Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, klient kupił podgrzewacz w październiku 2024 i dziś 16 stycznia 2025 dzwoni, że dziś dopiero otworzył przesyłkę i obudowa podgrzewacza jest wgnieciona. Wiem , że mogę odrzucić reklamację uszkodzenia w transporcie z powodu nie sprawdzenia przez klienta towaru w dniu dostawy i nie spisania protokołu szkody ale co dalej ... ?
Reklamację na uszkodzoną obudowę muszę rozpatrzeć ? jakie dać argumenty odrzucenia z jakiegoś artykułu ? Czy porostu zaproponować zgłoszenie reklamacji do producenta o wymianę obudowy ?
Witam.
Musisz ROZPATRZYĆ ZGŁOSZENIE REKLAMACYJNE, co nie oznacza, że musisz to zrobić na korzyść nabywcy.
Jeśli masz podstawę, to takie zgłoszenie możesz odrzucić, ważne by zrobić to przed upływem 14-tu dni od pierwszego zgłoszenia przez kupującego, bo inaczej roszczenie kupującego stanie się z mocy prawa rozpatrzone pozytywnie.
W tym konkretnym przypadku, podstawą do odrzucenia reklamacji jest fakt, że nabywca produkt od kuriera odebrał bez uwag (można założyć że nic z zewnątrz nie sugerowało usterki), oraz nie zgłosił faktu uszkodzenia produktu w transporcie w regulaminowym terminie 7 dni od otrzymania paczki.
Dziś trudno by było rozstrzygnąć kto się przyczynił do powstania szkody, nie mówiąc już o skutecznym reklamowaniu usługi kurierskiej.
I tyle.
Jeśli chcesz i masz taką możliwość to możesz zaproponować kupującemu ODPŁATNĄ wymianę, naprawę, czy temu podobne, ALE NIC ZA DARMO, no chyba że się boisz negatywa (o ile termin na jego wystawienie już nie upłynął) i chcesz być może nie swoją winę "wziąć na klatę".
Allegro nawet niesłusznie wystawionego negatywa nie usunie.
I jeszcze jedno - z klientem wszystko "na piśmie" nic na telefon, tak by w razie czego móc udokumentować swoje racje.
Pozdrawiam. Marek.
reklamacja do odrzucenia, uszkodzenie mechaniczne z winy kupującego i tyle