anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

"EAN (...) jest przypisany do innego produktu", ale żadnego produktu o tym kodzie nie ma w katalogu

SamiraSp
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, 

mam taki oto problem:

wystawiłem ofertę na produkt (sos z papryki), kod EAN został przez Allegro przyjęty. Teraz kiedy chcę połączyć ten  produkt z katalogiem dostaję informację: "Parametr EAN w Twojej ofercie jest przypisany do innego produktu w Katalogu". Ale kiedy dla sprawdzenia chcę dodać nową ofertę i w polu "Wybierz produkt z katalogu Allegro" wprowadzam ten kod, dostaję informację: "Nie znaleźliśmy tego produktu w katalogu Allegro".

Wszystkie inne produkty z naszych ofert, których nie było wcześniej w katalogu Allegro, zostały "stworzone" i dodane do tego katalogu (grubo ponad 100 produktów), a w tym jednym przypadku nie.

Chodzi o aukcję nr 12191857756, kod EAN: 6210241334220.

Pozdrawiam,

SamiraSp

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@SamiraSp To dosyć ciekawy problem, bo takich kwiatków w katalogu jest sporo, a do sierpnia ma być 100% ofert połączonych z katalogiem 😄 (chyba?)

Spójrz na to:

DarkStoorM_0-1656336520436.png

 

Według tego, co podaje formularz, produkt jednak istnieje w katalogu, tylko "z jakichś tajemniczych" powodów Allegro nie potrafi go znaleźć. Zakładam, że wewnętrznie produkt zwraca jakieś błędy i system nie chce go zwrócić użytkownikowi w wyszukiwarce.

Jako że ten produkt istnieje, to można otworzyć jego kartę

https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/zglos-blad-w-produkcie/6b736576-2e9d-45b1-bfeb-06a811a58f40

Zakładam, że po prostu wprowadzili dodatkowe weryfikacje w polach produktu po tym jak już ten produkt został stworzony, więc posiada wymagane pola, które są puste - tak przynajmniej wykazuje moje śledztwo 😄

Przejrzyj sobie w jakiej kategorii oferta z tym produktem została pierwotnie wystawiona.

[edit] A i ten, musisz zgłosić błąd w produkcie i uzupełnić dane, żeby ktoś go obejrzał, dopiero po weryfikacji będzie widoczny

oznacz moderatorów

SamiraSp
#7 Wielbiciel#

Dzięki serdeczne, bardzo mi to pomogło., a mając link do karty produktu udało mi się załatwić sprawę.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@SamiraSp ten komunikat oznacza, że produkt został utworzony (i znajduje się) w innej kategorii, niż ta w której jest Twoja oferta. 
Produkt o którym piszesz w katalogu jest w kategorii Supermarket -> Produkty spożywcze -> Warzywa i owoce -> Świeże warzywa -> Inne warzywa, natomiast Twoja oferta jest w kategorii Supermarket  > Produkty spożywcze > Przetwory  > Przetwory warzywne > Pasty i dipy. Więc tutaj pierwszym krokiem będzie zgłoszenie zmiany kategorii, ponieważ ta, w której został utworzony produkt nie jest dla niego właściwa. 
Wyjaśniam, dlaczego nie możesz odnaleźć go po EANie na formularzu wystawiania, wrócę z informacją, gdy ją otrzymam. 

EDIT: aby produkt można było znaleźć podczas wystawiania konieczne jest uzupełnienie parametrów identyfikujących. Gdy w produkcie nie ma wszystkich parametrów identyfikujących, szukajka nie znajdzie go w formularzu wyszukiwania. Uzupełnić parametry można za pomocą tego formularza

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@la_nika ja mam takie sytuacje nagminnie

kogoś z tym wymogiem 100% produktyzacji ostro #@$@#$@#$

 

 

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

Ponieważ po zmianie kategorii w produkcie nie są automatycznie zmieniane kategorie wcześniej powiązanych z nim ofert, taka zmiana rodzi piramidę błędnych połączeń.

Ale przecież wystarczy zgłosić kolejne n korekty. 

oznacz moderatorów

SamiraSp
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za szybką odpowiedź, udało mi się już załatwić ten problem.

Pozdrawiam,

SamiraSp

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@la_nika  > aby produkt można było znaleźć podczas wystawiania konieczne jest uzupełnienie parametrów identyfikujących

No okej, tylko mamy tutaj trochę bardziej złożony problem. Jeżeli Allegro nie zwróci produktu w wyszukiwarce, bo brakuje w nim parametrów, to i tak nie będziemy mogli ich uzupełnić.

Dlaczego? Otóż dlatego, że nikt nie jest w stanie znaleźć ID produktu w przypadku kiedy podczas wystawiania formularz nie pokaże nam wadliwego produktu - uprzedzam, mówimy o sytuacji, kiedy nikt inny nie ma wystawionego takiego produktu, wtedy ID można ściągnąć od innego sprzedającego jeszcze ze starych połączeń.

Są przypadki jak produkt powyżej, że formularz jednak znalazł produkt, ale większość przypadków dotyczy sytuacji kiedy formularz nie powiąże produktu i wystawi ofertę, zwracając komunikat, że kod EAN jest już przypisany do innego produktu

Wtedy jesteśmy w kropce, bo ani auto-łączenie podczas wystawiania nie pokaże produktu (żeby uzyskać jego ID, ani wyszukiwarka go nie zwróci.

Dopiero wtedy mamy spory problem, bo jak będzie wymóg 100% połączeń, to pewnie takiej oferty się już nie wystawi.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@DarkStoorM  słuszna uwaga, w takim wypadku pozostaje napisać do nas,  tutaj na forum, będziemy mogli sprawdzić to w katalogu i wygenerować link do zgłoszenia zmian w produkcie i tak będzie można uzupełnić parametry. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów