anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Punktowanie Sprzedawców przez Allegro

AR_Auto_Czesci
#13 Ambasador#

Zaobserwowałam ze Allegro dość mocno przegina z punktowaniem Sprzedawców. 

 

Z ciekowosci sprawdziłam dziś jakość sprzedaży i jestem bardzo niemile zaskoczona. 

 

Np. terminowe odpowiedzi na zapytania Kupujących - nieodpowiednie gdzie zawsze odpowiadam na każde zapytanie, ale widzę że w tym miesiącu np ostatnie wypowiedzi mieli Kupujący np. z treścią "dziękuję za informację"

 

Dodatkowo w ciągu 30 dni dostałam ok. 15 pozytowów z gwiazdkami 5/5 oraz dwa pozytywy z gwiazdkami 4/5  i już średnia powyżej 4.95 poleciała na łeb i szyję gdzie straciłam Super Sprzedawce...

 

Myślę że Allegro dość mocno z tym przesadza i ma jakieś dziwne algorytmy wyliczania punktacji 

 

Aktualnie już przestałam przejmować się punktacja Allegro gdyż można przy tym zwariować a Kupujący jak coś będzie chciał kupić to kupi 

 

 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

glenmoranghie
#13 Ambasador#

Prawda. 
Ponadto od strony kupującego status super sprzedawcy tak naprawdę nic nie gwarantuje, wielokrotnie spotkałem się z "super sprzedawcami" którzy byli nierzetelni, lekceważyli kupujących, opóźniali dostawy, a przy próbach kontaktu kłamali w żywe oczy. Takie zjawisko niekiedy występuje gdy ktoś ma bardzo dużą sprzedaż. Taki nie ma powodu by przejmować się kilkoma negatywnymi komentarzami które będą miały zaledwie śladowy wpływ na sumaryczne statystyki. 
Oczywiście nie twierdzę że każdy duży sprzedawca tak się zachowuje, ale takie kwiatki się zdarzają. 
To wszystko sprawia że system ocen stosowany przez allegr dla kupującego nie ma realnie żadnej wartości informacyjnej, natomiast dla sprzedających stanowi sporą uciążliwość. 

oznacz moderatorów

AR_Auto_Czesci
#13 Ambasador#

Prowadzę mała sprzedaż na Allegro - handel używanymi częściami samochodowymi.

 

Dzienna sprzedaż produktów 3-8 przedmiotów gdzie bez problemu wyrabiam się z wysyłkami, obsługa Klienta itp

 

Skorzystałam z opcji Super Sprzedawca myśląc że sprzedaż wzrośnie - po kilku miesiącach straciłam ten tytuł

 

Jeśli ktoś prowadzi mała sprzedaż na Allegro to jego punktacja mocno cierpi... 

Wystarczą 2 słabsze komentarze i zonk. 

 

 

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Wiesz gdzie leży problem? Statystyk nie prowadzi się na małych liczbach. To ma jakiś sens dla sklepów, które mają po kilkadziesiąt tys. ocen.

Według mnie, to powinny być trzy poziomy jakości sprzedaży, dla początkujących sprzedawców, tych wprawionych oraz ekspertów, gdzie liczby są dla każdego inne i sprawiedliwe.

Dla kogoś, kto lubi numerki, to już dołującym może być sam fakt, że traci dodatkowe punkty tylko przez to, że kupujący otworzył dyskusję i tak ona wisi, zamiast przesłać sprzedającemu pytanie. Nie mówię, że dyskusje są be, ale od pytań jest centrum wiadomości albo chociaż telefon. Dyskusję po zamknięciu allegro samo musi otworzyć, dlatego kupujący nie chcą ich zamykać.

Ja to chciałbym czy jakość sprzedaży to tylko sekcja informacyjna dla sprzedającego, czy faktycznie wpływa ona na "trafność".

Ci, co mają jakieś tam przeciętne wyniki na allegro (tak do 100 transakcji na 30 dni), ale ładnie lecą z liczbami, 750pkt, mogą bardzo szybko je stracić nawet przez jedną durną zaniżoną ocenę "bo tak i ch..". Mało tego, jeżeli to będzie negtyw 1/5, którego kupujący nie usunie, to możesz stracić nawet 300 punktów, co według allegro mówi innym kupującym, że jesteś badziewnym sprzedawcą i Twój poziom sprzedaży jest do kitu.

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Obecnie sprzedawca jest na specjalnych warunkach ma być czujny w dzień i w nocy ,być w ciągłym kontakcie ,płacić prowizje swoje i nie swoje ,nie narzekać tylko chwalić tylko tak będzie nam lepiej -nam czyli allegro.

oznacz moderatorów

AR_Auto_Czesci
#13 Ambasador#

Już wiem skąd ujemne punkty w kategorii "Terminowe odpowiedzi na pytania Kupujących"

 

Z tego samego konta zostały wykonane zakupy... Sprzedający mieli ustawione jakieś automaty informujące o stanie wysyłki, które wysyłały informacje w wiadomościach Allegro... 

 

Przecież to jakiś absurd 

oznacz moderatorów

Aditum
#12 Orędownik#

@AR_Auto_Czesci @DarkStoorM faktycznie obniżenie jakości sprzedaży wpływa mocno na sprzedaż. Sprawdziłem to wielokrotnie i w moim przypadku kiedy miałem jakość niżej niż Dobry to aukcje nawet promowane spadały kilka stron niżej, obecnie mam na poziomie Super i sprawdzałem te aukcje, które są wyróżnione i są w większości na 1 stronie. Jednak Super Sprzedawca w żaden sposób nie wpływa na sortowanie wg. trafności czy jest czy go nie ma to i tak aukcje stoją w miejscu, jedynie monety - niektórzy klienci mają na ich punkcie świra.

