Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jak łączyć oferty z tymi nieszczęsnymi produktami?
Co kliknę, żeby połączyć ofertę z produktem, to w kółko tylko "Oferta XXX - Parametr EAN w Twojej ofercie jest przypisany do innego produktu w Katalogu." i do widzenia.
Nie wiadomo co jest źle, nie wiadomo jaki ten EAN, nic nie wiadomo.
Mam połączyć 10% swoich ofert z produktami, ale jak to zrobić kiedy to się nie daje połączyć? Czy to tylko ja mam taki problem, czy coś nie działa jak należy z tą produktyzacją?
@logario_ig Trochę to będzie długi i chaotyczny post, na szybkiego, ale damy radę. Podejrzewałem jedną z sytuacji, gdzie katalog błędnie stworzył produkt (był pusty), ale pod tym EANem co podajesz akurat mogę go odnaleźć
widzę, że są to produkty z kategorii Zabawki... sam pamiętam jaki bajzel sprzedający tam robią w parametrach. Od błędnej ilości graczy aż po nieprawidłowy wiek dziecka.
Ten produkt (z prawej) został dodany do kategorii "Allegro - Dziecko - Zabawki - Gry - Logiczne", więc nikt nie połączy z nim ofert dopóki nie wystawi ich właśnie w tej kategorii. Czy prawidłowa, nie wiem 😄
---
W takiej sytuacji musisz atakować Allegro przez czat lub mailowo chyba w tej kategorii (najlepiej mailowo, możesz przesłać im listę błędnych produktów). Pracują nad nowym formularzem zgłoszeń, więc aktualnym formularzem zgłaszania błędów w produkcie bym sobie głowy nie zawracał, ale niektóre produkty czasami poprawiają. Najdziwniejsze jest to, że nikt nie ma tego produktu połączonego, sprzedający mają ten produkt w kategoriach Strategiczne, u Ciebie widzę go w trzech różnych, więc jeżeli minęło 12 godzin od wystawienia, nie połączysz tych ofert z produktem. Wtedy musisz wystawić ofertę na nowo i połączyć ją z tym produktem co da się wyszukać, tylko nie jestem pewien co do kategorii tego właśnie produktu.
O tyle dobrze, że w wymaganych parametrach możesz zmieniać wartości po wybraniu produktu - przynajmniej w większości zabawek. Tej gry akurat nie znam, zakładam, że to Logiczna, nie wiem jaka powinna być kategoria. Niektóre produkty jeszcze możesz wyeliminować ręcznie w ten sposób, bo opcja "Połącz z produktem" w edycji grupowej będzie bezużyteczna.
Niestety, jak piszesz, jest sporo błędnych parametrów, nawet w tym co podajesz widzę takie coś:
Allegro źle do tego podeszło. Nie powinno być tak, że w Kod Producenta ktoś wpisuje co chce, tak samo jak w Kod Produktu... podają model, czasami markę, czasami własny wymyślony kod. Allegro powinno automatycznie pobierać kody z podanego EANu:
Są natomiast dwie sytuacje, gdzie może wyświetlić Ci się ten komunikat:
1) Zmieniasz ofertę po 12 godzinach - chcesz połączyć swoją ofertę z produktem po 12 godzinach (zmiana kategorii jest zablokowana), wyszukujesz produkt po EANie, ale Allegro nic Ci nie wyświetla mimo, że połączenie z produktem krzyczy o istniejącym produkcie. Produkt istnieje w katalogu Allegro i ktoś stworzył go w błędnej kategorii nie mając żadnej wiedzy o produkcie albo wystawił "żeby wystawić", bo musiał mieć połączenie z produktem. Tego najbardziej nienawidzę w całej tej produktyzacji.
Tutaj masz dwa wyjścia
2) Wystawiasz nową ofertę, ale produktu nadal nie widzisz - kiedy zmieniasz ofertę po 12 godzinach, wyszukiwarka produktu szuka w kategorii, gdzie wystawiona jest oferta. Gdy wystawiasz nową, Allegro powinno przeszukać wszystkie kategorie, więc jest produkt wtedy powinien zostać odnaleziony. Jest jednak przypadek, kiedy Allegro błędnie stworzy produkt i z jakiejś przyczyny staje się on niemożliwy do wyszukiwania, najprawdopodobniej przez brak kategorii, co już udało mi się potwierdzić.
To jest właśnie ogromny problem, bo Allegro wymaga połączeń ofert z produktami, ale nie daje takiej możliwości przy niektórych produktach - przypominam, Allegro wymaga coraz więcej połączeń mimo, że niektórych po prostu NIE DA SIĘ STWORZYĆ, a nikt nie chce marnować czasu na ciągłe zgłaszanie błędów po kimś, kto nie wie co sprzedaje.
