Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć ✋
Klient zgłosił reklamację doniczki ogrodowej polakierowanej na wysoki połysk. Minęło niecałe dwa lata od zakupu, zatem mieści się w terminie. Powód to odchodzący lakier z górnej części donicy, tak jakby po jej obwodzie.
Problem polega na tym, że gołym okiem widzę, że coś tu jest podejrzanego. Nigdy w życiu nie widziałem, żeby lakier sam z siebie zszedł w taki sposób. Wygląda mi to na jakieś ślady po oderwaniu taśmy klejącej. Czyli podejrzewam, że coś uszkodziło ten lakier po prostu.
Ale jest to moje przypuszczenie. Nie wiem jak to mogę udowodnić oraz jak się zachować w przypadku tej reklamacji. Nie chcę jej przyjąć, ale też nie bardzo wiem na jakiej podstawie ją odrzucić. Ktoś coś doradzi?
Dzięki.
Jak to z tytułu rękojmi to klient w drugim roku ma obowiązek udowodnienia, że wada była już w momencie zakupu.
Dzięki za radę. Faktycznie mogę spróbować w ten sposób.
Tylko powiedzcie mi jeszcze, jak klient mi to ma udowodnić?
To już jego problem jak, raczej małe szanse żeby dało się reklamować taki towar w drugim roku, decyzja należy do Ciebie, odpisz że nie uznajesz reklamacji, opisz że wszystko było zgodne z opisem ,że wcześniej nie wnosił zastrzeżeń kupujący i czekaj co zrobi.
@Client:111434837 Zgłosił i musisz ją rozpatrzyć ale to na kupującym spoczywa obowiązek udowodnienia że wada istniała.
Skoro zakup był przed 1 stycznia 2023 obowiązują stare procedury prawne czyli w 2 roku od zakupu z rękojmi kupujący ma udowodnić wadę że była w towarze w momencie zakupu