anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z komentarzem

ViralCar
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry,

chciałbym się dowiedzieć czy mogę coś ugrać z klientem, który po złości wystawia negatywny komentarz, natomiast samo allegro odmawia usunięcia komentarza... 

Zaczynając od początku..
dzień powszechny, godzina 20:30 dostaje wiadomości e-mail o sprzedanym przedmiocie, wchodzę na allegro.
okazuje się, że towar który sie właśnie sprzedał jest niedostępny (sprzedał się w tym samym dniu na **piiip**, nie zdążyłem zaktualizować liczby sztuk), od razu piszę do klienta, że towar jest niedostępny i albo zwracam mu wpłatę, albo poczeka do 7 dni aż towar się pojawi. Było to przed 21. Klient decyduje się na zwrot pieniędzy, ponieważ oburzony jest, że płaci za towar którego nie ma - rozumiem. Godzina 21 anuluje sprzedaż i składam wniosek o zwrot środków. Reasumując obsłużyłem klienta w ciągu 30min-1h. Wywiązała się między nami wymiana zdań, ponieważ  oby klient jak wspomniałem wcześniej był bardzo oburzony, że nie ma towaru, a on zapłacił i generalnie to jest nieporozumienie. (wow, towar nie może się skończyć)
Dyskusja przebiegła w kilku zdaniach z zachowaniem kultury osobistej, cały czas tego samego wieczora.

Po czym dostaje negatywny komentarz.
"Zgodność towaru z opisem" 4 gwiazdki na 5, ja się pytam jakim prawem ocenie ktoś zgodność opisu z towarem, którego nawet nie było mu dane odebrać ?
"Obsługa kupującego" 1 gwiazdka na 5, ponieważ obsłużyłem klienta w ciągu 30min-1h w godzinach wieczornych ? Od razu informacja o braku towaru, możliwe dwa rozwiązania i całkowity zwrot środków. Co można było zrobić lepiej ? To naprawdę taka kiepska obsługa ?

wisienka na torcie (cytat z negatywnego komentarza)
"Nie informuje o braku produktów, tylko poucza jak ma klient u niego kupować, "

Totalny absurd, jeśli ktoś chce, udostępnię pełną rozmowę z kupującym, tak aby nie było wątpliwości co do mojej kultury wypowiedzi.  Co do braku towaru, tak jak wspomniałem, była 1 sztuka, sprzedała sie na innym portalu, po prostu nie zdążyłem zaktualizować liczby sztuk.


Teraz chciałbym podjąć dyskusję oraz proszę o kroki ze strony allegro, ponieważ ta cała "historia" jest śmieszna.
Komentarz negatywny jest tylko i wyłącznie uszczypliwością klienta, według mnie nie ma żadnej podstawy, aby taki komentarz widniał w moich ocenach, jest po prostu niesprawiedliwy.

Na koniec jeszcze jedno, czy tylko ja mam wrażenie, że sprzedający mają coraz mniej praw ? Że w zasadzie sprzedający "nie mają nic do powiedzenia" ? Klient się poczuł urażony, że brakło jego towaru to cyk negatywny komentarz. 
To chyba nie idzie do końca w dobrą stronę.

Zapraszam do dyskusji oraz proszę dział allegro do rozpatrzenia tej sprawy.

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19

Ziolko39
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@ViralCar Możesz wysłać do kupującego prośbę o usunięcie negatywnego komentarza. Sugeruję, żebyś skorzystał z tej opcji po wcześniejszym kontakcie z nim w tej sprawie. Pamiętaj jednak, że nie musi on się godzić na zmianę/usunięcie opinii.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

ViralCar
#8 Zapaleniec#

Oczywiście, że złożyłem prośbę o usunięcie komentarza, ale jak można się domyślić bez skutku. 

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@ViralCar  

No bez jaj. Towaru nie miałeś ale dumny jesteś z szybkiej i profesjonalnej obsługi klienta 😂

Dałeś ciała, więc weź komentarz na klatę i nie wypłakuj się nam w rękaw bo bardzo to słabe. 

_____________
Kama
oznacz moderatorów

ViralCar
#8 Zapaleniec#

To od czego są przydzielane gwiazdki za zgodność produktu z opisem, oraz obsługę klienta ? Metoda, ze zawiązuje oczy i klikam jak popadnie ? Czy maja odzwierciedlać cokolwiek ?

Kupie od Ciebie 10 rzeczy, anuluje każdy z osobna zakup i wystawie 10 negatywnych opinii bo nie spodobało mi się, jak ze mna rozmawiałeś przez telefon. 

Rozumiem, ze tak ma dzialac system wystawiania ocen ?

oznacz moderatorów

Psychedelic99
#10 Popularyzator#

ziomuś, cały świat jest pogmatwany, ilu ludzi tyle zachowań etc., trafił ci się burak i tyle w temacie, każdy z nas to przerabia i na każdego jest sposób, zadzwoń kulturalnie do gościa, przeproś za zaistniałą sytuację, zaproponuj wysłanie w gratisie cokolwiek albo sprezentuj mu jakiegoś gratisa z Allegro. Poniesiesz pewien koszt i spowodujesz, że burak zmięknie i doceni twoje starania, napisanie samego odwołania to zwykła formalność na którą klient nie przystanie, ale jak zaświecisz gratisem możesz ujrzeć za zasłoną burackiego zachowania gościa, który diametralnie odwróci jakże trudną życiowo sytuację, powodzenia!

