anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja INPOST, POCZTA POLSKA

led_provider
#11 Animator#

Dlaczego inpost oraz poczta polska po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji przelew przelewa na konto allegro a nie bezpośrednio na konto sprzedawcy?

Składając reklamację w inpost oraz na poczcie polskiej dołączane jest pełnomocnictwo którego jasno wynika

"upoważniamy ją/jego do dokonania wszelkich czynności faktycznych i prawnych
związanych z reprezentowaniem Spółki, w przypadku reklamacji usług świadczonych przez
dostawców usług pocztowych, przewozowych i spedycyjnych w Serwisie Allegro, w ramach
usługi allegroSmart! oraz Usługi Dostawy, o której mowa w Załączniku nr 16 do Regulaminu
Allegro. Jednocześnie, w przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia reklamacji z tytułu utraty,
ubytku lub uszkodzenia przesyłki, Spółka wskazuje aby spełnienie świadczenia (wypłata
odszkodowania) przez dostawców usług pocztowych, przewozowych i spedycyjnych
nastąpiło do rąk wymienionego wyżej Sprzedającego. Pełnomocnik ma prawo do
dokonywania wszelkich czynności niezbędnych do wykonania niniejszego pełnomocnictwa."

 

(wypłata odszkodowania) przez dostawców usług pocztowych, przewozowych i spedycyjnych
nastąpiło do rąk wymienionego wyżej Sprzedającego.

 

Składając reklamację podaje się również nr konta. A zarówno poczta polska jak i inpost przelewa pieniądze na allegro trwa to od 1- paru miesięcy i trzeba się upominać do allegro o swoje pieniądze.

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

pecela
#17 Koryfeusz#

Zasadnicze pytanie. Podałeś w piśmie reklamacyjnym swój nr konta?

oznacz moderatorów

led_provider
#11 Animator#

Tak oczywiście podałem swój numer konta bankowego. Za każdym razem jest podawany.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@led_provider jeśli za przesyłki rozliczasz się z nami sposobem Allegro Standard to korekty, a  więc uznane reklamacje są dokonywane w ramach naliczeń za korzystanie z Allegro, możesz to sprawdzić w zakładce Rozliczenia z Allegro
Jeśli chodzi o InPost to przesyłki rozliczane są sposobem Allegro Mix, czyli rozliczasz się z przewoźnikiem dlatego pytanie na ten temat skieruj proszę do supportu InPost. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

led_provider
#11 Animator#

Rozliczam się wyłącznie Allegro Standard  - ja pytam o pełnomocnictwo -  pisze w nim (wypłata
odszkodowania) przez dostawców usług pocztowych, przewozowych i spedycyjnych
nastąpiło do rąk wymienionego wyżej Sprzedającego

więc dlaczego pieniądze są przelewane na konto allegro , a jak nie wynika z pełnomocnictwa na moje konto

 

 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@led_provider W przypadku reklamacji InPost, jako Allegro współpracujemy z tym przewoźnikiem w celu jak najszybszego rozpatrzenia sprawy i wypłaty odszkodowania. W tym celu Allegro zawiera z InPostem umowę, na podstawie której InPost przelewa wypłacone odszkodowania na konto Allegro.

Następnie dokonujemy korekty transakcji sprzedaży, w której reklamowana przesyłka była realizowana. Korekta ta polega na zmniejszeniu kwoty sprzedaży o kwotę odszkodowania.

W praktyce oznacza to, że środki przyznane z reklamacji InPost wędrują do Allegro, a następnie są przekazywane sprzedawcy w ramach korekty transakcji sprzedaży.

Odpowiadając na Twoje pytanie, Allegro działa w ten sposób, aby zapewnić jak najlepszą obsługę reklamacji. Dzięki temu sprzedawca nie musi samodzielnie kontaktować się z przewoźnikiem, a cały proces reklamacji jest realizowany przez Allegro.

Jeśli chodzi o zapis w pełnomocnictwie, to należy go interpretować tak, że Allegro jest stroną umowy z InPostem i to Allegro jest odpowiedzialne za wypłatę odszkodowań. W związku z tym to Allegro jest uprawnione do otrzymania środków z reklamacji i dokonania korekty transakcji sprzedaży.

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

led_provider
#11 Animator#

Szkoda tylko, że wypłata odszkodowanie po uznanej reklamacji tra już drugi miesiąc to jest usprawnienie????

oznacz moderatorów