Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Sytuacja jest absurdalna.
Kiedy skończy się obcinanie gwiazdek w ocenach za koszt wysyłki?
Sytuacja dotyczy ocen transakcji za przesyłki typu Allegro..... - koszty wysyłki.
Wszystkim wiadomo, że ceny tych przesyłek są najniższe w Polsce - to są efekty podpisanych umów pomiędzy Allegro , a przewoźnikami.
Pytanie moje brzmi:
Dlaczego sprzedający otrzymują obniżone noty za koszty wysyłki ustalone przez Serwis Allegro?
Koszty wysyłek są ustalone przez serwis Allegro, sprzedawcy się do nich stosują, potem otrzymują w ocenach obcięte gwiazdki za koszt wysyłki. Pytanie - jakim prawem? To przecież Allegro powinno otrzymać obniżone noty, a nie sprzedawca.
Proszę o nie umieszczanie w odpowiedzi informacji, że w programie SMART dostawa jest gratis i nie można zaniżyć oceny.
To temat rzeka niestety 🙂 ustawiasz ceny takie jakie narzuca Allegro a i tak kupujący obcinają gwiazdki bo 5,99 zł to nadal za drogo. Wydaje się, że chcą tym zmusić sprzedawców do darmowej dostawy no chyba, że jest jakiś inny powód? Nie rozumiem dlaczego tak zaawansowany technologicznie serwis, który programowanie pewnie ma jednym paluszku opiera wszystko np. program Super Sprzedawcy na tak prymitywnych gwiazdkach od kupujących i ilości komentarzy. Dobrego tygodnia
@snikaorg a co będzie po zmianach ? Pewnie będzie lawina obniżek gwiazdek za nowe, wyznaczone przez serwis koszty wysyłek
Jak za polecony 5,90zł nie było kompletu to co będzie za 6,99zł ?
Będzie to samo 🙂 a może i jeszcze gorzej. Szkoda że Allegro nie ugnie się w stronę sprzedających. Uważam że gdyby prowizje były niższe to sprzedawca chętnie by skubnął coś z wysyłki (jakieś fajne pakiety) a tak to pozostało nam tylko czekać na łaskę kupującego i zrozumieć dlaczego akceptuje 5,99 zł przed zakupem a zaraz po ma pretensje, że drogo. Te gwiazdki to taka czarna chmura nad Allegro może się w końcu zlitują w nowym roku? 🙂
otóż to może się wypowie moderator allegro w tej sprawie ?
@ELMIX-SHOP: To przecież Allegro powinno otrzymać obniżone noty, a nie sprzedawca.
Tak samo mówię o ubrach, kiedy ludzie oceniają firmę gwiazdkując nisko kierowców 😐
@ELMIX-SHOP szkoda gadać na ten temat. Był niedawno taki post, gdzie kupująca oceniła wysyłkę za 3,50zł na jedną gwiazdkę i jeszcze miała pretensje, że sprzedawca był oburzony taką oceną 😄
Sprzedawca powinien wysyłać towar za darmo, sprzedawać bez marży, żeby dokładał do interesu i żeby allegro zarabiało na prowizji, a najlepiej żeby towar był jeszcze w porządnie obniżonej cenie, wypromowany, dodany do akcji, zareklamowany i jeszcze lepiej, żeby kupujący dostał sam towar za darmo. Może jeszcze sprzedający sam podwiezie towar 🙂 🙂 🙂
@DarkStoorM prawda jest taka, że klient jest trochę ograniczony i często zwraca uwagę własnie na aspekt kosztu wysyłki, a nie samą cenę towaru. Będzie niezadowolony, że zapłaci 1zł więcej za paczkę, a nie zauważy, że grubo przepłacił za towar.
