anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Produktyzacja? Allegro wie lepiej od producenta... Jak wymusić zmianę?

Hoegert_sklep
#8 Zapaleniec#

Od blisko dwóch tygodni walczę o poprawienie błędu z produktyzacji. Ilość maili przekroczyła już chyba 20. 
Jako producent zauważyliśmy błąd kwestii SKU vs EAN jednego z naszych produktów. 
Z uporem maniaka otrzymuję zwrotki w stylu:

"Zespół zweryfikował zgłoszenie, na podstawie dostępnych nam informacji producenta kod EAN 5902801251306 przypisany jest do produktu "HT5K271-XXL" i rozmiaru 58 (XXL).

Z tego powodu nie mamy wskazań do akceptacji sugestii."

Co z tego, że to my jesteśmy producentem. Co z tego, że to my wiemy jak być powinno. Allegro uważa, że wie lepiej. Bo jakiś sklep, podczas zakładania produktu wpisał inaczej. 

Dajcie producentom możliwość wpływania na produktyzację!
Na ten moment wysłałem ostatniego maila do allegro - poprosiłem o informację, dlaczego twierdzą, że wiedzą lepiej od producenta. Kolejnych maili nie będzie. 
Zostanie błąd - brawo. 

Czas jaki straciliśmy na ten temat to kilkadziesiąt minut + angaż dwóch dodatkowych działów, w celu szukaniu materiałów potwierdzających naszą wersję (niedorzeczność!). Wymagania wręcz rozbawiły - "wykonaj zdjęcie produktu razem z kodem EAN (tak, spodnie i kod EAN :D)".
Od strony Allegro wygląda to tak jak zwykle (to co jest największą bolączką tej firmy) - za każdym razem odpowiada inna osoba. W końcu liczy się czas, a nie jakość. 

Miałem sugestię zgłoszenia reklamacji. Ale ta była składana przy innej podobnej sytuacji. I skończyła się podobnie jak mailing - ponownie przesłaliśmy... blablabla... nie widzimy podstaw... bla bla bla. 

Dochodzę do meritum:
Jak wymuszać na Allegro poprawę błędów, bez zbędnej dyskusji z tabunem ludzi, ukierunkowanych na szybką odpowiedź a nie na rozwiązanie problemu?

 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@Hoegert_sklep Cześć. Poproszę Cię o doprecyzowanie. Do produktu z EAN 5902801251306 chciałbyś zmienić kod producenta na HT5K271-XXL SLIM

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

Client:94057046
#13 Ambasador#

@ko_alka Użytkownik pyta, jak zgłaszać zmiany jako producent w katalogu produktów. Czy na to znajdzie się odpowiedź?

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@Client:94057046 Błędy w produkcie najlepiej zgłaszać bezpośrednio z poziomu formularza wystawiania przez przycisk "Zgłoś błąd w produkcie": 

Zrzut ekranu 2022-07-18 o 09.42.11.png

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

Client:94057046
#13 Ambasador#

@ko_alka W wyżej wymienionej sytuacji jak widać ten przycisk dał tylko nerwy użytkownikowi, który założył wątek. Pyta on o inne sposoby wprowadzania zmian jako producent

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@Client:94057046 Takich zmian może dokonać tylko pracownik Allegro z zespołu zajmującego się Katalogiem produktów. Użytkownik jako producent nie ma takich narzędzi - może skorzystać z któregoś z kanału kontaktu lub zgłosić błąd w produkcie przez formularz. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

JarDyn2012
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry, włączamy się do rozmowy, my również zgłosiliśmy błędy dotyczące kodu producenta i uzyskaliśmy nieprawidłową odpowiedź, że mamy niewłaściwy kod, a importer danego towaru potwierdził nas , że kod nasz jest prawidłowy, prosimy o informację jakimi kategoriami kieruje się allegro, przy zatwierdzaniu właściwych parametrówKOD PRODUCENTA.png

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@JarDyn2012 W takim razie poproszę Cię o przesłanie zrzutu ekranu z potwierdzeniem od importera, kodu EAN i docelowego kodu produktu przez ten formularz: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=a0f7ce34-c6f6-43e6-af7d-ad39bacce619&subjectId=517305f2-5... 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

krzysztofpl
#9 Pomysłodawca#
Cały ten system wprowadzania zmian w katalogu produktów funkcjonuje wadliwie.
 
Co z tego że zrealizowali zgłoszoną zmianę, skoro kosztowało wymianę z Państwem 5 e-maili w jednej prostej sprawie, dotyczącej kodu producenta JEDNEGO produktu.
 
Zgłoszenia, weryfikacje, udowadnianie kto ma rację i czyj kod jest prawidłowy, przekazywanie do innego działu itp.
Ze strony sprzedającego to jest jak "walka z wiatrakami". Chcemy się zajmować sprzedażą a nie ciągłym poprawianiem błędów w Państwa katalogu.
 
Proszę mieć na uwadze, że to tylko jeden produkt, a tego typu błędy dotyczą tysięcy produktów w katalogu. Z samej tylko naszej oferty za ostatni rok mamy przykłady dziesiątek ofert, w których są tego typu błędy. My je poprawiamy, system je akceptuje albo nie, a potem inny sprzedający znów zmienia te dane na błędne.
 