@logario_ig Jeżeli jesteś w sytuacji nr 2, gdzie wystawiasz nową ofertę, produktu niby nie ma, ale jednak jest i Allegro nie chce stworzyć połączenia, mogę Ci podpowiedzieć jak odnaleźć te produkty widma, bo trzeba to zrobić troszkę od d**y strony 🙂
---
UWAGA: Poniższe dotyczy tylko i wyłącznie sytuacji, kiedy wystawiasz nową ofertę i produktu nie możesz odnaleźć w katalogu, a otrzymujesz komunikat: "Parametr EAN w Twojej ofercie jest przypisany do innego produktu w Katalogu."
Zostawiam poradnik dla potomnych, może się komuś przyda, kto lubi się pobawić:
Żeby wejść w formularz zgłoszenia błędu w produkcie, potrzebujesz jego Identyfikator, który wygląda mniej więcej tak: "a4c159b8-8d31-4f9f-8969-0adc3920d901", więc aby go wyszukać, trzeba trafić na sprzedającego, który jako pierwszy wystawił ten produkt, bo to on jako jedyny posiada połączenie z błędnym produktem i jego oferta musi być widoczna na Allegro. Nie może ona być w archiwum.
I teraz jak to zrobić:
1) Wpisz EAN w wyszukiwarkę Allegro we Wszystkich Kategoriach.
2) Jeżeli Nic nie ma, spróbuj wyszukać w Zakończonych (opcja widoczna po rozwinięciu kategorii, w sekcji Inne Opcje
3) Jeżeli jest dużo ofert... to mamy problem, bo jest za dużo do sprawdzania 😄 ale załóżmy, że niewielu wystawia przedmiot
Wchodzisz w oferty po kolei i po otwarciu wciskasz CTRL+U, żeby otworzyć źródło strony. Potem CTRL+F, żeby otworzyć okienko wyszukiwarki i wpisujesz productid i strona powinna Ci zaznaczyć wyszukiwane pole.
Oferty również zawierają identyfikator produktu, z którym są one połączone, więc będzie on znajdował się zaraz obok tego pola
"productId":"da31e2dc-f73a-42c0-818e-16c7799f750d"
To oznacza, że oferta jest połączona z produktem. Jeżeli tego identyfikatora nie będzie, to ta oferta nie ma połączenia z produktem i musimy szukać dalej, aż znajdziemy sprzedającego, co ma takie połączenie - ale załóżmy, że już mamy ten ID
Aby mieć możliwość zgłoszenia błędu w produkcie, musimy mieć jego identyfikator. Skoro już go odnaleźliśmy, wklejamy go w link, przez który możemy podejrzeć kartę produktu.
https://allegro.pl/offer/product/report/tutaj_wklej_id_produktu
Przykładowo (nie jest to ten produkt, o którym piszesz, to tylko przykład): https://allegro.pl/offer/product/report/da31e2dc-f73a-42c0-818e-16c7799f750d
Otworzy się karta produktu, gdzie można zgłosić błąd. Najlepiej sam link do tej karty wysłać do Allegro, żeby sprawdzili produkt ręcznie.
I to na tyle
@DarkStoorM Wow! Twoja odpowiedź mnie przygniotła 😅
...i niestety upewniła tylko w przekonaniu, że system jest wadliwy i nie działa prawidłowo. Jeżeli trzeba czynić takie wygibasy, żeby połączyć jedną ofertę, a i tak idąc na kompromisy, wystawiając ją nie w tej kategorii co trzeba, to na prawdę jest jakaś gruba pomyłka.
Weź to sobie teraz jeszcze pomnóż razy kilka tysięcy. To jest przecież nie do ogarnięcia. Masakra jakaś. 😭
Swoją drogą... zgłaszaliśmy błędy w produktach przez ten magiczny formularz, po kilku tygodniach od zgłoszenia nie ma żadnej zmiany, reakcji, deszczu meteorytów, nic...
A korespondencja z Allegro sprowadza się do tego, żeby... zgłaszać błędy przez formularz...
Na pytanie ile trwa poprawianie błędów odpowiadają, że... czas na poprawienie może być w tej chwili wydłużony...
Ale przecież system działa prawidłowo... 🤣
Chaos w tej pokręconej produktyzacji wprowadza również algorytm wyszukiwania w produktach. Prosty przykład z branży moto: oryginalny zapis części Mercedes-Benz to litera "A" i 10 cyfr poprzedzielanych spacjami (A 123 456 78 90) Aby uprościć i przyspieszyć pracę z katalogami przyjęło się wpisywanie tego bez wszystkich lub części spacji np. A 1234567890 albo A1234567890. Przy ostatnim kontakcie z konsultantką Allegro na czacie ta próbowała mnie uświadomić że dla katalogu produktów Allegro te zapisy to zapisy dla zupełnie innych towarów.... Na prawdę tak trudno stworzyć skrypt wyszukujący pomijające znaki przestankowe?