anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Przewidywany czas dostawy - co tu się wyprawia?

DavidPL
#10 Popularyzator#

Mamy oferty z czasem wysyłki 2 dni robocze (większość).
Klient wchodzi w ofertę i widzi deklarowany przez nas czas wysyłki: 2 dni, przewidywany czas dostawy: za 3 dni w punkcie (czyli prawidłowo).
Dodaje produkt do koszyka, kupuje i w zamówieniu widzi informację: przewidywany czas dostawy: pojutrze u Ciebie.
Chciałbym się dowiedzieć jakim cudem skoro na pojutrze zadeklarowaliśmy wysyłkę? Spełnialność deklarowanego czasu wysyłki mamy na poziomie ponad 90%, gdzie przeważnie to zdarzają się opóźnienia, a nie wcześniejsze wysyłki więc skąd klientom wyświetlają się takie brednie? Chciałbym wiedzieć, bo nie jest to pojedynczy przypadek tylko dzieje się to regularnie na różnych produktach i różnych ofertach.

oznacz moderatorów
141 ODPOWIEDZI 141

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@la_nika 90f19f50-7e33-11ee-b80f-a517dddc05cb, bdc81dd0-7e31-11ee-81a0-bf9420838c22

 

 
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@medalik_2009 dzięki! Konsultuję to i dam znać, gdy dostanę odpowiedź! 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@la_nika jak postępują konsultacje? 😎

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@medalik_2009 jeszcze trwają, ale nie martw się, na pewno dostaniesz odpowiedź! 😎

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@medalik_2009 wracam z informacjami. Opublikuję wiadomość, odnoszącą się do szerszej grupy, ale tutaj specjalnie Twój przypadek.
Twoje godziny graniczne nie są pozytywnie zweryfikowane, co oznacza, że nadajesz przesyłki także po ustawionej godzinie granicznej, a algorytm przewidywanego czasu dostawy bierze to pod uwagę. 
Aby godziny graniczne działały zgodnie z Twoimi ustawieniami, nie powinieneś nadawać przesyłek po tej godzinie. 
I teraz najważniejsza informacja: jeśli nadasz przesyłkę zgodnie ze swoją deklaracją, a ona nawet dotrze do kupującego po przewidywanym czasie dostawy, to nie odejmiemy punktów z jakości sprzedaży

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@la_nika ale po co, nam sprzedawcom wciskacie swój bełkot marketingowy na temat PRZEWIDYWANEGO czasu dostawy? Wasze kłamstwa/wróżby w kierunku Kupujących mamy głęboko w poważaniu. My jako sprzedawca mamy tam widzieć czas jaki mamy W RZECZYWISTOŚCI na wysyłkę, nie Wasze wróżby. Da się toto wyłączyć z widoku, żeby niepotrzebnie nie denerwowało?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@medalik_2009 nie da się tego wyłączyć.
Bardzo proszę, abyś opanował swoje nerwy i nie pisał o oszukiwaniu czy okłamywaniu przez nas kupujących, czy sprzedających, ponieważ nie jest to prawda. Tak jak pisałam i pisałyśmy wszystkie wielokrotnie - przewidywany czas dostawy wynika z danych dotyczących Twoich nadań, gdzie tu jest oszustwo lub kłamstwo?
"My jako sprzedawca mamy tam widzieć czas jaki mamy W RZECZYWISTOŚCI na wysyłkę"
Nawet na przesłanym przez Ciebie zrzucie widać, że w zakładce Zamówienia są widoczne wszystkie informacje: czas wysyłki (to ten jaki Ty deklarujesz), przewidywany czas dostawy (obliczony przez algorytm czas jaki w Moje zakupy widzi kupujący) i czas na wysłanie (czyli do kiedy powinieneś wysłać przesyłkę, aby kupujący otrzymał ją zgodnie z przewidywany czasem dostawy). 

la_nika_0-1699879638774.png

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@la_nika  napisał(a):

@medalik_2009
czas na wysłanie (czyli do kiedy powinieneś wysłać przesyłkę, aby kupujący otrzymał ją zgodnie z przewidywany czasem dostawy). 

