poszła do klienta , zwrot prowizji przyznany .
@mdrogeria więc byłeś na plus 😂 ale takie cuda to tylko dla super sprzedawcy
@Halfrunt Zwrócił wpłatę, więc prowizja wróciła automatycznie. Nie ma w tym niczego nadzwyczajnego.
@Halfrunt tylko mdrogeria w takich sytuacjach rozmawia z klientem , w tym przypadku klient zrezygnował z zakupu i potwierdził to zgłoszeniem zwrotu , po zwrocie środków rabat wszedł automatycznie .
@duszek8 Allegro zwróciło Ci taka samą kwotę, jaką oddałeś kupującemu, a jednocześnie przy zwrocie wpłaty oddało Ci prowizję -> jesteś na plus bardziej, niż w sytuacji, gdyby paczka nie zginęła.
Po zakupie towaru odliczyłeś VAT -> jesteś drugi raz na plus
Odszkodowanie księgujesz jako dowód wewnętrzny w kwocie netto -> jesteś trzeci raz na plus.
Jeszcze Ci mało?
@duszek8 albo coś źle tłumaczysz albo źle liczysz 🙂
Nie masz towaru ale masz kasę za towar, klient ma kasę zwróconą, wychodzisz na 0 zł jak byś sprzedał towar, nie za bardzo rozumiem o jaką rekompensatę walczysz ?
@kostas11 Lepiej, niż na zero, bo odzyskał prowizję i VAT - odszkodowanie jest przychodem netto.