Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry
Czy jest jakaś możliwość by sprawdzić czy kupujący otrzymał od Inpostu wiadomość o przesyłce i kod do odbioru paczki. Upiera się że wiadomości nie było i dlatego przesyłka nie została odebrana i wróciła do nadawcy. Proszę o informację.
Kupujący ma kilka opcji powiadomienia, mail, sms śledzenie i mało prawdopodobne żeby nie dotarła jakakolwiek wiadomość do niego, oczywiści e jakby był zainteresowany. Moim zdanie to bez znaczenia czy dostał czy nie, przesyłka wraca? więc ty składaj reklamacje w InPoscie.
Ok, tylko co właściwie mam reklamować? Przesyłka wróciła więc chyba prawdomówność kupującego. Ale czy to da się sprawdzić i czy to podlega reklamacji?
Jak nie odebrał to nie jest reklamacja, powinien odstąpić od zakupu ale zapytam co mówi kupujący?
Kupujący nie odebrał, przesyłka wróciła do mnie. Twierdzi i upiera się że nie otrzymał wiadomości z kodem do odbioru paczki.
Lepiej nie drążyć, teraz czego oczekuje? Jeżeli nie odstąpił od zakupu to musi zapłacić za powtórną przesyłkę.
Przedmiot sprzedany był z konta prywatnego bez ustawionych warunków zwrotu. Pisał o ponownej wysyłce ale na propozycję opłacenia tej wysyłki już nie zareagował. Rozumiem że jako sprzedający prywatnie powinnam zwrócić tylko za przedmiot, bez kosztów wysyłki gdyby zrezygnował z zakupu.
Wiesz tak powinno być ale zawsze jest ale...jak założy dyskusje i da do zrozumienia że nie został poinformowany o kodzie do odbioru... ale zwróć mu tylko za towar. Wiesz jak zwrócić środki? musisz oddać mu na konto podane przez niego więc musi być kontakt.
Dyskusję już założył i pisze, pisze.....odpowiada, znowu pisze - dyskutant...
Nie ma zwrotu po zakupie od osoby prywatnej, odpowiadaj rzeczowo i pisz że owszem wyślesz, ale po opłaceniu, nie odpisuj po 5 min, każdą odpowiedź przemyśl.😁 Napisz że wszystko jest do sprawdzenia w zakładce 'Moje zakupy" czy dostał kod odbioru, Allegro to widzi i kupujący także.
Gdzie szukać kodu w zakładce moje zakupy. Dużo kupuję do paczkomatu i nie widze w historii moich zakupow kodów do odbioru - jest tylko numer przesyłki.
Nie twierdzę, że zawsze w takiej sytuacji odmawiamy ponownej wysyłki bez dopłaty, ale zawsze dajemy do zrozumienia, że to dla nas dodatkowy koszt. Jeżeli wysyłka była metodą z grupy Allegro, to za przekazanie kupującemu informacji o stanie przesyłki odpowiada Allegro. Jeżeli kupujący o tym nie wie, to można mu tą informacje przekazać.
Przesyłka była nadana tradycyjnie, nie wysyłam z Allegro i co teraz?
@EWKAR22 Nic, odpisz że wyślesz jak powtórnie opłaci.jak chcesz mu iść na rękę to możesz zwrócić tak jak napisałem koszt towaru.
@EWKAR22
Przede wszystkim wezwij kupującego do odbioru rzeczy wyznaczając mu (ważne !) termin na odbiór. Kupujący otwierając spór (też: kłótnię, awanturę) powinien być świadomy, że to w jego interesie było uzyskać od przewoźnika (lub jeżeli to była usługa z przedrostkiem "Allegro ..." - to od Allegro) kod odbioru przesyłki. Numer zamówionej przesyłki z pomocą którego mógł śledzić przesyłkę i reklamować ew. brak kodu odbioru u przewoźnika - miał dostępny również przez Allegro.
Ponieważ sprzedawałaś jako osoba prywatna, to wydanie rzeczy nastąpiło z chwilą przekazania przesyłki przewoźnikowi i wtedy przeszły na kupującego ciężary np. przypadkowego uszkodzenia czy nawet zaginięcia przesyłki.
Nie musisz (ale możesz) przyjmować od kupującego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
Jeżeli zdecydujesz się przyjąć - to kupującemu nie należy się nic poza zwrotem ceny zapłaconej za rzecz.