Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Proszę o pomoc, bo już nie wiem gdzie mam się zgłosić!!!
Przebieg wydarzeń.
14.10.2023 klient składa zamówienie na łączną kwotę 25,97 zł (w tym przesyłka kurierska 11,99 zł)
16.10.2023 wysyłamy zamówienie przez Pocztex
18.10.2023 nieudana próba doręczenia, przesyłka awizowana, do odbioru w placówce pocztowej
23.10.2023 klient otwiera dyskusję, że nie otrzymał przesyłki (gdzie już otrzymał kilka sms, od przewoźnika, gdzie ma odebrać paczkę)
W tym samym dniu odpowiadamy, że paczka została awizowana i czeka na odbiór
Klient ma pretensje, że kurier nie dzwonił, że nie może odebrać paczki, żąda żeby kurier dostarczył, a jeżeli nie, chce zwrotu pieniędzy
Odpowiadamy, że jeżeli paczka do nas wróci oddamy pieniądze za towar minus koszt przesyłki zwrotnej
24.10.2023 Allegro dołącza do dyskusji, że sprzedawca odpowiada, za przesyłkę, itp., itd.
25.10.2023 Opowiadamy, znowu całą historię o wysyłce, nieudanej próbie doręczenia, że paczka oczekuje na odbiór, a my nie mamy wpływu, że klient nie chce odebrać
Tego samego dnia klient ODBIERA przesyłkę.
Pracownik Allegro, to dostrzega i śle zapytanie w czym może jeszcze pomóc kupującemu.
Kupujący żąda zwrotu pieniędzy za przesyłkę, bo kurier nie dostarczył ... (no tak bo paczkę z Bydgoszczy do Warki, to dzikie gęsi przeniosły w drodze do ciepłych krajów)
Pracownik Allegro żąda od nas odpowiedzi
26.10.2023 Odpowiadamy: " Usługa została wykonana. Przesyłka została wysłana 16.10.2023. Odbiór przesyłki nastąpił w dniu 25.10.2023."
Klient odpowiada" Zwróć pieniądze za przesyłkę ponieważ kurier nie dostarczył i zabrał prawie to za co zapłaciłem"
Pracownik Allegro włącza się w dyskusję: " Kupująca informuje, że nie otrzymała zamówienia. Odpowiedzialność za przesyłkę aż do momentu dostarczenia jej do Kupującego ponosi Sprzedający. Proszę Sprzedającego o złożenie reklamacji u przewoźnika oraz podanie w dyskusji numeru reklamacji."
Kurtyna......
Co mam zrobić, 13 lat sprzedaży na Allegro 100% zadowolonych kupujących, czy mogę zgłosić skargę na pracownika Allegro?
HELP
@fallout82 i czego nie rozumiesz ? złożyć reklamację do przewoźnika za nienależyte wykonanie usługi !!! formalność nic nie ugrasz ale oczepi się i allegro i klient 😄
Zwróć pieniądze za przesyłkę ponieważ kurier nie dostarczył i zabrał prawie to za co zapłaciłem"
o co tu chodzi?
Automatyczne tłumaczenie z ukraińskiego
wyślij mu linka do regulaminu allegro i pocztexu
i napisz, że usługa została wykonana zgodnie z zawartą umową
jak widzę Ukrainiec chce łapówki
radzę ci dopisać na stronie o sprzedającym, jeżeli tego jeszcze nie masz, że umowa jest zawierana w języku polskim i w prawie polskim
poproś go o podanie przepisów uzasadniających jego żądania
a na wpisy moderatora złóż skargę do allegro
Dziękuję, na pewno zastosuję. Rzecz w tym, że nie o klienta mi chodzi, bo wiem, że prawo stoi po mojej stronie. Chodzi mi wyłącznie o Allegro, bo cisną, że mam w 24h odpowiadać i boję się, że skończy się na Protect i oddadzą kasę kupującemu, mimo, że od wczoraj tuli swoje zamówienie, a Allegro twierdzi co innego.
Masz czas na odpowiedź w ciągu 24 h od założenia dyskusji, a to zrobiłeś. Teraz to jest wymiana zdań aż do zakończenia dyskusji, która trwa 14 dni. Po tym czasie kupujący może oznaczyć dyskusję jako nierozwiązaną i to tyle. Może też wystawić ci negatywa, na którego możesz dosadnie odpowiedzieć, co zobaczą inni kupujący. Jeśli chodzi o wypłatę z Protect, to kupujący musi złożyć wniosek, a ty możesz się odwołać od decyzji Allegro.
Każdego dnia doradca, w tej dyskusji, nakazuje mi odpowiedzieć do danej godziny, w ciągu 24h. To najbardziej kuriozalna dyskusja, w której brałam udział. Nigdy do tej pory Allegro nie było tak nastawione przeciwko sprzedawcy jak teraz. Pomimo, że prawo, regulaminy stoją za mną, muszę udowadniać, że nie jestem wielbłądem i stąd mój wpis na forum.
Reklamację zgłosiłam przez e-nadawcę, wiadomo, że za 30 dostanę odpowiedź, że bezsasadna. Ponieważ w linku śledzenia jest jak byk, że kurier, nie zastał, więc awizował.