W przypadku sprzedaży używanych części nie zauważysz wielkiego spadku sprzedaży przez niską jakość ponieważ klient szuka konkretnej części, o konkretnym numerze katalogowym itp. chyba, że sprzedajesz części do passata B5 albo E46 to wtedy gorzej 🙂

oznacz moderatorów

Aditum
#12 Orędownik#

@AR_Auto_Czesci Tak już poza tematem, radzę Ci zainwestować w stół bezcieniowy, jakieś podstawowe oświetlenie do fotografii produktowej i obroty z tych samych aukcji wzrosną Ci o 100% 🙂 Podstawka to ok. 1000 zł i wtedy nawet bez obróbki graficznej Twoje aukcje będą się lepiej prezentować. 

9444236055 9444251533 9442344030 - to są aukcje, ze zdjęciami robionymi przeze mnie na podstawce do fotografii produktowej. Gwarantuje Ci, że sprzedaż używanych części wzrośnie Ci dzięki temu, sam to przerabiałem. Wybicie się ładną miniaturką wśród aukcji części robionych w trawie to najlepsza forma promocji w tej kategorii 😉 Nawet możesz oferować to samo z wyższą ceną i tak kupią 😄

oznacz moderatorów

AR_Auto_Czesci
#13 Ambasador#

Wiem że punktacja wpływa na pozycjonowanie aukcji... 

 

Wczoraj na wszystkie wiadomości wysłane przez automaty odpowiedziałam kropkami dziś patrzę i jakąś magia Allegro nagle z - 210 pkt mam max na plusie gdzie teraz cała sprzedaż mam na poziomie Super...

 

Na stół do zdjęć już czekam 3 tydzień - zamówiony na zamówienie 🙂

oznacz moderatorów

glenmoranghie
#13 Ambasador#

@Aditum "obniżenie jakości sprzedaży wpływa mocno na sprzedaż. Sprawdziłem to wielokrotnie i w moim przypadku kiedy miałem jakość niżej niż Dobry to aukcje nawet promowane spadały kilka stron niżej, obecnie mam na poziomie Super i sprawdzałem te aukcje, które są wyróżnione i są w większości na 1 stronie."

Nie rozumiem kupujących którzy używają sortowania "po trafności" które trafne nie jest właściwie nigdy. Po prostu allegro sobie stworzyło maszynkę do dodatkowego wyciągania pieniędzy od sprzedawców. Nie popieram tego ani słowem ani czynem i deklaruję że nigdy świadomie nie skorzystam z sortowania "po trafności", chyba że przez zagapienie się, jako że allegro wciska nachalnie to sortowanie jako domyślne. 
Świadomi klienci też nie powinni z tego narzędzia wyzysku korzystać, bo klientowi nic to nie daje. Wręcz przeciwnie, w znakomitej większości przypadków powoduje że klient za to samo zapłaci drożej niż mógłby. 

oznacz moderatorów

Aditum
#12 Orędownik#

@glenmoranghie ja też takich kupujących nie rozumiem, sam także sortuje po innych parametrach ale tak samo jak nie rozumiem tych, którzy licytują używane rzeczy w wyższej cenie niż te same produkty w sklepie tak samo nie wiem dlaczego kupujący nie chcą kupić tego samego taniej. To jest Allegro 😉 Nic nie poradzisz.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Aditum Nie możesz pisać w ofertach, że reklamacje rozpatrujesz w ciągu 28 dni i że w przypadku uszkodzenia towaru w trakcie przesyłki zwrotnej, po odstąpieniu od umowy, zwrot będzie nieuznany. Nie możesz też ograniczać rękojmi do roku czasu na przedmioty nowe. 🙂  Fajne masz zdjęcia, ale oferty naruszają regulamin.

oznacz moderatorów

Aditum
#12 Orędownik#

@xyz96 Dziękuję za zwrócenie uwagi. Faktycznie nie zaglądałem do tych zakładek od kilku lat, zostały skopiowane jeszcze z poprzedniego konta spółki.

oznacz moderatorów

aganieszkab
#7 Wielbiciel#

Sprzedajemy również towary używane i co najciekawsze w dniu wczorajszym mail od Allegro: Poziom Twojej sprzedaży spadł poniżej neutralnego. Przyznam nie interesowałam sie żadną punktacją, nie wiedziałam nawet że coś takiego istnieje i nagle zdziwienie. Zaczynam czytać, zgłębiać temat i nagle okazuje się, że najważniejsze w tym jest by szybko odpowiadać na pytania, gdyż w innym przypadku % spada. Czytam dalej i widzę, że portal ma prawo nawet zablokować konto w przypadku spadku poniżej neutralnego. Widzę, że już nie wystarczy posiadać sporą ilość pozytywnych komentarzy, przy dwóch negatywach, tutaj wymagane jest by nie jeździć na wakacje (informacja o urlopie nie zwalnia od wysyłek, odpowiedzi itp), odpowiadać natychmiast na pytania (nawet nie kupującego) wszystkich którzy zadają pytania w ciągu 1h, gdyż w innym przypadku % spada. Co najciekawsze % spada w stosunku do innych, więc jak widać to sprzedający sami się nakręcają w taką pętlę. 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@aganieszkab, czuj się jak pracownik korporacji. Podrzędny pracownik korporacji.🙂

oznacz moderatorów