anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z InPostem. Ginące paczki

Gasmin_pl
#12 Orędownik#

Witam! Mam pytanie czy ktoś miał coś podobnego. Sprzedaję na Allegro od kilku lat. Nigdy nie miałam problemów z InPostem (1 ginącą paczkę w roku, za którą otrzymano zwrot kosztów, nie liczę). Nagle w kwietniu mam wielki problem. 23 kwietnia - pierwsza paczka, status do dnia dzisiejszego "transportowana między oddziałami InPost". Sprawa zgłoszona do InPostu - ostatnio odpisali, że "szukają" i już od kilku dni brak informacji. 28 kwietnia kolejna paczka, która zgubiła się już u kuriera podczas dostarczenia. Robię to samo - zgłaszam, "szukają", czekam, brak informacji. 30 kwietnia - 4 kolejne paczki, ostatni status - "wyjęta przez kuriera z paczkomatu". Zgłaszam, "szukają", już dwa dni brak odpowiedzi. Wczoraj i dzisiaj tylko to i robię, że wyjaśniam, przepraszam i proszę poczekać klientów. Od InPostu zero informacji. Proszę o pomóc, jak w takiej dziwniej sytuacji powinnam postąpić? Kiedy już mogę zgłaszać reklamację i wystąpić o odszkodowanie? Czy to już koniec tym przesyłkom? Czy mam zwrócić pieniądze kupującym? A jak po jakimś czasie przeszukają i znajdą te paczki i pójdą dalej do klientów? Klienci są w szoku, denerwują. Nie chcę dostać sporo negatywów. Czy ktoś miał coś podobnego?  Z góry dziękuję wszystkim za opinie.

oznacz moderatorów
24 ODPOWIEDZI 24

kostas11
#21 Demiurg#

Mają urwanie **piiip** z ilością 🙂 nic nie zrobisz przedłuż ile możesz u klientów, z negatywem się musisz liczyć, 80 % z tych paczek znajduje się po tygodniu - dwóch, jeśli nie podałeś terminu wydania towaru możesz przeciągnąć do 30 dni potem musisz wydać towar lub oddać kasę, nic innego nie zrobisz 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

__RPM_
#14 Krzewiciel#

@Gasmin_pl  InPost ma teraz duży problem z wywiązywaniem się z umów na skutek własnego sukcesu - wielkiej ilości zamówień. 

Jedyna rada to rozważyć zmianę dostawcy na odbiór na Orlenie, Żabce, Ruchu czy na poste restante na starej dobrej Poczcie. Przy nadaniu elektronicznym cena usługi jest korzystna, a na pewno adekwatna do jakości i solidności moim zdaniem.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Gasmin_pl @__RPM_ @kostas11 Potwierdzam, są ofiarami wlasnego sukcesu. Gdzieś widziałem zdjęcie jak do samochodu stojacego obok paczkomatu jest kolejka ze 20 osób...

Co do żabki, maja możliwość odmowy przyjęcia paczki od kuriera jak mają ich za dużo. Poczta Polska to niestety problem z dostaniem się do środka... długie kolejki bo czas skrócony o 50%.

Chyba Orlen albo Ruch...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@pinsplash a teraz do tego dołączył DPD  wchodząc w umowę z allegro ma czkawkę od 3 dni czekam na paczkę 😞 A na paczkomat ostatnio czekałem 7 dni tyle paczka jeździła u kuriera zanim wpadła do skrytki 😉 Ja to rozumiem i się nie czepiam ale są kupujący co pozjadali wszystkie rozumy, według mnie allegro powinno zablokować w tym czasie gwiazdki i negi za dostawę 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@kostas11 Ja zaobserwowałem że średni czas inpostu to teraz 4-5 dni...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Gasmin_pl
#12 Orędownik#

