Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Na Allegro tak naprawdę nie ma czegoś takiego, jak darmowa wysyłka i darmowy zwrot w ramach programu Smart.
"Darmowa" wysyłka i "darmowy" zwrot w programie Smart finansowane są przez:
- Allegro - z części jego zysku,
- przez firmy kurierskie - z części ich zysku,
- Sprzedawców - z prowizji od sprzedaży, dopłat do kosztów przesyłek oraz różnych opłat dodatkowych pobieranych przez serwis,
- Kupujących - którzy dokładają się swoimi pieniędzmi do wszystkich powyższych uczestników tego interesu poprzez stale rosnące ceny towarów i usług na Allegro.
Co ciekawe - program Smart utrzymują zarówno Kupujący, którzy z niego korzystają, jak i ci Kupujący, którzy z niego nie korzystają ...
Jak zatem z powyższego rozumowania wynika - w interesie wszystkich stron uczestniczących w zakupach i sprzedaży na Allegro jest, aby obsługa programu Smart była jak najtańsza.
Jedną z luk w systemie Smart, która generuje koszty związane z obsługą, jest system "darmowych" zwrotów.
Niektórzy Kupujący kupują kilka przedmiotów, których wartość przekracza 40 złotych (warunek "darmowej" wysyłki), a następnie zostawiają sobie jeden, a pozostałe odsyłają.
Za ten "darmowy" zwrot płacą oczywiście do spółki wszyscy inni Użytkownicy Allegro.
Żeby tą lukę w systemie "załatać", moja propozycja jest taka:
"Darmowy" zwrot przysługiwałby Kupującym wtedy gdy:
a) zwracają całość zakupu,
lub
b) różnica między wartością zakupu a kwotą zwrotu wynosi co najmniej 40 zł.
np.
Kupujący kupuje towar za 100 zł, zwraca towar za 60 zł - ma "darmowy" zwrot. (100 - 60 = 40)
Kupujący kupuje towar za 100 zł, zwraca towar za 61 zł lub więcej - koszt zwrotu pokrywa z własnej kieszeni. (100 - 61 < 40)
Trzeba by jeszcze wyłączyć darmowe zwroty w InPost, bo zamówienia wysyłane do paczkomatów i mini kurier mają również darmowe zwroty niezależnie od aktywnego Smarta.