Zgłaszamy błędy, Państwo je poprawiają albo idzie to tak mozolnie jak powyżej, a po jakimś czasie inny sprzedający znów coś zmienia wedle swojego uznania na niewłaściwe dane a Państwo to zatwierdzają. I tak w kółko.
Gdzie tu sens i logika?
 
Z jednej strony Państwa system odrzuca prawidłowe dane (czego przykładem było poniższe zgłoszenie) a z drugiej strony zatwierdzają Państwo automatycznie zmiany zawierające błędy. W ten sposób ciągle jest chaos. Komu można zgłosić ten problem trwający już bardzo długo?
oznacz moderatorów

JarDyn2012
#8 Zapaleniec#

Wysyłamy zgłoszenie przez formularz, ale prosiliśmy o informację "jakimi kategoriami kieruje się allegro, przy zatwierdzaniu właściwych parametrów"
Nie jest w naszym , ani  importerów interesie ciągłe nam odpisywanie i potwierdzanie każdego produktu, jest wiele produktów w katalogu allegro z błędnymi danymi, opisujemy je wysyłając do państwa formularze, ale w większości zostają odrzucone, bo prawdopodobnie inny sprzedawca  wcześniej wpisał błędny kod. Stąd nasze pytanie, nie jest możliwe uzyskanie od importerów i producentów potwierdzeń. Proszę wziąść pod uwagę, że większości jesteśmy mikro firmami, a niejednokrotnie pojedynczymi osobami, w przypadku zamknięcia z końcem miesiąca aukcji niepowiązanych z katalogiem zostaną państwo z aukcjami z nieprawidłowymi danymi

oznacz moderatorów

Client:94057046
#13 Ambasador#

@ko_alka Mam rozumieć, że Allegro nie ma kontaktu z producentami, ani nie prowadzi żadnego programu wsparcia dla zapewnienia współpracy z producentami, która pozwoli weryfikować oraz podtrzymać aktualne dane katalogowe? Czyli jak działa ten katalog? Ludzie sobie coś dodają a ostateczna wersja, jaka się utrzyma, zależy od widzimisię waszego działu od produktyzacji? >:D

Jak wy chcecie ten system wymusić na tym portalu, skoro nie posiadacie rzetelnych źródeł informacji? 

oznacz moderatorów

AlleMakijaz
#10 Popularyzator#

u nas to samo 

produktyzacja w allegro to jakiś kogiel mogiel a najgorsze ze zgłszasz błędy poświecasz swoj  czas a oni odrzucają 

dopiero po zgłoszeniu na maila łaskawie zrobią porządek 

ja zgłosiłem w ostatnim czasie około 40 zmian i zajęło tydzień aby kopać się tym z tematem 

dziś niespodzianka otrzymuje maila od Allegro Odłączyliśmy produkty od Twoich ofert i odłączono poprawne kody żenada 

oznacz moderatorów

Hoegert_sklep
#8 Zapaleniec#

@ko_alka 
Mogę doprecyzować.
Pełna paleta SKU/EAN tego produktu to:

HT5K271-S; 5902801018701; 48 (S)

HT5K271-M; 5902801018725; 50 (M)

HT5K271-L; 5902801018749; 52 (L)

HT5K271-LD; 5902801018763; 54 (LD)

HT5K271-XL; 5902801018787; 56 (XL)

HT5K271-XXL; 5902801018800; 58 (XXL)

HT5K271-XXL SLIM; 5902801251306; 110 (XXL SLIM)

Czyli problematyczne są kwestie dwóch ostatnich indeksów. Indeks kończący się EANem na 306 powinien mieć SKU HT5K271-XXL SLIM.
Indeks kończący się na 800 powinien mieć SKU HT5K271-XXL.
Oczywiście zmianie ulega też rozmiar.

Wysyłałem aktualnie obowiązującą kartę produktu - bezskutecznie. 

Pytanie, jak można wprowadzić zmianę, jeśli Allegro samo nie chce tej zmiany wprowadzić? Takie sytuacje z przepychaniem to standard. W momencie, kiedy pracownik Allegro otrzymuje informację, że rozmawia z przedstawicielem producenta, temat dywagacji - poprawnie czy nie powinien się zakończyć. Z całym szacunkiem - Allegro nie wie lepiej. 

Czy idąc za dalszymi wypowiedziami, mam samodzielnie wysłać sobie wiadomość (jako producent/importer), a następnie przesłać ją do Allegro jako dowód?

Przepraszam, jeśli jestem uszczypliwy, ale ta sprawa jest niedorzeczna. 

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@Hoegert_sklep Przepraszam Cię, że tyle to trwało i dziękuję za cierpliwość. Kod producenta został już zmieniony na HT5K271-XXL SLIM (dla produktu z EAN 5902801251306).

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

Hoegert_sklep
#8 Zapaleniec#

@ko_alkadziękuję. 
Ale naprawdę musicie znaleźć rozwiązanie, ułatwiające drogę do zmiany (zwłaszcza dla producentów). Bo obecnie są dwie drogi - udry na udry, albo allegro gadane. A chyba każdej ze stron zależy na jednym --> poprawnej produktyzacji. 

oznacz moderatorów