Przez ostatnie 2-3 tygodnie przeglądałem masę aukcji z branży dom i ogród (doniczki i takie tam). Co się okazało, że na allegro jest masakratycznie drogo, ceny są niekiedy 2-3 krotnie droższe niż w sklepach internetowych, czy nawet stacjonarnych. Ceny ofert są niesamowicie rozbite, ten sam towar znajdziesz za 20zł, a obok ktoś sprzedaje za 60zł. O dziwo wszyscy kupują, nie wiem czy to jakiś owczy pęd, czy magia smarta, a może to koronawirus tak ludzi zaszczepił, że już nie patrzą na cenę ? Zapewne nie działa to w każdej branży, ale akurat w tych "doniczkach", było to aż nadto widoczne 🙂
Allegro wymaga najwyższego standardu obsługi. Klient zadowolony to chętnie wróci po więcej. Platforma ma się dobrze kojarzyć, ma być bezpiecznie i wszystko to czego kupujący zapragnie i to się udaje. Sprzedawca jest trzymany krótko bo jakby nie patrzeć klient zawsze mówi "kupiłem na Allegro" czyli jakby nie patrzeć sprzedawca reprezentuje Allegro 🙂 zostaną tylko dobre firmy z wysokim standardem obsługi i to jest na plus.
@snikaorg, a powinno się mówić kupiłem POPRZEZ allegro 🙂
na plus to jest uczciwość, a nie klientolizodupstwo 🙂
@snikaorg ja bym poprawił, zostaną tylko duże firmy, bo pod takie te zmiany są wprowadzane. Nie zawsze będzie to tożsame z idealną obsługą, ale jak to się mówi duży może więcej i taką też politykę stosuje allegro przymykając oczy na pewne praktyki stosowane przez dużych graczy na tym portalu. Mniejsi mają niestety mniejsze prawa i faktycznie są krótki trzymani.
Tak jest.
Wizerunek i dbanie o klienta - to teraz priorytety.
Sprzedawcy mieli swoje tzw. "5 minut" kilkanaście lat temu. Wtedy były programy i bonusy dla sprzedających. Czy nikt ich nie pamięta? - Byłem wtedy pracownikiem, z tych programów i bonusów miałem drugą wypłatę. Allegro inwestowało w sprzedawców, gdy tym czasem konkurencja przejadała pieniądze i spała...
Czy się to im opłaciło? - sami to musicie stwierdzić.
Teraz jest inwestycja w kupujących - rynek sprzedawców został już zbudowany.
Strategia nader słuszna patrząc od strony Allegro - przecież każdy dba o swój biznes.
Nie pasują Ci warunki - nie sprzedawaj na Allegro. Dla serwisu to żadna strata, gdyż ten sam towar jest oferowany przez innych sprzedających - Ty przestaniesz sprzedawać, to innym wzrosną obroty - dla Allegro na jedno wychodzi.
Następny widoczny kierunek - Allegro SMART i przesyłki typu Allegro...- czyli przerzucanie kosztów wysyłek na sprzedających - to wyraźnie zarysowujący się trend.
Kupujący płacą za korzystanie ze SMART dla Allegro. Wysyłając SMARTEM lub przesyłką typu Allegro... każdy sprzedawca dopłaca do wysyłki, w postaci pieniędzy, kosztów pakowania , kosztów opakowania, obsługi transakcji itp. Nie liczę czasu poświęconego na darmowe zwroty od kupujących - sobota przeznaczona na obsługę zwrotów.
Moim zdaniem - Allegro dąży w coraz większym stopniu do przerzucania tych kosztów na barki sprzedających (częściowe tylko dopłaty, darmowe wysyłki, problemy z odzyskaniem prowizji, wzrastające ceny prowizji, specjalne utrudnienia w edycji ofert - np. wyróżnienia wystawisz "hurtowo", ale ich likwidacja wymaga edycji każdej aukcji).
Po pewnym czasie sprzedawcy (po rozsądnej kalkulacji) dochodzą do wniosku, że ceny towarów trzeba dźwignąć. Niestety, wchodzi nowa firma, robi sobie ceny promocyjne "na start", i tak się to cały czas ciągnie.