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Dzisiaj nic się nie zmieniło i, szczerze mówiąc, już nie wierzę, że te paczki zostaną odnalezione. Staram się dogadać z klientami, że wyślemy jeszcze raz zamówienie, ale gdy by te pierwsze paczki jednak zostały kiedykolwiek włożone do paczkomatu, proszę nie odbierać w ciągu 48 godzin, by wróciły do nas z powrotem. Zobaczymy, co będzie.

oznacz moderatorów

__RPM_
#14 Krzewiciel#

@Gasmin_pl  Liczysz na uczciwość Kupujących? Lepiej postaraj się zmienić adresata tych paczek aby wróciły. Kupujący może "nie mieć czasu" na odsyłanie. Domagaj się zwrotu kosztów z uwagi na nie dostarczenie w terminie.

oznacz moderatorów

Gasmin_pl
#12 Orędownik#

@__RPM_  Trochę liczę na uczciwość, tak jest. Ale jednak mam nadzieję, że po jakimś czasie paczki zostaną uznane za zaginione i uda się mi odzyskać pieniądze od InPostu. W każdym bądź razie tak jak piszesz, można ubiegać się o odszkodowanie kosztów z uwagi na nie dostarczenie w terminie.

  Nie proszę kupujących odsyłać paczki, tylko wcale ich nie odbierać. Z innej strony wszystko można udowodnić i zgłosić sprawę do właściwych służb. Dlatego właśnie piszę do kupujących, by później mieć dowody, że się zgodzili się na takie rozwiązanie.

Te ostatni 4 paczki nadałam w innym paczkomacie, nie w tym co zwykłe. Do tego innego paczkomatu kurier nie ma dostępu samochodem. Kiedyś widziałam, jak wrzuca paczki do worka, podobny na ten, co do śmieci. Pewnie zeskanował, wrzucił do worka i zgubił po drodze do samochodu. Tak domyślam się. Będzie mnie nauką..........

oznacz moderatorów

Kreator_666
#7 Wielbiciel#

problem jest coraz większy. ja mówię z punktu widzenia klienta. Jeżeli zamawiam kilka rzeczy u różnych sprzedawców w tym samym czasie, to okazuje się, ze jednej z paczek nie ma w tzw multiskrzynce. Inpost tłumaczy, ze jest potwierdzenie odbioru. I zapewne tak, bo jednym kodem otwiera sie skrzynkę z kilkoma przesyłkami. CIekawe, ze dzwonili i mówili że będa szukać, a teraz, ze mają nagranie jak odbieram... przesyłki giną. teraz z kolei paczka zaginęła w drodze z oddziału do paczkomatu... kontaktu brak. 

oznacz moderatorów

__RPM_
#14 Krzewiciel#

@pinsplash  @Gasmin_pl  Widziałem, w prawdzie przed świętami, samochód kombi obok paczkomatu wypchany paczkami po dach. Facet wyjmuje paczki i odkłada na dach żeby się dokopać do paczek.

Gdy coś miałem odebrać z paczkomatu to paczka szła 7 dni do paczkomatu od odebrania od Sprzedawcy. Kolejka godzinę po uzupełnieniu paczkomatu sięgała 21 osób stojących co ok 2 m.

Poczta teraz odblokowała godziny - przynajmniej tak jest u mnie. Wcześniej był koszmar z dostępnością godzin pracy z powodu koronawirusa.  Bywało że po godz. 14 nie szło nic nadać/odebrać w całym mieście 180 tys ludności. Już jest lepiej. Kolejki już jakby wcale.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@pinsplash  Ruch tzn Paczka w Ruchu  mnie ostatnio pozytywnie zaskakuje. Ja co prawda nie nadaję ale często zamawiam i w ciągu 48 godzin paczki bez problemu docierają na miejsce. Do tego ponoć wszystkie paczki ozonują 😊

_____________
Kama
oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

Inpost też dezynfekuje 🤣 Wróciła do mnie paczka nasączona jak na mój nos środkiem do dezynfekcji. Jedzie bimbrem równo 🙂  W protokole szkody stoi że zalana przez inną paczkę . IMG_5195.jpg