Ciekawe co zrobią jak zabraknie na Allegro sprzedających? 🤔😂🤣
Proponuję zgłosić problem poza dyskusją w formularzu kontaktowym
Ja bym zgłosiła skargę na pracownika Allegro. Nie potrafi czytać ze zrozumieniem to niech poszuka pracy gdzie indziej. Kupujący otrzymał zamówienie, co zapewne widać w śledzeniu przesyłki. Szkoda czasu na składanie reklamacji do przewoźnika. Zablokuj kupującego, żeby nic więcej od ciebie nie kupił. Poza dyskusją zgłoś skargę na brak kompetencji doradcy Allegro. Prawo jest po twojej stronie, nie daj się zastraszyć.
Jako że przesyłka trafiła do punktu, skąd odebrał ją kupujący zamiast być dostarczona na adres, zwróć różnice między kosztem jednej usługi a drugiej, chyba około 3 zł.
Robi tak nawet sama poczta Polska gdy składałem reklamację na wydłużony czas dostawy priorytetu, poprostu policzyli jako ekonomiczny i zwrócili różnice.
@fallout82 wysyłka w usłudze dostawy Allegro Pocztex, poprzez WzA bez umowy własnej? To odpisz Allegro, że odpowiedzialność ponosi NADAWCA, czyli Allegro. Ciebie z przewoźnikiem nie łączy umowa więc nie możesz wziąć odpowiedzialności. I tu uwaga, trzeba to w dyskusji kilka razy powtórzyć Allegro, by się od Ciebie odstosunkowali.
Tu masz podstawę regulaminową (prawna, to prawo pocztowe):
Art. 2 §9 załącznika nr 16 regulaminu Allegro:
Usługi, Usługi Zwrotu Towaru i Usługi Dodatkowe realizowane są na podstawie umowy zawartej pomiędzy Spółką* a danym Dostawcą, w ramach której Spółka*, w zależności od rodzaju Przesyłki, jest nadawcą w rozumieniu Prawa pocztowego lub zleceniodawcą w rozumieniu art. 734 Kodeksu Cywilnego (Dz.U. 2019 poz. 1145,ze zm.) - z chwilą uzyskania przez Dostawcę od Spółki potwierdzenia, że dana Usługa wykonywana jest w ramach Usługi Dostawy, zgodnie z postanowieniami Regulaminu, Regulaminu Allegro oraz Regulaminów Dostawcy.
*Spółka = Allegro
https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/16
Jeśli chciałbyś reklamować usługę dostawy, to reklamacji natomiast nie składaj do przewoźnika, tylko do Allegro zgodnie z tym samym regulaminem:
Artykuł 6. Reklamacje Usługi Dostawy oraz Usług, Usługi Zwrotu Towaru i Usług Dodatkowych
1. Sprzedający może złożyć reklamację na Usługę Dostawy przewidzianą w niniejszym Regulaminie, jeżeli Usługa Dostawy nie została zrealizowana przez Spółkę lub została zrealizowana nienależycie, wbrew postanowieniom Regulaminu. Sprzedający może złożyć również reklamację dotyczącą pobrania środków pieniężnych od Adresata lub przekazania pobranych środków, dokonanego przez Dostawcę w ramach Usługi świadczonej w oparciu o Usługę Dostawy z wykorzystaniem Funkcjonalności WzA, a także reklamację z tytułu nieprawidłowego działania Funkcjonalności WzA lub nieprawidłowego naliczenia opłat dotyczących Usługi i Usługi Dodatkowej opłacanych przez Sprzedającego Spółce.
2. Wszelkie reklamacje dotyczące korzystania z Usługi Dostawy, pobrania środków pieniężnych od Adresata lub przekazania pobranych środków, dokonanego przez Dostawcę w ramach Usługi świadczonej w oparciu o Usługę Dostawy z wykorzystaniem Funkcjonalności WzA, a także nieprawidłowego działania Funkcjonalności WzA i nieprawidłowego naliczenia opłat dotyczących Usług i Usług Dodatkowych będą rozpatrywane przez Spółkę w ciągu 30 (trzydziestu) dni od daty złożenia reklamacji przez Sprzedającego.
3. Reklamacje dotyczące korzystania z Usługi Dostawy, pobrania środków pieniężnych od Adresata lub przekazania pobranych środków, dokonanego przez Dostawcę w ramach Usługi świadczonej w oparciu o Usługę Dostawy z wykorzystaniem Funkcjonalności WzA, a także nieprawidłowego działania Funkcjonalności WzA bądź naliczenia opłat dotyczących Usług i Usług Dodatkowych, mogą być składane listownie na adres Spółki lub drogą elektroniczną przy wykorzystaniu formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=44362df6-b15a-4eac-a24c-c534495b1bda
Mam umowę własną z Pocztą
@fallout82 reklamację u przewoźnika powinien złożyć płatnik , a w tym wypadku jest nim allegro bo nie Ty bezpośrednio rozliczasz się z Pocztą. Złóż reklamację do allegro , w dyskusji załącz automatyczną odpowiedź i czekaj na decyzję , pamiętaj o odpowiedzi / choćby lakonicznej ,,, reklamacja złożona zgodnie z załączonym skanem , czekamy na odpowiedź .,, / , na każdy wpis klienta powtarzaj to jak zdarta płyta.