Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, jak w temacie kupujący zgłosił po 14 dniach od doręczenia przesyłki że jej nie otrzymał. W Śledzeniu DPD Informacja o poprawnym doręczeniu. Na infolinii kontakt z kurierem który ja dostarczał on twierdzi ze doręczył pod wskazanym adresem. Kupujący zada wysyłki kolejnego przedmiotu. Patrząc ze strony sprzedawcy to sprawa wyglada na wymuszenie.
Zobacz jeszcze w śledzeniu na stronie DPD jakie jest nazwisko odbiorcy czy się zgadza. Jak paczka otrzyma status Doręczona, to wyświetla się nazwisko. Kurier raczej nie powinien wpisać czyjegoś nazwiska i zostawić pod innym adresem, bo raczej by wyleciał z roboty 😄
Jest nazwisko.
@Bialy_GSM No nie pierwszy taki temat . Można sprawdzić np GPS czy kurier był pod wskazanym adresem (jak był odbiór w wskazanym miejscu)Ogólnie za towar odpowiada sprzedawca do momentu doręczenia. Pewnie DPD się wyprze. Co zrobić ? Jak masz potwierdzenie z DPD że osebrał może Allegro pomoc a w gorszym rozwiązaniu, zgłosić na policję.
Klient na dyskusji ciśnie ze to moja wina i zada wysyłki kolejnego przedmiotu. Wartość 300. Po mojemu jak paczka ma status dostarczony to sprawa toczy się miedzy odbiorca a przewoźnikiem. Z kąd ja jako nadawca mam wiedzieć czy faktycznie paczka doszła lub nie. Skoro dpd ma info o poprawnym doręczeniu. Co byście zrobili w takiej sytuacji? Ja zaproponowałem wydać klientowi oświadczenie o nadaniu praw do roszczeń z przewoźnikiem.
@Bialy_GSM - hej. Twój nick z GSM sugeruje że to coś elektronicznego.... Ciekawe jaką historię ma Kupujący na Allegro.... Ale Ci nie powiedzą, ale jako dowód w ew. rozprawie sądowej będą musieli udostępnić takie dane. Ja bym szedł w zaparte - pod warunkiem że nazwisko się zgadza. Zakładam że temat by umarł. Usztywnij stanowisko - postępuj zgodnie z prawem i zobaczysz - wszystko się rozwiąże. Tyle.
@Bialy_GSM Jeśli kupujący twierdzi że przesyłki nie otrzymał, to nie wystarczy samo słowo "doręczone" w śledzeniu lub ustne potwierdzenie kuriera. Kupujący może u Ciebie reklamować brak dostawy, a kurier powinien pokazać podpis klienta na dokumencie odbioru. Jeśli już jest Dyskusja, to prawdopodobnie kupujący otrzyma zwrot wpłaty z POK, a potem Allegro będzie od Ciebie wymagać zwrotu tych kosztów, chyba że udowodnisz odebranie przesyłki przez kupującego.
@Bialy_GSM jako nadawca złóż reklamację w firmie kurierskiej i czekaj na wydanie decyzji. Decyzja powinna zostać wydana zgodnie z prawem pocztowym. Niestety nie wiem, jak do podpisu adresata mają się teraz przepisy szczególne związane z Covid-19. Ja odbieram w tygodniu po kilka przesyłek, zarówno z firm kurierskich jaki i z Poczty Polskiej. Nikt nie wymaga podpisu potwierdzającego odbiór przesyłki. Niektóre firmy kurierskie wysyłają Ci pin do odbioru przesyłki, ale kurierzy nawet o niego nie pytają.
@xyz96 ma rację, należy złożyc reklamację
za wysyłkę odpowiada sprzedawca - poza smartem oczywiście do momentu doręczenia odbioru przesyłki
kurier ma prawo zostawić przesyłkę dowolnej osobie pod adresem - ale można do tematu podejść inaczej
ja zawsze składam w podobnej sytuacji reklamację u przewoźnika ale informuję także Kupującego ,że użyję wszystkich dostępnych środków prawnych jeżeli okaże się w toku postępowania że przesyłka została prawidłowo doręczona i tu można w zalezności od sytuacji zgłaszać wyłudzenie towaru (np: przez domowników) poświadczenie nieprawdy próbę oszustwa i itp
i przesyłki natychmiast sie znajdują bo odebrał brat mama i itp
jak pisze
@konto zamknięte obecnie w związku z wirusem są trochę inne przepisy ale nie wiem czy biją one w nadawcę czy w odbiorcę gdy kurier zostawia przesyłki bez potw odbioru
Złożyłem reklamacje wczoraj. Ale teraz wysłać kolejny przedmiot kupującemu czy niech czeka do rozpatrzenia reklamacji przez dpd? To była przesyłka Kurier Allegro DPD zakupiona ze smartem czyli Allegro organizuje transport to ma znaczenie?