 


I tu jest pies pogrzebany, nie dociera do Was, że sprzedawca jest zobowiązany czasem deklarowanym wysyłki, podanym w ofercie - to jest treść umowy między sprzedawcą a Kupującym. Nie Wasze wróżby. I tak, są one wciskaniem kitu Kupującym. Ile razy mieliśmy pytania "czemu przesyłka jest opóźniona", bo tak kłamliwie pokazywał Wasz tajemniczy "algorytm" w zamówieniu Kupującemu. Mimo, że deklarowany przez nas czas na wysyłkę nie upłynął.

oznacz moderatorów

DavidPL
#10 Popularyzator#

Dokładnie tak.
A dodatkowo w ofercie pokazuje się jeden przewidywany czas dostawy, a w zamówieniu klient widzi już inny przewidywany czas dostawy. Jeżeli to nie jest błąd wspaniałej sztucznej inteligencji i nie jest to kłamstwo, to jak nazwać takie działanie wprowadzającego klienta w błąd?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@medalik_2009 "nie dociera do Was, że sprzedawca jest zobowiązany czasem deklarowanym wysyłki, podanym w ofercie - to jest treść umowy między sprzedawcą a Kupującym. Nie Wasze wróżby"
Po raz kolejny i już ostatni - nie są to wróżby, są to wyliczenia oparte na Twoich poprzednich wysyłkach. Jeśli zależy Ci, aby kupujący otrzymywali przesyłki zgodnie z deklarowanym czasem wysyłki, to nie nadawaj przesyłek po godzinie granicznej. Wówczas kupujący otrzymają je zgodnie z deklarowanym czasem wysyłki, czy raczej Przewidywany czas dostawy będzie dokładnie taki jak deklarowany przez Ciebie czas wysyłki. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

DavidPL
#10 Popularyzator#

Pogubiłem się....

Po raz kolejny i już ostatni - nie są to wróżby, są to wyliczenia oparte na Twoich poprzednich wysyłkach. Jeśli zależy Ci, aby kupujący otrzymywali przesyłki zgodnie z deklarowanym czasem wysyłki, to nie nadawaj przesyłek po godzinie granicznej. Wówczas kupujący otrzymają je zgodnie z deklarowanym czasem wysyłki, czy raczej Przewidywany czas dostawy będzie dokładnie taki jak deklarowany przez Ciebie czas wysyłki. 

Natomiast w innym miejscu napisała Pani:


co do zasady chcemy, aby kupujący otrzymywali przesyłki najszybciej jak to możliwe. Czas na wysłanie pokazuje do kiedy ma zostać wysłana, aby kupujący otrzymał przesyłkę zgodnie z deklaracją. Dlatego tak to jest sformułowane, wyślij do [data], wtedy kupujący otrzyma przesyłkę zgodnie z przewidywanym czasem dostawy.

To w końcu Allegro chce aby klienci dostawali przesyłki jak najszybciej, czy żeby sprzedawcy wysyłali przesyłki w deklarowanym terminie? Ciężko to pogodzić i już nie wiemy co robić?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@DavidPL łączymy obie te rzeczy - chcemy żeby kupujący otrzymywali przesyłki możliwie jak najszybciej, ale zgodnie z przewidywanym czasem dostawy. Jeśli sprzedający będzie nadawał szybciej, to wpłynie to na przewidywany czas dostawy. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

DavidPL
#10 Popularyzator#

Jak zatem ustawić czas wysyłek aby było prawidłowo dla następującego scenariusza:
a) część towaru możemy wysłać tego samego dnia, w zależności od kuriera, nawet do godziny 17:30
b) od jednego dostawcy, jeśli zamówienie zostało złożone do godziny 10:30, zamówienie możemy wysłać następnego dnia roboczego, w innym przypadku za 2 dni robocze
c) od innego dostawcy, jeśli zamówienie zostało złożone do godziny 13:30, możemy wysłać kolejnego dnia, w innym przypadku w ciągu 2 dni roboczych
d) od jeszcze innego dostawcy zamówienie możemy wysłać w ciągu 2 dni roboczych, bez względu na to o której zostało złożone zamówienie.

