Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient zgłasza reklamacje z tytułu rękojmi, wada została wykryta w styczniu 2021 poprosiliśmy o przesłanie zdjęć uszkodzenia przesłał je nam po 1,5 roku żądając wymiany uszkodzonej części , w warunkach gwarancji producenta dany element objęty roczną gwarancją. Czy po takim czasie i braku kontaktu jesteśmy zobowiązani spełnić żądanie klienta ? dodam że przez ten czas produkty był przez niego użytkowany.
@Client:52596845 Cześć. 🙂 A kiedy produkt został zakupiony? Mogę Cię prosić o datę lub numer zamówienia? Okres trwania odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi to 2 lata.
A Dzień Dobry 🙂 klient dokonał zakupu dnia 14.08.2020, wiec raczej mieści się w okresie 24 miesięcy. Czy klient po stwierdzeniu wady jest zobowiązany również jakiś terminem dostarczenia towaru bądź wcześniej wspomnianych zdjęć ?
@Client:52596845 konsument ma rok na zgłoszenie wady od momentu jego wykrycia, w sumie zgłosił ale nie dopełnił obowiązku dosłania zdjęć czy wysłania produktu 😞
Podstawowe pytanie czy w ciągu 14 dni od zgłoszenia reklamacji odrzuciłeś reklamację jako niepełną ? bo jeśli nie to znaczy że została uznana 😞 a ustawa nie podaje terminu w jakim masz naprawić produkt, więc moim zdaniem powinieneś wymienić.
Możemy poczekać na pomoc @A3dam może naświetli to bardziej przepisowo 🙂
@Client:52596845
Napisz coś więcej o przedmiocie sprzedaży i reklamowanej części.
Jeżeli masz dowody na to, że przedmiot był przez Klienta użytkowany przez cały okres od zgłoszenia reklamacji do teraz to wada może być tzw. wadą nieistotną.
Jeżeli reklamacja zasługuje na uznanie (i wymaga np. wymiany uszkodzonej części lub obniżenia ceny np. gdy wada jest nieistotna) to możesz zgłosić do swojego dostawcy roszczenie z regresu.
Klient reklamuje uszkodzone 3 kółka z 6 w fotelu gamingowym, dowodów jako takich nie posiadam że był on użytkowany. Zaproponowaliśmy klientowi wymianę uszkodzonych kółek w okresie gwarancyjny na ten element ale potrzebowaliśmy do tego zdjęć, klient nie dosłał zdjęć w tym okresie, dostarczył je dopiero teraz po 1,5 roku. Czy w tym wypadku klient nie jest zobowiązany do udowodnienia że wada jest wadą produkcyjna bądź ukrytą ?
@Client:52596845
Czy w tym wypadku klient nie jest zobowiązany do udowodnienia że wada jest wadą produkcyjna bądź ukrytą ?
Nie. To Ty chcąc ew. odrzucić reklamację musiałbyś wykazać, że uszkodzenie nie jest wynikiem wady (a np. skutkiem użytkowania przez osobę o większej masie niż wskazana w instrukcji).
Mogłeś odrzucić reklamację z powodu nie dostarczenia zdjęć uszkodzeń (lub samego produktu) na Twoje żądanie - wówczas kupujący chcąc reklamować produkt musiałby zacząć procedurę od nowa.
W tej sytuacji: kupujący złożył reklamację, dostarczył co chciałeś - masz obowiązek jej rozpatrzenia (nierozpatrzona w terminie zostanie potraktowana jako uznana).