Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień Dobry,
6.04.2024r. kupujący zakupił ode mnie tel. Posiadałem go prawie rok. Oznaczyłem go jako nowy, miał fabryczne folie itp.. tel. nie był używany, tylko uruchomiony, sprawdzony czy działa i wystawiony. Dzisiaj po 3 miesiącach pisze do mnie ów kupujący, że smartfon nie spełnia jego oczekiwań wolno działa, przegrzewa się itp... oraz, że nie otrzymał dowodu zakupu lub faktury. Jestem osobą prywatną i fv nie wystawiam, a nie jestem również firmą, żeby przesyłać paragon. Na aukcji było również zrobione zdjęcie (widoczny IMEI ) .Podczas jego wystawienia oznaczone było 14 dniowa gwarancja rozruchowa. Kupujący chce go oddać wraz ze zwrotem poniesionych na jego zakup środków lub skorzystać z Allegro Protect. Co w takiej sytuacji... Pozdrawiam
@Adrian_GTW Jak wszystko było to nie masz co się przejmować, chociaż oznaczenie nowy??? może budzić kontrowersje, teraz zwrotu nie musisz pryzmować ale jak nie wyłączyłeś rękojmi to kupujący ma 2lata i musisz ją rozpatrzyć, masz na to 14dni.
@Adrian_GTW Cześć. Klient składa reklamację i jako sprzedający musisz ją rozpatrzeć, a następnie wydać decyzję reklamacyjną.
@Adrian_GTW Dla swojego bezpieczeństwa najlepiej będzie jak zrobisz tak:
Poproś o odesłanie telefonu w celu rozpatrzenia reklamacji.
Następnie opcje są dwie:
- kupujący odsyła telefon a Ty go sprawdzasz i testujesz czy jest tak jak pisze kupujący a następnie wydajesz decyzję reklamacyjną (uznajesz lub odrzucasz)
- kupujący nie odsyła telefonu i wtedy odrzucasz (w 14 dniu po zgłoszeniu) reklamację z powodu braku odesłania telefonu w celu rozpatrzenia reklamacji
Pamiętaj, że na rozpatrzenie reklamacji i wydanie decyzji masz 14 dni kalendarzowych od momentu jej złożenia (dokładnie jest to liczone od północy dnia następującego po dniu w którym została zgłoszona)
Jeśli tego nie zrobisz to po 14 dniach reklamacja jest z mocy prawa uznana i wtedy masz obowiązek spełnienia roszczeń kupującego.
Na zwrot (w sensie odstąpienia od umowy) nie masz obowiązku się zgadzać.
Możesz też oczywiście wydać decyzję nawet bez odsyłania i bez sprawdzania urządzenia ale nie jest to wskazane.