_____________
Kama
oznacz moderatorów

3CPLUS
#8 Zapaleniec#

Ostatnio skradziono mi paczki,
Kiedy klient otrzymał paczkę, została tylko jedna pusta skorupa. Wartość paczki była bardzo wysoka. Odniosłem ogromne straty.
Logistyka utraconego pakietu to DPD

oznacz moderatorów

__RPM_
#14 Krzewiciel#

To chyba efekt koronawirusa? Teraz kurier nie wymaga podpisu Adresata więc może sobie ukraść zawartość. Wcześniej adresat podpisywał kurierowi, że odbiera paczkę nienaruszoną.

 

Napisz coś więcej. Ile było paczek w jakim czasie i jak to wyglądało przed zmianami w podobnym okresie.

oznacz moderatorów

3CPLUS
#8 Zapaleniec#

Mamy 3 paczki, które zniknęły, a wartość paczek jest bardzo wysoka (wartość każdej paczki to około 1000 PLN)
Zgubione paczki zostały wysłane między 23 kwietnia a 1 maja.
Gdy klient otrzymuje paczkę, produkt zniknął, a paczka jest wypełniona makulaturą,
Ze zdjęcia klienta wynika, że taśma owinięta przed otrzymaniem paczki została otwarta i ponownie nałożono nową warstwę taśmy

Obawiamy się, że otrzymamy wiadomość, że więcej paczek zniknęło, przestaliśmy wysyłać logistykę DPD

oznacz moderatorów

RED
#19 Nestor#

niestety to nie tylko sukces inpostu jest winien (dużo przesyłek) ale także rozwiązania anty wirusowe np: doręczanie przesyłek bez pokwitowania

my ostatnio mamy przypadki zgłaszania przez Kupujących faktu niezgodności ilości towaru w przesyłkach

towar lub jego część znika mimo że był w przesyłce

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

dzisiaj otrzymałem smsa od inpostu, że Kurier dowiezie przesyłkę

był w firmie u nas po przesyłki i przywiózł inne przesyłki dla nas

tej od smsa nie ma - sprawdzając po numerze listu została podobno przez niego dostarczona do naszej firmy jak była ona zamknięta

gdy mu o tym powiedziałem to się zdziwił bo u nas nie był

 

 

 

oznacz moderatorów

RED
#19 Nestor#

i niespodzianka - opisywana wyżej przesyłka została dowieziona przez Kuriera dzień później - czyli zagina rzeczywistość wcześniej doręcza przesyłki niż je dowozi

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@__RPM_ Etam podpisywał... Bo mało to razy kurier przynosił mi paczkę i od razu się zwijał. Zdziwiony pytałem czy nic nie muszę podpisywać. "Nie, nie trzeba" odpowiadał kurier, po czym lukam na tracking, a paczka "odebrana" godzinę wcześniej.
Listonosz też czasem potrafił zostawić polecony w skrzynce, a ja po niemalże tygodniu się zastanawiałem dlaczego jeszcze nie mam przesyłki. Oczywiście po sprawdzeniu na trackingu okazywało się, że "odebrałem" ją 2-3 dni wcześniej. Albo celowo siedzi człowiek w domu, czeka na przesyłkę, a tu się okazuje, że awizo leży w skrzynce, bo rzekomo "mieszkanie zamknięte" było.
I nie, te sytuacje nie miały miejsca w tym roku, jakby co.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

anielica1
#7 Wielbiciel#

Ja mam taki sam problem. Paczka wysłąna tydzień temu i po reklamacjach telefonicznych dotarła dopiero wczoraj i to do innego paczkomatu. Z kolei druga paczka ma codziennie aktualizowany status na cały czas taki sam "wydana do doręczenia" - nie mam już sił - coś złego dzieje się z InPost.

oznacz moderatorów