anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja z tytułu rekojmi

tgutmanski
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry,  kupiłam buty dla dziecka, zapinane na zamek i dodatkowo wiązane. Podczas ich noszenia zamek się samoczynnie rozpina, przez co buty nie nadają się do noszenia. Wysłałam informacje do sprzedawcy o reklamacji z tytułu rękojmi, na co otrzymałam odpowiedź żeby wypełnić pismo reklamacyjne załączyć paragon i odesłać go do nich po czym oni odeślą do producenta. Czy to jest prawidłowa procedura? 

Pozdrawiam,

Monika Gutmanska

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

Client:44052296
#21 Demiurg#

@tgutmanski zamiast paragonu możesz załączyć inny dowód zakupu. Email, potwierdzenie przelewu

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@tgutmanski Możesz tak ale możesz w inny sposób, oczywiście reklamacja z tytułu rękojmi to sprawa sprzedającego  nie gwaranta i ma na rozpatrzenie 14dni, później reklamacje uznaje się za uznaną na korzyść kupującego, do reklamacji nie musi być paragonu wystarczy każdy dowód zakupu, koszt odesłania spoczywa na kupującym ale po rozpatrzeniu sprzedajacy musi Ci zwrócić. Możesz także zrobić to poprzez otwarcie dyskusji.

oznacz moderatorów

reboot23
#11 Animator#

Odsyła się na reklamację na koszt sprzedawcy. Art. 43d. pkt. 5 ustawy konsumenckiej. Nie wprowadzaj ludzi w błąd.

"5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt."

@tgutmanski 

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@reboot23 a to już ustalone zostało, że będzie naprawa lub wymiana?

Jakby ten punkt brzmiał:
"5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar zgłoszony do reklamacji. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt."
to miałbyś rację.

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Myślę, że najlepiej skontaktować się ze sprzedawcą i ustalić całą procedurę. Sprzedawca "też człowiek", też ma koszty, procedury reklamacyjne i gwarancyjne. Gdybyś kupiła te buty w sklepie stacjonarnym - musiałabyś je dostarczyć do sklepu na swój koszt, koniecznie dołączyć paragon, buty zostałyby wysłane do producenta do naprawy gwarancyjnej (termin liczony od dnia dostarczenia towaru do serwisu), potem znów musiałabyś pojechać po odbiór butów.

Odnośnie dowodów zakupu - warto dołączyć paragon, producenci/serwisy już nawet nie wymagają kart gwarancyjnych, tylko paragon lub FV (można dołączyć ksero - nawet wskazane).

Kupując przez internet - praktycznie nic Cię nie kosztuje przesyłka do sprzedawcy - koszty masz zwracane. 

Oczywiście możesz powołać się na rękojmię, żądać od sprzedawcy ustosunkowania się do zgłaszanej reklamacji w ciągu 14 dni od jej zgłoszenia (sprzedawca musi się do niej ustosunkować, lecz nie musi się ustosunkować pozytywnie), możesz odesłać towar bez paragonu i stwierdzić, że gwarancja Cię nie interesuje. Może doprowadzić to do szeregu "spięć", dyskusji, szargania nerwów, interwencji Allegro, które na końcu może stwierdzić, że pozostaje Ci droga sądowa. 

Wybór należy do Ciebie.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów