anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pytanie Klient nie odbiera przesyłki opłaconej

bestcoins
#9 Pomysłodawca#

Witam

Co robicie w sytuacji w której klient zamawia paczkę ze smartem,a następnie nie odbiera paczki, paczka do mnie wraca a ja próbuje się skontaktować z klientem ale nie odbiera, ani nie odpisuje na wiadomości na allegro choć się tam loguje. Czy powinienem zwrócić mu już środki, jak do tego podchodzi Allegro?

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

kostas11
#21 Demiurg#

@bestcoins nic czekać jak się odezwie, wrzucić na magazyn i niech leży, towar dalej klienta a Tobie jest winny koszt powrotu paczki czyli jest Twoim dłużnikiem, możesz też poinformować że zaczniesz naliczać za magazynowanie 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@bestcoins Taka paczka jest nadal jego własnością, czekasz a  jak się odezwie to musicie rozwiązać jakoś ten problem, opłaci i mu wyślesz, odstąpi od umowy zaku >jak zdąży w 14dniach, albo będzie problem i musicie się dogadać.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 sorry a jak ma nie zdążyć skoro termin na odstąpienie 14dni liczy się od odebrania paczki? A odebrania paczki wszak nie było...

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A po polsku?

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@LEW433  napisał(a):

A po polsku?


Jak klient nie odebrał paczki, to jak chcesz liczyć 14 dni na odstąpienie, które liczy się od odebrania przesyłki? Bo ustawodawca nie wpadł na pomysł, że klienci mogą płacić za zamówienia i zlewać własne, opłacone zamówienie.

_________________________________________________________
_ll-*_o - kołchoz pracy o smaku zepsutej pomarańczy...
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Od momentu zakupu liczyć. Kupujący może w każdej chwili odstąpić od umowy zakupu, opłaty za przesyłkę lub jej nie odebranie inna sprawa. Zakup konsumencki oczywiście.

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@LEW433  napisał(a):

Od momentu zakupu liczyć. Kupujący może w każdej chwili odstąpić od umowy zakupu, opłaty za przesyłkę lub jej nie odebranie inna sprawa. Zakup konsumencki oczywiście.


Nie możesz sobie liczyć od momentu zakupu.  A jeśli twierdzisz że można, to ja poproszę ustawę i konkretny paragraf.

_________________________________________________________
_ll-*_o - kołchoz pracy o smaku zepsutej pomarańczy...
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 odstąpić od umowy kupna można, przed wysyłką, w trakcie wysyłki zanim paczka zacznie wracać, 14 dni od dnia odebrania paczki, brak odbioru to jest nie wywiązanie się z Art. 535. § 1 KC 🙂  

Oczywiście jak sprzedawca przymknie oko i był to smart nic nie stoi na przeszkodzie żeby przyjąć takie odstąpienie, po czasie i potrącił za powrót 🙂

Jak by to tak działo jak piszesz to bym siedział cicho 14 dni od zakupu i 15 dni pisał do kupującego że paczka wróciła co robimy 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 pomyśl jakbyś chciał liczyć 14dni na odstąpienie od momentu zakupu, czyli opłacenia zamówienia to jakbyś odstąpił od zakupu towaru, którego nie wysłano by ci przez 14dni bo byś sobie zapomniał że zamawiałeś? Sam z forum pamiętam liczne sprawy w rodzaju kupujący sobie po 3 miesiącach przypomniał że paczka nie dotarła. To jak on ma zgłosić odstąpienie jak minęło 14dni albo zwrot jak towar nie dotarł? No wyszłoby na to że jest udupiony z prawnego punktu widzenia, to samo by było jak nieświadomy swoich praw by czekał na paczke z Chin idącą np miesiąc, jeszcze by nie odebrał, a już by nie mógł odstąpić... dlatego się liczy 14dni od dnia następnego od odebrania paczki z towarem na odstąpienie by kupujący zawsze miał 14dni na podjęcie decyzji.

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@bestcoins  napisał(a):

Witam

Co robicie w sytuacji w której klient zamawia paczkę ze smartem,a następnie nie odbiera paczki, paczka do mnie wraca a ja próbuje się skontaktować z klientem ale nie odbiera, ani nie odpisuje na wiadomości na allegro choć się tam loguje. Czy powinienem zwrócić mu już środki, jak do tego podchodzi Allegro?


Klient ma gdzieś własne zamówienie, więc tak jak on olewam zamówienie i rzucam w kąt magazynu, niech leży aż się obudzi.

Nie pytam już czemu nie odebrał paczki, to kończy się zazwyczaj tak:

1. Nikt nie odpisuje, nikt nie odbiera telefonu.

2. Klient odpisuje i prosi o ponowną wysyłkę, i żeby mieć sumienie i wysłać ponownie na koszt Sprzedawcy, bo on miał chorą córkę, syna, psa, kota i całą rodzinę dookoła, a teraz już na pewno odbierze. Jeszcze nikt nie odebrał tej drugiej wysyłki, po czym cisza totalna.

3. Klient odpisuje i robi awanturę, że "pipip pip" Cię to obchodzi, czemu nie odebrał przesyłki, że to Twoja wina jako Sprzedawcy, on nie wiedział o paczce, albo sobie zapomniał a Twoim obowiązkiem było mu przypomnieć telefonicznie, mailowo i wysłać rakietę z informacją o paczce. Żądanie ponownej wysyłki  albo negatyw. I tak nie odbiera tej drugiej paczki, po czym cisza.

Jak klientowi zależy, to się sam zgłasza, przeprosi, zaproponuje opłacenie ponownego kosztu wysyłki. Ja tam wtedy na własny koszt podsyłam paczkę, zawsze odebrana, ładny komentarz od klienta. . Ale to rzadkość.

_________________________________________________________
_ll-*_o - kołchoz pracy o smaku zepsutej pomarańczy...
oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@bestcoins  sprawa jest dosć prosta- odkładamy na półeczke i czekamy na kontakt od kupujacego.

Mieliśmy przypadki ze po kilku miesiącach kupujący sobie przypominał o paczce i chcial ponownej wysyłki, bywało też ze kupujacy po kilku miesiącacj pisał że chce zwrot środków- wówczas traktujemy to jako rozwiązanie umowy z winy kupującego i zwracamy środki pomniejszone o kwote prowizji alegro której juz nie odzyskamy ( z reguły klienci to rozumieją)

Jednak 90% takich paczek przetrzymujemy około roku -  po tym czasie koszt magazynowania przekracza wartośc produktów. Robimy protokół utylizacji i zamykamy temat.

oznacz moderatorów