anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

reklamacja towaru, towar zakupiony ponad rok temu

WodnaKraina00
#9 Pomysłodawca#

Cześć . Potrzebuję porady, pomocy

Klient kupił ponad rok temu materac Intex dokładnie 9 lipca 2023. Teraz zgłosił że produkt jest uszkodzony. Nie chce odesłać towaru bo podobno go już nie ma. Co mam w takiej sytuacji zrobić. Wysłał jakieś zdjęcie na którym nie do końca widać że jest uszkodzony materac.

Przesyłam skan wiadomości

1wiadomość
Opis problemu: Materac rozkleił się w miejscu łączenia podczas drugiego użycia na basenie. Schodzi z niego powietrze w dużym tempie i uniemożliwia to użytkowanie. Miejsce rozklejenie na łączeniu uniemożliwia samodzielną naprawę poprzez sklejenie lub przyklejenie łatki. Zgłaszam reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową i proszę o wymianę na nowy, niewadliwy towar.
Oczekiwane rozwiązanie: wymiana
 

2. Moja odpowiedź

29 września 2024 14:26

 

Dziękujemy za wiadomość. Odpowiemy najszybciej jak będzie to możliwe. Pozdrawiam:)

 

1 października 2024 09:30

 

Dzień Dobry Dziękujemy za zgłoszenie reklamacji dotyczącej zamówienia. Aby móc dokładnie rozpatrzyć Państwa reklamację, prosimy o odesłanie towaru na nasz adres Prosimy o załączenie kopii dowodu zakupu oraz krótkiego opisu problemu, abyśmy mogli szybciej przeprowadzić proces weryfikacji. Po otrzymaniu przesyłki, niezwłocznie przystąpimy do rozpatrzenia reklamacji i poinformujemy Pana/Panią o dalszych krokach. Przepraszamy za wszelkie niedogodności i dziękujemy za wyrozumiałość. Pozdrawiamy.

 

3- odpowiedź klienta

 

Client:100575565 2 października 2024 08:44

 

Dzień dobry, Niestety odpisali Państwo na moje zgłoszenie w dyskusji w dłuższym czasie niż regulaminowe 24h i w międzyczasie wróciłem już z wakacji do Polski, nie zabierając ze sobą wadliwego, ( uszkodzony na zgrzewie) materaca. Gdybym wiedział że chcecie Państwo otrzymać wadliwy materac zabrałbym go ze sobą wracając do Polski w dniu 30 września. Dokumentacja zdjęciowa z 29 września czyli dnia ujawnienia wady została jednak wysłana Państwu już w wiadomości z 29 września z krótkim opisem problemu. Dowód zakupu znajduje się w systemach Allegro, do którego macie Państwo dostęp. Na marginesie to Państwo jako sprzedający macie obowiązek wysłać mi kuriera do odbioru reklamowanego towaru, a nie oczekiwać od konsumenta samodzielnej wysyłki - wprowadzenie tym Państwo konsumentów w błąd. Bardzo proszę o wysłanie nowego, niewadliwego towaru lub zwrot ceny zakupu.

 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

mdrogeria
#21 Demiurg#

@WodnaKraina00 poproś klienta o adres , na który masz wysłać kuriera po odbiór wadliwego produktu . 

oznacz moderatorów

WodnaKraina00
#9 Pomysłodawca#

Tylko on napisał już w sumie ze nie zabrał ze soba wadliwego materaca z wakacji. Czy mimo to pisac o tego kuriera?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@WodnaKraina00 Masz prawo żądać udostępnienia wadliwego produktu do weryfikacji , niespełnienie tego warunku jest podstawą do odrzucenia roszczenia klienta . Napisz jak to było z odpowiedzią w dyskusji ... czy rzeczywiście się spóźniłeś bo był weekend , a dni wolne od pracy zwolnione są z obowiązku odpowiedzi w 24H.

oznacz moderatorów

WodnaKraina00
#9 Pomysłodawca#

Czy tak będzie dobrze? Czy jeszcze coś dopisać

 

Dzień dobry. Proszę o wskazanie adresu, z którego miejsca kurier ma odebrać wadliwy materac. Sprzedający ma prawo żądać od klienta udostępnienia wadliwego produktu do weryfikacji.
Swoje zgłoszenie wysłał Pan w dniu 29.09.2024 w weekend, a dni wolne od pracy są zwolnione z obowiązku odpowiedzi 24H.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@WodnaKraina00 OK. pamiętaj , to bardzo ważne , 14-tego dnia od rozpoczęcia dyskusji odrzuć reklamację , napisz to jasno i wyraźnie podając powód 

oznacz moderatorów

WodnaKraina00
#9 Pomysłodawca#

licząc dni robocze czy wszystkie 🙂 wolę się upewnić

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@WodnaKraina00 kalendarzowe

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@WodnaKraina00 Aby móc dokładnie rozpatrzyć Państwa reklamację, prosimy o odesłanie towaru na nasz adres

A  skąd Ty to wziąłeś, kupujący ma Ci udostępnić towar do reklamacji a nie odsyłać, ale jak go nie ma jak piszesz to w 14dniach odrzuć reklamację z tego powodu że nie możesz rozpatrzyć reklamacji ponieważ kupujący Ci nie udostępnił go.

oznacz moderatorów

NipponShorty
#14 Krzewiciel#

Poproś o adres z którego miejsca masz odebrać wadliwy sprzęt, jeśli okaże się że klient "zutylizował" reklamowany produkt to masz podstawę do jej odrzucenia

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@NipponShorty tak to właśnie wygląda, gdy pozwala się głupocie dominować nad rozumem, dać palec, a odrąbią Ci rękę. Jak wg Kupującego ma wyglądać wymiana skoro nie ma produktu?

Odpowiadaj w stylu allegro. Bardzo mi przykro z powodu Pana zgłoszenia, które przekazałem do naszego działu jakości produktów, chętnie przyjmiemy w/w produkt celem oceny zgłoszonej wady.

 

Jeszcze kilka lat temu, obowiązywał szacunek do drugiego człowieka i samego siebie i nikomu

by nie przeszło namyśl napisać i robić coś takiego. Trochę godności dla samego siebie.

Sprzedawca w myśl przepisów ma możliwość uznania takiej reklamacji zdalnie - ale tylko wtedy, gdy uważa, że inny typ rozpatrzenia naraża go na zbyt duże koszta.

 

 

 

oznacz moderatorów

NipponShorty
#14 Krzewiciel#

@RED Dlatego napisałem by poprosił o adres odbioru żeby klient potwierdził mu jeszcze raz ładnie w dyskusji że "zutylizował" i żeby bot w dyskusji nie zarzucał że sprzedający nie dał możliwości klientowi przesłania produktu. Sprawa jest prosta klient zutylizował sobie materac to niech kupi sobie nowy. Chyba że Allegro protect zrobi mu świeta wcześniej i odda mu kasę z własnej puli co tylko uświadomi klienta że można zjeść ciastko i mieć ciastko.

oznacz moderatorów

WodnaKraina00
#9 Pomysłodawca#

Tak napisałam, zobaczymy co odpisze na maja wiadomość

oznacz moderatorów

WodnaKraina00
#9 Pomysłodawca#

Przez takich klientów to ja się nerwowo wykończę :))

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@WodnaKraina00 Teraz ważne są te 14dni od chwili zgłoszenia reklamacji(kalendarzowe) ale jak na ostatni dzień przypada święto to do dnia roboczego, spokojnie odpisać, a to zawsze jakaś nauka a że nerwowa!!!

oznacz moderatorów