Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mamy oferty z czasem wysyłki 2 dni robocze (większość).
Klient wchodzi w ofertę i widzi deklarowany przez nas czas wysyłki: 2 dni, przewidywany czas dostawy: za 3 dni w punkcie (czyli prawidłowo).
Dodaje produkt do koszyka, kupuje i w zamówieniu widzi informację: przewidywany czas dostawy: pojutrze u Ciebie.
Chciałbym się dowiedzieć jakim cudem skoro na pojutrze zadeklarowaliśmy wysyłkę? Spełnialność deklarowanego czasu wysyłki mamy na poziomie ponad 90%, gdzie przeważnie to zdarzają się opóźnienia, a nie wcześniejsze wysyłki więc skąd klientom wyświetlają się takie brednie? Chciałbym wiedzieć, bo nie jest to pojedynczy przypadek tylko dzieje się to regularnie na różnych produktach i różnych ofertach.
@medalik_2009 dzięki! Konsultuję to i dam znać, gdy dostanę odpowiedź!
@la_nika jak postępują konsultacje? 😎
@medalik_2009 jeszcze trwają, ale nie martw się, na pewno dostaniesz odpowiedź! 😎
@medalik_2009 wracam z informacjami. Opublikuję wiadomość, odnoszącą się do szerszej grupy, ale tutaj specjalnie Twój przypadek.
Twoje godziny graniczne nie są pozytywnie zweryfikowane, co oznacza, że nadajesz przesyłki także po ustawionej godzinie granicznej, a algorytm przewidywanego czasu dostawy bierze to pod uwagę.
Aby godziny graniczne działały zgodnie z Twoimi ustawieniami, nie powinieneś nadawać przesyłek po tej godzinie.
I teraz najważniejsza informacja: jeśli nadasz przesyłkę zgodnie ze swoją deklaracją, a ona nawet dotrze do kupującego po przewidywanym czasie dostawy, to nie odejmiemy punktów z jakości sprzedaży.
@la_nika ale po co, nam sprzedawcom wciskacie swój bełkot marketingowy na temat PRZEWIDYWANEGO czasu dostawy? Wasze kłamstwa/wróżby w kierunku Kupujących mamy głęboko w poważaniu. My jako sprzedawca mamy tam widzieć czas jaki mamy W RZECZYWISTOŚCI na wysyłkę, nie Wasze wróżby. Da się toto wyłączyć z widoku, żeby niepotrzebnie nie denerwowało?
@medalik_2009 nie da się tego wyłączyć.
Bardzo proszę, abyś opanował swoje nerwy i nie pisał o oszukiwaniu czy okłamywaniu przez nas kupujących, czy sprzedających, ponieważ nie jest to prawda. Tak jak pisałam i pisałyśmy wszystkie wielokrotnie - przewidywany czas dostawy wynika z danych dotyczących Twoich nadań, gdzie tu jest oszustwo lub kłamstwo?
"My jako sprzedawca mamy tam widzieć czas jaki mamy W RZECZYWISTOŚCI na wysyłkę"
Nawet na przesłanym przez Ciebie zrzucie widać, że w zakładce Zamówienia są widoczne wszystkie informacje: czas wysyłki (to ten jaki Ty deklarujesz), przewidywany czas dostawy (obliczony przez algorytm czas jaki w Moje zakupy widzi kupujący) i czas na wysłanie (czyli do kiedy powinieneś wysłać przesyłkę, aby kupujący otrzymał ją zgodnie z przewidywany czasem dostawy).
@la_nika napisał(a):
@medalik_2009
czas na wysłanie (czyli do kiedy powinieneś wysłać przesyłkę, aby kupujący otrzymał ją zgodnie z przewidywany czasem dostawy).
I tu jest pies pogrzebany, nie dociera do Was, że sprzedawca jest zobowiązany czasem deklarowanym wysyłki, podanym w ofercie - to jest treść umowy między sprzedawcą a Kupującym. Nie Wasze wróżby. I tak, są one wciskaniem kitu Kupującym. Ile razy mieliśmy pytania "czemu przesyłka jest opóźniona", bo tak kłamliwie pokazywał Wasz tajemniczy "algorytm" w zamówieniu Kupującemu. Mimo, że deklarowany przez nas czas na wysyłkę nie upłynął.
Dokładnie tak.
A dodatkowo w ofercie pokazuje się jeden przewidywany czas dostawy, a w zamówieniu klient widzi już inny przewidywany czas dostawy. Jeżeli to nie jest błąd wspaniałej sztucznej inteligencji i nie jest to kłamstwo, to jak nazwać takie działanie wprowadzającego klienta w błąd?
@medalik_2009 "nie dociera do Was, że sprzedawca jest zobowiązany czasem deklarowanym wysyłki, podanym w ofercie - to jest treść umowy między sprzedawcą a Kupującym. Nie Wasze wróżby"
Po raz kolejny i już ostatni - nie są to wróżby, są to wyliczenia oparte na Twoich poprzednich wysyłkach. Jeśli zależy Ci, aby kupujący otrzymywali przesyłki zgodnie z deklarowanym czasem wysyłki, to nie nadawaj przesyłek po godzinie granicznej. Wówczas kupujący otrzymają je zgodnie z deklarowanym czasem wysyłki, czy raczej Przewidywany czas dostawy będzie dokładnie taki jak deklarowany przez Ciebie czas wysyłki.
Pogubiłem się....
