Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dlaczego inpost oraz poczta polska po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji przelew przelewa na konto allegro a nie bezpośrednio na konto sprzedawcy?
Składając reklamację w inpost oraz na poczcie polskiej dołączane jest pełnomocnictwo którego jasno wynika
"upoważniamy ją/jego do dokonania wszelkich czynności faktycznych i prawnych
związanych z reprezentowaniem Spółki, w przypadku reklamacji usług świadczonych przez
dostawców usług pocztowych, przewozowych i spedycyjnych w Serwisie Allegro, w ramach
usługi allegroSmart! oraz Usługi Dostawy, o której mowa w Załączniku nr 16 do Regulaminu
Allegro. Jednocześnie, w przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia reklamacji z tytułu utraty,
ubytku lub uszkodzenia przesyłki, Spółka wskazuje aby spełnienie świadczenia (wypłata
odszkodowania) przez dostawców usług pocztowych, przewozowych i spedycyjnych
nastąpiło do rąk wymienionego wyżej Sprzedającego. Pełnomocnik ma prawo do
dokonywania wszelkich czynności niezbędnych do wykonania niniejszego pełnomocnictwa."
- (wypłata odszkodowania) przez dostawców usług pocztowych, przewozowych i spedycyjnych
nastąpiło do rąk wymienionego wyżej Sprzedającego.
Składając reklamację podaje się również nr konta. A zarówno poczta polska jak i inpost przelewa pieniądze na allegro trwa to od 1- paru miesięcy i trzeba się upominać do allegro o swoje pieniądze.
Zasadnicze pytanie. Podałeś w piśmie reklamacyjnym swój nr konta?
Tak oczywiście podałem swój numer konta bankowego. Za każdym razem jest podawany.
@led_provider jeśli za przesyłki rozliczasz się z nami sposobem Allegro Standard to korekty, a więc uznane reklamacje są dokonywane w ramach naliczeń za korzystanie z Allegro, możesz to sprawdzić w zakładce Rozliczenia z Allegro.
Jeśli chodzi o InPost to przesyłki rozliczane są sposobem Allegro Mix, czyli rozliczasz się z przewoźnikiem dlatego pytanie na ten temat skieruj proszę do supportu InPost.
Rozliczam się wyłącznie Allegro Standard - ja pytam o pełnomocnictwo - pisze w nim (wypłata
odszkodowania) przez dostawców usług pocztowych, przewozowych i spedycyjnych
nastąpiło do rąk wymienionego wyżej Sprzedającego
więc dlaczego pieniądze są przelewane na konto allegro , a jak nie wynika z pełnomocnictwa na moje konto
@led_provider W przypadku reklamacji InPost, jako Allegro współpracujemy z tym przewoźnikiem w celu jak najszybszego rozpatrzenia sprawy i wypłaty odszkodowania. W tym celu Allegro zawiera z InPostem umowę, na podstawie której InPost przelewa wypłacone odszkodowania na konto Allegro.
Następnie dokonujemy korekty transakcji sprzedaży, w której reklamowana przesyłka była realizowana. Korekta ta polega na zmniejszeniu kwoty sprzedaży o kwotę odszkodowania.
W praktyce oznacza to, że środki przyznane z reklamacji InPost wędrują do Allegro, a następnie są przekazywane sprzedawcy w ramach korekty transakcji sprzedaży.
Odpowiadając na Twoje pytanie, Allegro działa w ten sposób, aby zapewnić jak najlepszą obsługę reklamacji. Dzięki temu sprzedawca nie musi samodzielnie kontaktować się z przewoźnikiem, a cały proces reklamacji jest realizowany przez Allegro.
Jeśli chodzi o zapis w pełnomocnictwie, to należy go interpretować tak, że Allegro jest stroną umowy z InPostem i to Allegro jest odpowiedzialne za wypłatę odszkodowań. W związku z tym to Allegro jest uprawnione do otrzymania środków z reklamacji i dokonania korekty transakcji sprzedaży.
Szkoda tylko, że wypłata odszkodowanie po uznanej reklamacji tra już drugi miesiąc to jest usprawnienie????