Nie jest jakaś nietypowa sytuacja. W jaki sposób mamy ustawić czasy wysyłek aby klienci dostawali towar jak najszybciej, a jednocześnie aby Allegro nie wyświetlało im bzdur odnośnie planowanych terminów dostaw? Czy jest na to jakieś rozwiązanie?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@DavidPL i to są różne oferty? A jakie masz teraz ustawienia?
W takiej sytuacji powinieneś mieć różne terminy wysyłki i trzymać się ich w zależności od dostawcy. Dodam, że jeśli ustawisz czas wysyłki na 4 dni, to wówczas przewidywany czas dostawy pokaże tylko wyniki na podstawie Twojej deklaracji, a w tym wypadku to się raczej nie sprawdzi, bo piszesz o max dwóch dniach roboczych.  

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

DavidPL
#10 Popularyzator#

@la_nika  napisał(a):

@DavidPL i to są różne oferty? A jakie masz teraz ustawienia?
W takiej sytuacji powinieneś mieć różne terminy wysyłki i trzymać się ich w zależności od dostawcy. Dodam, że jeśli ustawisz czas wysyłki na 4 dni, to wówczas przewidywany czas dostawy pokaże tylko wyniki na podstawie Twojej deklaracji, a w tym wypadku to się raczej nie sprawdzi, bo piszesz o max dwóch dniach roboczych.  


Tak, są to różne oferty.
Ale np w przypadku sprzedaży np z podpunktu c), jeśli przykładowo klient złoży zamówienie o godzinie 13:00, pomimo iż moglibyśmy wysłać to zamówienie dnia kolejnego, to musimy sztucznie przetrzymywać to zamówienie aż 2 dni?
Chyba tak, bo jeśli nie, to system zacznie automatycznie pokazywać czas wysyłki 1 dzień dla ofert z podpunktu d), a tych w żadnym wypadku nie jesteśmy w stanie wysłać w ciągu 1 dnia.
Pewnie, że wolelibyśmy przesyłki wysyłać wcześniej niż sztucznie je przetrzymywać, bo szybsza wysyłka to zadowolony klient, ale lepiej mieć klientów "normalnie zadowolonych" niż niezadowolonych - bo my deklarujemy czas wysyłki 2 dni i w 90% przypadków tak się dzieje, a system i tam im im pokazuje 1. Nie tak to powinno wyglądać.

oznacz moderatorów

DavidPL
#10 Popularyzator#

[nie w to miejsce miało być]

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@medalik_2009 zdarza C i się wysyłać zamówienia złożone po godzinie 13:00 tego samego dnia? 

Kolejne pytanie to jak wygląda u Ciebie statystyka nadanych przesyłek, w takiej sytuacji powinieneś mieć zamówienia wysłane po terminie. 

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@sl-aw-ek tak, wysyłamy zamówienia praktycznie do godz. 18-ej, czasami i później. Trafiają one od razu do automatów i punktów, chyba, że w danym miejscu jesteśmy skazani na kuriera.

oznacz moderatorów

Pluszowe_Sowkowo
#9 Pomysłodawca#

No cóż, to jest totalna bzdura. Jak spojrzysz na nasz czas wysyłki to zobaczysz, że mamy duży procent po terminie. Zwykle wysyłamy o czasie czyli w 3 dniu lub 1 dzień po (niestety). Czyli dlaczego wyrównało czas wysyłki do 2 dni a nie do 3? To jest mega dziwne.

Niestety ale uważam, że sami tam nie wiecie, skoro to liczy sztuczna inteligencja.

Mam dodatkowe pytanie - skoro ja deklaruje 3 dni a system pokazuje 2 to czy jeśli wyślę jak deklaruję w 3 dniu to czy będę mieć odjęte punkty za wysyłkę po terminie?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Pluszowe_Sowkowo jeśli wyślesz zamówienie zgodnie ze swoją deklaracją, to nie wpłynie to na jakość sprzedaży. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów