anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja - ciekawy zapis

pinsplash
#21 Demiurg#

Czy to jest zgodne z przepisami ? 🤔

Ze względu na wysyłkę reklamowanego towaru bezpośrednio do producenta z siedzibą w Chinach czas oczekiwania na naprawę lub wymianę uszkodzonego sprzętu może wynosić maksymalnie dwa miesiące w przypadku braku danego produktu na stanie w naszym sklepie

Jeśli tak, to czy np wpisanie zamiast dwa miesiące np pół roku albo rok - tez byłoby ok?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@pinsplash Czy możesz wskazać ofertę, w której znalazłeś taki opis? 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

q3qPL
#13 Ambasador#

Art. 561. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany
rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
§ 2. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub
usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.

Sprzedawca ma obowiązek w ciągu 14 dni określić decyzję reklamacyjną, jeśli reklamacja wymaga wysyłki do i z Chin w celu wymiany, poinformował Cię o tym. Patrząc na czas przesyłek do i z Chin, czas 2 miesięcy wydaje się rozsądnym czasem. Zapis wydaje się w porzadku.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@q3qPL Problem w tym że wysyłka z Polski, firma Polska i nie informuje które produkty sprowadza z Chin. Więc dopiero PO zakupie, a właściwie dopiero PRZY reklamacji takie coś wyskakuje.

I pytanie drugie, ktoś tu na forum kiedyś się skarżył że czeka na przesyłkę z Chin kilka miesięcy ( już nie pamiętam ile) - czy w takim razie wstawienie np 6 miesięcy zamiast dwóch też będzie ok?

Wydaje mi się że nie do końca mnie obchodzi skąd Sprzedający ściaga towar i gdzie go naprawia....

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

q3qPL
#13 Ambasador#

Zrozumiałem, że jest to informacja "O sprzedawcy", w takim wypadku nie wiem jak się odnieść. Zapisy ustawy nie regulują konkretnie czasu na realizację reklamacji, tylko "w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego"

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@pinsplash wiesz że masz 14 dni na odpowiedź reklamacyjną, możesz przedłużyć czas naprawy jak czekasz na naprawę lub części o ile zgodzi się konsument, jako konsument możesz odstąpić od umowy jak naprawa się przedłuży i będzie to problematyczne dla konsumenta, więc zapis pewnie może być nie łamie prawa ale nie ma tez żadnej mocy prawnej i jest to tylko informacyjnie 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@pinsplash A to jakiś specjalistyczny sprzęt? Jak dla mnie 2 miesiące to zbyt długo, z drugiej strony występuje cała gama produktów, że inaczej się nie da.

Przy "zwykłych produktach" bym nie darował, przy sprzęcie specjalistycznym może nawet nie być wyboru by narzekać....

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów