anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z kupującym (Allegro Protect)

Adrian_GTW
#9 Pomysłodawca#

Dzień Dobry,

6.04.2024r. kupujący zakupił ode mnie tel.  Posiadałem go prawie rok. Oznaczyłem go jako nowy, miał fabryczne folie itp.. tel. nie był używany, tylko uruchomiony, sprawdzony czy działa i wystawiony. Dzisiaj po 3 miesiącach pisze do mnie ów kupujący, że smartfon nie spełnia jego oczekiwań wolno działa, przegrzewa się itp... oraz, że nie otrzymał dowodu zakupu lub faktury. Jestem osobą prywatną i fv nie wystawiam, a nie jestem również firmą, żeby przesyłać paragon. Na aukcji było również zrobione zdjęcie (widoczny IMEI ) .Podczas jego wystawienia oznaczone było 14  dniowa gwarancja rozruchowa.  Kupujący chce go oddać wraz ze zwrotem poniesionych na jego zakup środków lub  skorzystać z Allegro Protect. Co w takiej sytuacji... Pozdrawiam

 

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

LEW433
#21 Demiurg#

@Adrian_GTW Jak wszystko było to nie masz co się przejmować, chociaż oznaczenie nowy??? może budzić kontrowersje, teraz zwrotu nie musisz pryzmować ale jak nie wyłączyłeś rękojmi to kupujący ma 2lata i musisz ją rozpatrzyć, masz na to 14dni.

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@Adrian_GTW Cześć. Klient składa reklamację i jako sprzedający musisz ją rozpatrzeć, a następnie wydać decyzję reklamacyjną. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Adrian_GTW Dla swojego bezpieczeństwa najlepiej będzie jak zrobisz tak:
Poproś o odesłanie telefonu w celu rozpatrzenia reklamacji.

Następnie opcje są dwie:

- kupujący odsyła telefon a Ty go sprawdzasz i testujesz czy jest tak jak pisze kupujący a następnie wydajesz decyzję reklamacyjną (uznajesz lub odrzucasz)

- kupujący nie odsyła telefonu i wtedy odrzucasz (w 14 dniu po zgłoszeniu) reklamację z powodu braku odesłania telefonu w celu rozpatrzenia reklamacji

Pamiętaj, że na rozpatrzenie reklamacji i wydanie decyzji masz 14 dni kalendarzowych od momentu jej złożenia (dokładnie jest to liczone od północy dnia następującego po dniu w którym została zgłoszona)
Jeśli tego nie zrobisz to po 14 dniach reklamacja jest z mocy prawa uznana i wtedy masz obowiązek spełnienia roszczeń kupującego.

Na zwrot (w sensie odstąpienia od umowy) nie masz obowiązku się zgadzać.

Możesz też oczywiście wydać decyzję nawet bez odsyłania i bez sprawdzania urządzenia ale nie jest to wskazane.

oznacz moderatorów