anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

reklamacja -zwrot prowizji

daily-torebki
#11 Animator#

Klienta po 12 miesiącach zareklamowała torebkę za 1200 zł   reklamację uznaliśmy i nastąpił zwrot środków w całości (przez allegro finanse)  czy w takim przypadku przysługuje zwrot prowizji ??    @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

komis-bell
#21 Demiurg#

Nie. Wniosek o zwrot prowizji można złożyć do 45 dni od sprzedaży.
Poza tym przy reklamacji zwrot prowizji nie przysługuje w ogóle (chociaż wiem, że czasami jest przyznawany).

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie otrzymasz zwrotu prowizji jak to reklamacja, Jakby to był zwrot- rozwiązanie umowy zakupu.

oznacz moderatorów

OKworld-shop
#2 Obserwator#

Odstąpienie od umowy w ramach reklamacji, które wiąże się ze zwrotem pieniędzy, formalnie prowadzi do rozwiązania umowy. W takiej sytuacji umowę uważa się za niezawartą, a obie strony są zobowiązane do zwrotu wzajemnych świadczeń. Oznacza to, że sprzedawca musi zwrócić konsumentowi całą zapłaconą kwotę, a konsument powinien zwrócić zakupiony towar, o ile to możliwe.

Zatem, jeżeli w wyniku reklamacji strony zgadzają się na zwrot pieniędzy, to dochodzi do rozwiązania umowy zakupu, a świadczenia stron są cofane (umowa traktowana jest jakby nie doszło do jej realizacji).

Z punktu widzenia prawa zwrot ---> umowa jakby była niezawarta (trochę co innego niż rozwiązanie umowy przy rozwiązaniu można mówić o odszkodowaniu).

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@OKworld-shop Tak, ale to dotyczy umowy sprzedający - kupujący i nie ma nic wspólnego z umową sprzedający - allegro.

oznacz moderatorów

OKworld-shop
#2 Obserwator#

Zgadza się, ale z allegro trzeba przeanalizować regulamin/umowy.

Jeżeli allegro pobiera prowizję od umowy sprzedaży, a tą traktuje się jak niebyłą w momencie zwrotu środków i produktu to pojawia się pytanie jaka jest podstawa pobrania prowizji?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@OKworld-shop Podstawa pobrania prowizji jest taka, że sprzedający zawarł z Allegro umowę na obsługę transakcji i Allegro ze swojej części umowy się wywiązało.

Umowa zostaje uznana za niebyłą ale dotyczy to tylko dwóch stron - sprzedającego i kupującego.

oznacz moderatorów

OKworld-shop
#2 Obserwator#

@komis-bell  napisał(a):

@OKworld-shopPodstawa pobrania prowizji jest taka, że sprzedający zawarł z Allegro umowę na obsługę transakcji i Allegro ze swojej części umowy się wywiązało.

Umowa zostaje uznana za niebyłą ale dotyczy to tylko dwóch stron - sprzedającego i kupującego.


Allegro pobiera opłaty za różne usługi. Jest usługa jest pobranie opłaty. Jeżeli nie ma usługi to nie ma opłaty, chyba że w regulaminie/umowie jest inaczej. 

Ja piszę o kwestiach prawnych bo je znam. Jeżeli odpisujesz co Ci się wydaje to bezsensu. Masz wiedzę na temat regulaminów, warunków i umów allegro to podaj konkrety.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@OKworld-shop "Jest usługa jest pobranie opłaty. Jeżeli nie ma usługi to nie ma opłaty"

No przecież jest usługa i jest wykonana - usługa obsługi transakcji sprzedający-kupujący.

oznacz moderatorów

OKworld-shop
#2 Obserwator#

Jeżeli allegro pobiera prowizję tylko za obsługę transakcji to czemu prowizje nie są jednakowe? Czemu są uzależnione od kwoty sprzedaży mimo że obsługa taka sama? Jeżeli klient zrezygnuje w ciągu 14 dni to czemu allegro zwraca prowizję nawet automatycznie mimo, że obsługa była wykonana?

miłego dnia

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@OKworld-shop Bo Allegro jest świadome tego, że gdyby nie zwracali prowizji w ogóle to wielu sprzedających zwyczajnie zrezygnowałoby z prowadzenia sprzedaży w serwisie.

Co do wysokości opłat to już nie pytanie do mnie tylko do serwisu.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@daily-torebki podstawowa sprawa , klient nie odstąpił od umowy tylko złożył Ci reklamację , uznałeś ją za zasadną  ,ale mogłeś przywrócić produkt do stanu używalności bo masz takie prawo  ,mogłeś wymienić na wolny od wad jak również zwrócić środki , wybrałeś to trzecie  ,wypłaciłeś klientowi rekompensatę co nie jest jednoznaczne z rozwiązaniem umowy .

oznacz moderatorów

OKworld-shop
#2 Obserwator#

Ja nie piszę o swoich poglądach czy opinii tylko o kwestiach prawnych. Rekompensata przy zwrocie 100% zakupu? 

Jeżeli można naprawić albo wymienić to raczej na to decydują się w pierwszej kolejności sprzedawcy, czasami z różnych względów nie można tak zrobić.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@OKworld-shop  napisał(a):

Ja nie piszę o swoich poglądach czy opinii tylko o kwestiach prawnych. Rekompensata przy zwrocie 100% zakupu? 


Prawnie to płacimy prowizję za usługę która została wykonana, pozyskałeś klienta ? więc allegro zarobiło i nie podlega to zwrotowi 🙂 po drugie nasze relacje z allegro to B2B i nie podlegają pod ustawę konsumencką więc o zwrotach nie ma mowy 🙂

A zgodnie z regulaminem mogą przyznać rabat transakcyjny - to nie jest zwrot prowizji zgodnie z regulaminem 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Trzeba było torebkę naprawić wyszłoby taniej

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

Allegro nie zwraca żadnej prowizji, ale przyznaje czasem rabat transakcyjny według własnego uznania. 

Słowo rabat jest tu kluczem 

oznacz moderatorów