anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Prywatny sprzedawca - Smart - Zwroty

Idź do rozwiązania
Client:47314381
#9 Pomysłodawca#

Sprzedaję prywatnie ciuchy. Spełniam wszystkie warunki, aby wskoczył mi SMART. Brakuje mi tylko uzupełnionej zakładki zwroty. I tu mam wątpliwości. Jako prywatny sprzedawca mogę nie przyjmować zwrotów, a udostępniając Smart muszę uzupełnić tą zakładkę. Czy to znaczy, że w tej sytuacji tracę prawo do NIE PRZYJMOWANIA zwrotów?

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20
Likorin
#7 Wielbiciel#

Wbrew temu co jest wyżej napisane (a widzę, że post edytowany 11.08.2021r), w warunkach zwrotów, w zakładce "Możliwość odstąpienia od umowy przez kupującego", po wybraniu "jest możliwość" nie można ustawić czasu na zwrot krótszego niż 14 dni. (Dodam, że chodzi o konto niefirmowe).

Można ustalić krótszy czas na zwrot ale tylko po wybraniu "ograniczona możliwość lub brak możliwości", gdzie wybiera się z jakiego ustawowego powodu PRZEDSIĘBIORCA, na podstawie przepisów prawa ogranicza ustawową możliwość zwrotu do 14 dni konsumentowi i trzeba wybrać, którąś z ustawowych opcji, np. Produkt z krótkim terminem przydatności do spożycia lub taki, który szybko się psuje Np.: twaróg, świeże warzywa, rośliny doniczkowe.

 

Co ciekawe, w Pomocy Allegro:

https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/prawa-i-obowiazki-sprzedajacego/w-jakich-przypadkach-moge...

Jest informacja, że:

Odstąpienie od umowy jest możliwe tylko wtedy, gdy kupujący jest konsumentem lub prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, a zakup nastąpił u przedsiębiorcy.

oznacz moderatorów