Po raz kolejny i już ostatni - nie są to wróżby, są to wyliczenia oparte na Twoich poprzednich wysyłkach. Jeśli zależy Ci, aby kupujący otrzymywali przesyłki zgodnie z deklarowanym czasem wysyłki, to nie nadawaj przesyłek po godzinie granicznej. Wówczas kupujący otrzymają je zgodnie z deklarowanym czasem wysyłki, czy raczej Przewidywany czas dostawy będzie dokładnie taki jak deklarowany przez Ciebie czas wysyłki.
Natomiast w innym miejscu napisała Pani:
co do zasady chcemy, aby kupujący otrzymywali przesyłki najszybciej jak to możliwe. Czas na wysłanie pokazuje do kiedy ma zostać wysłana, aby kupujący otrzymał przesyłkę zgodnie z deklaracją. Dlatego tak to jest sformułowane, wyślij do [data], wtedy kupujący otrzyma przesyłkę zgodnie z przewidywanym czasem dostawy.
To w końcu Allegro chce aby klienci dostawali przesyłki jak najszybciej, czy żeby sprzedawcy wysyłali przesyłki w deklarowanym terminie? Ciężko to pogodzić i już nie wiemy co robić?
@DavidPL łączymy obie te rzeczy - chcemy żeby kupujący otrzymywali przesyłki możliwie jak najszybciej, ale zgodnie z przewidywanym czasem dostawy. Jeśli sprzedający będzie nadawał szybciej, to wpłynie to na przewidywany czas dostawy.
Jak zatem ustawić czas wysyłek aby było prawidłowo dla następującego scenariusza:
a) część towaru możemy wysłać tego samego dnia, w zależności od kuriera, nawet do godziny 17:30
b) od jednego dostawcy, jeśli zamówienie zostało złożone do godziny 10:30, zamówienie możemy wysłać następnego dnia roboczego, w innym przypadku za 2 dni robocze
c) od innego dostawcy, jeśli zamówienie zostało złożone do godziny 13:30, możemy wysłać kolejnego dnia, w innym przypadku w ciągu 2 dni roboczych
d) od jeszcze innego dostawcy zamówienie możemy wysłać w ciągu 2 dni roboczych, bez względu na to o której zostało złożone zamówienie.
Nie jest jakaś nietypowa sytuacja. W jaki sposób mamy ustawić czasy wysyłek aby klienci dostawali towar jak najszybciej, a jednocześnie aby Allegro nie wyświetlało im bzdur odnośnie planowanych terminów dostaw? Czy jest na to jakieś rozwiązanie?
@DavidPL i to są różne oferty? A jakie masz teraz ustawienia?
W takiej sytuacji powinieneś mieć różne terminy wysyłki i trzymać się ich w zależności od dostawcy. Dodam, że jeśli ustawisz czas wysyłki na 4 dni, to wówczas przewidywany czas dostawy pokaże tylko wyniki na podstawie Twojej deklaracji, a w tym wypadku to się raczej nie sprawdzi, bo piszesz o max dwóch dniach roboczych.
@la_nika napisał(a):@DavidPL i to są różne oferty? A jakie masz teraz ustawienia?
W takiej sytuacji powinieneś mieć różne terminy wysyłki i trzymać się ich w zależności od dostawcy. Dodam, że jeśli ustawisz czas wysyłki na 4 dni, to wówczas przewidywany czas dostawy pokaże tylko wyniki na podstawie Twojej deklaracji, a w tym wypadku to się raczej nie sprawdzi, bo piszesz o max dwóch dniach roboczych.
Tak, są to różne oferty.
Ale np w przypadku sprzedaży np z podpunktu c), jeśli przykładowo klient złoży zamówienie o godzinie 13:00, pomimo iż moglibyśmy wysłać to zamówienie dnia kolejnego, to musimy sztucznie przetrzymywać to zamówienie aż 2 dni?
Chyba tak, bo jeśli nie, to system zacznie automatycznie pokazywać czas wysyłki 1 dzień dla ofert z podpunktu d), a tych w żadnym wypadku nie jesteśmy w stanie wysłać w ciągu 1 dnia.
Pewnie, że wolelibyśmy przesyłki wysyłać wcześniej niż sztucznie je przetrzymywać, bo szybsza wysyłka to zadowolony klient, ale lepiej mieć klientów "normalnie zadowolonych" niż niezadowolonych - bo my deklarujemy czas wysyłki 2 dni i w 90% przypadków tak się dzieje, a system i tam im im pokazuje 1. Nie tak to powinno wyglądać.
[nie w to miejsce miało być]
@medalik_2009 zdarza C i się wysyłać zamówienia złożone po godzinie 13:00 tego samego dnia?
Kolejne pytanie to jak wygląda u Ciebie statystyka nadanych przesyłek, w takiej sytuacji powinieneś mieć zamówienia wysłane po terminie.
@sl-aw-ek tak, wysyłamy zamówienia praktycznie do godz. 18-ej, czasami i później. Trafiają one od razu do automatów i punktów, chyba, że w danym miejscu jesteśmy skazani na kuriera.
No cóż, to jest totalna bzdura. Jak spojrzysz na nasz czas wysyłki to zobaczysz, że mamy duży procent po terminie. Zwykle wysyłamy o czasie czyli w 3 dniu lub 1 dzień po (niestety). Czyli dlaczego wyrównało czas wysyłki do 2 dni a nie do 3? To jest mega dziwne.
Niestety ale uważam, że sami tam nie wiecie, skoro to liczy sztuczna inteligencja.
Mam dodatkowe pytanie - skoro ja deklaruje 3 dni a system pokazuje 2 to czy jeśli wyślę jak deklaruję w 3 dniu to czy będę mieć odjęte punkty za wysyłkę po terminie?
@Pluszowe_Sowkowo jeśli wyślesz zamówienie zgodnie ze swoją deklaracją, to nie wpłynie to na jakość sprzedaży.