Ale nadchodzi kolejny moment, zastanawiam się, czy płacąc te kilka, kilkanaście tys. zł (kilkadziesiąt?) dla Allegro - czy nie warto tej kwoty przeznaczyć porządną na reklamę swojego sklepu internetowego? - Nie mam zielonego pojęcia ile to kosztuje duże firmy, małych chyba na to nie stać, więc pozostaje All..
Ja dzisiaj otrzymałam dwie niższe oceny za koszty wysyłki. Oczywiście już się domyślałam o jaką formę wysyłkę chodzi, ale dla formalności sprawdziłam i oczywiście się nie rozczarowałam: Allegro Polecony 5,90 zł 😂I w zasadzie to już jest standardem, że to własnie wysyłki za 5,90 zł są najczęśniej oceniane jako ZA DROGO! Pomijam już to, że skoro klient się godzi na zakup produktu z tak śmiesznie niskim kosztem wysyłki, po wszystkim stwierdza że jednak to była najdroższa wysyłka w kosmosie, i upierdziela gwiazdki by zrekompensować sobie smutek po wyjątkowo srogim nadszarpnięciu jego portfela...
Dla mnie to kpina, że kupujący ma prawo oceniać wysokość kosztów wysyłki która de facto jest narzucana przez Allegro. Co innego, gdybyśmy sami ustalali koszty wysyłki. Wtedy OK, można to poddawać ocenie. Dlaczego więc, za zasady wprowadzone przez Allegro, to sprzedawca dostaje po tyłku? W zasadzie to pytanie retoryczne...
Teraz się zastanawiam co będzie, gdy za kilka dni kupujący będą musieli zapłacić 6,99 zł za wysyłkę, skoro teraz 5,90 zł to dużo pieniążków. Chyba wszyscy sprzedający trafią do Allegrowego piekła...
Może allegro zakłada, że wszyscy będą mieć smart (wtedy z automatu 5*). Z resztą co ich tam obchodzą losy sprzedawców, kupujący może oceniać jak mu się podoba, a z tego co widzę u niektórych sprzedających, to jest sporo komentarzy z czystej frustracji albo "bo tak, masz jedną gwiazdkę za obsługę mimo, że ten zakup był miesiąc temu i nie pamiętam jak to było" 😄
allegro wymyśliło sobie jeszcze te smart kuriery, gdzie wymuszają na Tobie rabat dla kupującego (resztę kosztów przesyłki). Kupujący i tak często wysyłają do mnie maile czy mogą kupić poza allegro, taniej, rabatując o %prowizji (oczywiście z automatu to odrzucam, żeby nie było).
Ale co zrobisz, nigdy nie powstanie taki system, z którego kupujący będą zadowoleni... dopóki nie będzie full gratis bez ukrytych kosztów i regulaminów, na które trzeba marnować godziny, żeby między linijkami wyszukać konkretną informację. 🙂 🙂 🙂 🙂
P.S. dlatego ja na przykład wywaliłem paczkę w ruchu, bo ciągle leciały oceny po trzy gwiazdki
@Janirka niestety nie ma złotego rozwiązania dla tego problemu, bo jak usuniemy oceny za koszt wysyłki, to wtedy ktoś oceni nisko jakośc obsługi. Co nie zmienia faktu, że ta ocena jest najbardziej niesprawiedliwa i bazuje na całkowitym widzimisie kupującego.
U mnie dla odmiany klient mając do wyboru wysyłki od 5,9zł do 20zł, często, gęsto wybierze kuriera za pobraniem i też walnie 2-3 gwiazdki, chociaż miał możliwość wybrania tańszej przesyłki. Moim zdaniem, jesli ktoś ma kilka opcji do wyboru i świadomie bierze najdroższą, to nie powinien mieć później możliwości oceny takiego kosztu wysyłki, bo sam zrezygnował z tańszej. To był jego wybór.
Dlatego zostać powinny tylko łapki i komentarz. Kupującym to wystarczy.