Problem z nieuczciwymi kupującymi

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dlaczego allegro pobiera opłatę od transakci, które są niedokończone, a rozpoczęte?
Mam wielu kupujących co rozpoczynają transakcję i ich nie dokańczają, czym narażają mnie na duże koszta prowizji dla allegro ! Jak odzyskać te pieniądze lub zmusić kupującego by za nie zapłacił? W końcu w jakiś sposób jest to zawarta umowa !

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@biszkopt750 Cześć. Prowizję od sprzedaży naliczamy w chwili, gdy klient kupi w Twojej ofercie – czyli w chwili, gdy wygra licytację lub skorzysta z opcji kup teraz. Rozumiem, że masz na myśli sytuacje, kiedy klient wygrywa licytację? Kupujący ma 30 dni na opłacenie wygranej licytacji na allegro zwykłym. Do nieopłaconej licytacji oczywiście możesz złożyć wniosek o zwrot prowizji.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Mam na myśli opcję kup teraz, klient rozpoczął u mnie zakupy na ponad 20tyś !! i nie ma zamiaru dokończyć transacji a prowizja została pobrana, niestety jak kliknę zwrot prowizji to jej nie dostanę i co ja mam teraz zroobić?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@biszkopt750 O które zamówienie chodzi? Podaj proszę jego numer

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
241c7f10-4bc2-11ee-9f17-3bdc929ec8a0
6ef75110-4bc0-11ee-9efd-3f49ae1af160
dodam, że kupujący został zablokowany, żeby już nie robił mi więcej kosztów

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
999756b0-daa3-11ed-ba25-afcc06816df2
Tutaj na przykład w tych zamówieniach kupujący odstąpił od umowy, a prowizja nie została mi zwrócona, mimo, że kupujący wyraźnie dał do zrozumienia, że zrezygnował z zakupu

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@biszkopt750 Płatność do zamówień 241c7f10-4bc2-11ee-9f17-3bdc929ec8a0 i 6ef75110-4bc0-11ee-9efd-3f49ae1af160 ma status rozpoczęta od dwóch godzin, zatem klient nie zgłosił zwrotu ani nie anulował zamówienia. Skąd pewność, że klient nie zrealizuje transakcji?
W przypadku zamówień 999756b0-daa3-11ed-ba25-afcc06816df2 i c34b6a10-daa2-11ed-9fdb-c5f763a8e6f5, to czy złożyłeś wniosek o zwrot prowizji? W niektórych przypadkach nie mamy danych systemowych, żeby rabat transakcyjny został naliczony automatycznie, dlatego jeśli pojawił się jakiś problem z wnioskiem o zwrot prowizji, to napisz do nas tutaj: https://allegro.pl/pomoc/kontakt

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
W przypadku tych zamówień od dwóch godzin, klient nie kontaktował się zemną by takie transakcje jakkolwiek potwierdzić, i takie transakcje na takie kwoty zdarzyły mi się pierwszy raz u jednego kupującego, nadmienię tutaj, że zakupił on dwie najdroższe rzeczy i zupełnie odmienne, dlatego sądzę, że nie dokończy transakcji, ponieważ może on stanowić dla mnie konkurencję i chodzi mu tylko o to by narazić mnie na koszta
W tych drugich starszych zamówieniach, złożono wniosek o zwrot prowizji natomiast odrzucono je z powodu jakoby klient nie zrezygnował z zakupu i nie odpowiedział allegro, co miało miejsce w dyskusji i wyraźnie w niej zaznaczył, że ten zakup go nie interesuje już i rezygnuje

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@biszkopt750 Widzę, że zwróciłeś środki za oba zamówienia (999756b0-daa3-11ed-ba25-afcc06816df2 i c34b6a10-daa2-11ed-9fdb-c5f763a8e6f5). Spróbuj skontaktować się z klientem i zdobyć od niego odstąpienie od umowy (bo powinien je przesłać). Następnie złóż odwołanie: https://allegro.pl/pomoc/odwolanie-od-decyzji-o-rabacie-transakcyjnym

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Problem w tym, że nic mi nie przesłał, a jedynie otworzył dyskusję i w niej napisał, że rezygnuje, i ta dyskusja została zakończona, a teraz nie ma z nim żadnego kontaktu

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@biszkopt750 Jeśli kupujący napisał, że rezygnuje w Dyskusji, to napisz o tym w odwołaniu. Pracownik Allegro będzie mógł to sprawdzić i rozpatrzy wniosek o zwrot prowizji ponownie.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ok, dziękuję za pomoc
Rozumiem, że jeśli klient nie dokończy transakcji od tego zakupu dokonanego dzisiaj to w ciagu 30dni mój wniosek o zwrot prowizji zostanie rozpatrzony?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@biszkopt750 Tak, po tym czasie zamówienie zostaje anulowane.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dobrze dziękuję bardzo, pozdrawiam

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To nie tylko kupujący. Miałam ładnych kilka telefonów, że poszła płatność przelewem tradycyjnym. Nawet nie pocztą tylko bankiem i na pewno dojdzie. Wyjaśniają z allegro itp. Oczywiście allegro problemów z księgowaniem nie widzi. Towar uwięziony na miesiąc. Klient zapłacił i zły, ja ani kasy ani wystawić nie mogę, a allegro działa jak zwykle cudnie i bezproblemowo... W sumie dziwnie ta jakość allegro rośnie, bo jeszcze parę lat temu często płaciłam tradycyjnym z mbanku i zawsze dochodziło bez problemów.... Do innych firm to nawet wpłaty pocztowe potrafią docierać...

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Mnie to jeszcze drażni, że żeby oferta, dalej była widoczna to znowu prowizja od wystawienia, bo przecież jakiś klikający baran chce robić komuś na złość, i tu powinno się robić za bezmyślne "klikanie" opłaty od kupienia dla kupującego też, a już tym bardziej od takiego "klikania" i problemy by się rozwiązały same 🙂