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@ViralCar Allegro udostępnia taką formę ocen, komentarzy i jak są rożni sprzedający tak są różni kupujący i różnie oceniają, komentarz powinien być odzwierciedleniem transakcji. Pisali tu że możesz postraszyć sądem, możesz iść do sądu skoro tak uważasz, nawet jest tu na forum wyrok sądu, który jest wygranym przez sprzedającego.

oznacz moderatorów

ViralCar
#8 Zapaleniec#

„Komentarz powinien być odzwierciedleniem transakcji. 

czy według ciebie, komentarz który dostałem, biorąc pod uwagę pozaznaczane „gwiazdki” na chybił trafił jest poprawnym odzwierciedleniem ten transakcji ?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wg mnie niczego tu nie zmieni. Napisałem jak powinno być i ja tak to stosuje.😐

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@ViralCar i w Twoim przypadku jest odzwierciedleniem transakcji . Klient kupuje w dobrej wierze , ładuje Ci kasę na konto  ,a Ty piszesz ,że nie masz towaru i oddajesz kasę . Transakcje w necie są wiążące i na dobrą sprawę wyjątkowo up... wy klient mógłby Ci zrobić mocno kolo pióra, a otrzymałeś tylko niesatysfakcjonującą Ciebie ocenę  .Po mojemu gra i buczy .

oznacz moderatorów

ViralCar
#8 Zapaleniec#

W takim razie słucham co mi „grozi” jeśli kupisz ode mnie produkt, a ja ci go nie wyślę bo aktualnie go nie ma, zwrot pieniędzy masz na drugi dzień. 

oznacz moderatorów

ViralCar
#8 Zapaleniec#

@mdrogeria 

„Kupie od Ciebie 10 rzeczy, anuluje każdy z osobna zakup i wystawie 10 negatywnych opinii bo nie spodobało mi się, jak ze mna rozmawiałeś przez telefon.”

Uważasz, ze wtedy to tez gra i buczy ?

(moja sprawa opiera się na podobnej zasadzie, stad taki przykład)

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@ViralCar w Twoim przypadku to sprzedawca anulowal transakcję .... widzisz różnicę czy w dalszym cxiągu patrzysz na sytuację przez pryzmat niesprawiedliwej według Twojego mniemania oceny .

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Widzisz @ViralCar jestem sprzedawcą jak również @Kaliope_Brzeg , nawaliłeś .. czasem bywa ,ale to bierz na klatę . Co Ci grozi , a grozi Ci nawet sprawa cywilna o wydanie rzeczy i co jest na końcu ....?

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@ViralCar 
W takim razie słucham co mi „grozi” jeśli kupisz ode mnie produkt, a ja ci go nie wyślę bo aktualnie go nie ma, 

Kupujący nie odstąpił od Umowy. 
Zaznaczenie statusu transakcji jako ANULOWANY na Allegro nie ma żadnej mocy (ani podstawy) prawnej dla uznania zamówienia za anulowane.
Ty nie anulowałeś zamówienia (w tej sytuacji nie miałeś takich uprawnień).
Kupujący ma natomiast prawo domagać się (nawet sądownie) wydania rzeczy kupionej w ramach zawartej transakcji.

zwrot pieniędzy masz na drugi dzień. 
Taki zwrot pieniędzy kupującemu w sytuacji gdy nie doszło do skutecznego rozwiązania Umowy może być rozumiany np. jako uznanie przez Sprzedawcę roszczenia reklamacyjnego Kupującego (spodziewanego uchybienia terminowi wysyłki) poprzez obniżenie ceny (tu o 100% - Ustawa tego nie wyklucza).
Innymi słowy: konsument ma prawo - nie odstępując od Umowy  - przyjąć Twoją propozycję zadośćuczynienia za spodziewane opóźnienie w dostawie i przesłania mu pieniędzy oraz nadal oczekiwać wydania mu zakupionej rzeczy.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

ViralCar
#8 Zapaleniec#

@A3dam 

No nie do końca to tak wygląda. Z rozmowy jasno wynika, że kupujący rezygnuje z zakupu i prosi o zwrot pieniędzy, sam pisze to wprost, nic bez woli kupującego nie zostało zrobione.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@ViralCar 
Odpowiedziałem Ci na pytanie dotyczące tego co może zrobić kupujący, który kupił i zamiast kupionej rzeczy dostał pieniądze.
Nie znam ani treści korespondencji pomiędzy Tobą a Kupującym - moja odpowiedź dotyczy sytuacji przy założeniu (co napisałem na wstępie), że Kupujący nie odstąpił od Umowy.

 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ViralCar a co tu rozpatrywać, wystawiłeś coś czego nie miałeś i masz pretensje do kupującego, miał prawo wystawić negatywa i to zrobił, możesz poprosić o usunięcie jak się nie zgodzi nic nie zrobisz, następnym razem pilnuj stanów magazynowych unikniesz negatywów 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Psychedelic99
#10 Popularyzator#

@kostas11  napisał(a):

@ViralCar a co tu rozpatrywać, wystawiłeś coś czego nie miałeś i masz pretensje do kupującego, miał prawo wystawić negatywa i to zrobił, możesz poprosić o usunięcie jak się nie zgodzi nic nie zrobisz, następnym razem pilnuj stanów magazynowych unikniesz negatywów 😄


mnie ogólnie bawią tacy pseudo sprzedawcy, może warto postawić się w roli klienta, potrzebuje, chce, napalił się itp., znalazł kupuje i dostaje odp. nie mam, zwracam kasę 😄 potem zdziwko, że klient wali nega. Ja akurat nigdy nie wystawiłem negatywa w takiej sytuacji, ale trzeba być świadomym, że można trafić na takiego ziomka i brak towaru = neg opinia.

oznacz moderatorów