Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam problem z rozwiązaniem reklamacji.
Kupujący zgłosił w dyskusji uszkodzenie po zakupie, chodzi o konkretną przystawkę.
Poprosiłam kilkukrotnie o zwrot całości, nie tylko pękniętej części (na mój koszt ), kupujący mimo to odesłał tylko plastikową pękniętą część (uszkodzenie mechaniczne), pomijam już to, że nie mogę tego ze swojej strony reklamować u swojego dostawcy, bo nie jest to komplet, to teraz nie mam pomysłu jak rozliczyć tą reklamację, czy ją po prostu odrzucić czy zwrócić tylko za 1/4 kosztu zakupu ? Nie mam możliwości odesłania nowej części bo nie mam już tego na stanie, więc wchodzi w grę tylko zwrot pieniędzy. Ktoś miał taka sytuację ?
Jeżeli zakup był całości a nie części odesłanej i tak zażądałeś do odesłania a on nie odesłał to należy taką rekalamcję odrzucić, takie jest moje zdanie.
@agdnoe możesz odrzucić , ale jeśli chcesz załatwić sprawę pro-konsumencko to poszukaj w necie ile mniej więcej kosztuje taki element i zwróć taką kwotę plus koszt jaki klient poniósł w związku z odesłaniem uszkodzonego elementu .
@agdnoe typowy przypadek jak regulacje i procedury wprowadzone dla dobra tzw konsumenta szkodzą mu bardziej niż pomagają
@mdrogeria i @LEW433 mają rację
w normalnym świecie byś wymienił feralną część i byś się cieszył, że kupujący chce tak prosto rozwiązać sprawę - a tak musisz rozpatrzyć reklamację z pełnymi konsekwencjami dla wszystkich
Sęk w tym, że kupujący doskonale wiedział, że powinien odesłać całość, tak jak kupił, mimo, że prosiłam ja i włączyło się allegro z taka prośbą, to jednak został odesłany tylko element pęknięty. Sprawa ciągnie się już tydzień, nie jestem w stanie w żaden sposób dogadać się z kupującym, bo po tamtej stronie jest mur. Ta reklamacja została już rozpatrzona po stronie kupującej i oczekiwania zostały podane, choć ja się z nimi nie zgadzam. Generalnie mam podane w aukcjach, że uszkodzenia mechaniczne plastikowych części nie podlegają reklamacji, to człowiek chce być w porządku i się godzi ale najczęściej nie wiadomo na kogo się trafia po tamtej stronie.... Poczekam co napisze allegro, ale najrozsądniej by było odrzucić ta reklamację i czekać na dosłanie reszty.
Pamiętaj o czasie,14dni od chwili złożenia reklamacji.
@agdnoe 2 uwagi nie odesłał całości więc możesz odrzucić reklamację i ponieważ raz już poniesiono koszty zwrotu na koszt przedsiębiorcy to za odesłanie reszty kasy nie oddajesz dlatego najlepiej wysylać im opłaconą etykietę
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Niestety nie do końca tak jest
Otrzymałam informację o treści
Dzień dobry,
dziękuję za wiadomość.
Rozumiem Pani sytuację, natomiast jeśli kupujący zgłasza reklamację i jeśli uzna Pani reklamację klienta to nie może Pani pomniejszyć kwoty zwrotu środków.
Decyzja reklamacyjna należy do Pani może ją Pani uznać i na początek ma Pani naprawę lub wymianę lub odrzucić, lecz w tym przypadku trzeba uargumentować odrzucenie reklamacji.
@agdnoe masz podstawę do odrzucenia reklamacji , napisz to w dyskusji z adnotacją ,że po otrzymaniu całego zestawu rozpatrzysz ja ponownie . Masz to napisać wyraźnie i jednoznacznie CO JEST POWODEM ODRZUCENIA i pamiętaj o zachowaniu terminu .
Kupująca twierdzi, że nie odesłała całości w obawie że ją oszukam.... i chciała sobie coś z tego zostawić... trudno mi to komentować bo niby wyłuszczyła mi moje obowiązki i swoje prawa ale nie ma pojęcia o istnieniu ochrony kupujących. No mam po prostu kłopot bo zajmuje mi to czas i nerwy a dodatkowo nie ma możliwości oznaczyć w dyskusji allegro a czas leci....
Odpisz tak jak pisaliśmy, odrzucam reklamacje z powodu braku odesłania reklamowanego przedmiotu.
tak zrobiłam
@agdnoe Nie, to kupująca kombinuje żeby uzyskać zwrot za cały sprzęt, a uszkodzony element prawdopodobnie już skądś sobie uzupełniła.
Odrzuć rekalmację, nie sprzedawałeś części zamiennych lecz całe urzadzenie.
Nawet nie wiesz czy ten detal pochodzi z twojego sprzętu.
@agdnoe przykro mi, ale nie jestem w stanie podpowiedzieć tutaj nic innego. Jeśli kupujący zgłosił reklamację, to możesz ją uznać i wówczas w pierwszej kolejności zaproponować wymianę lub naprawę, a jeśli zdecydujesz się na zwrot wpłaty to całości, inna możliwość to odrzucenie reklamacji i odpowiednia argumentacja.
Ale jeśli nie otrzymałam kompletnego produktu - taki jaki został kupiony to jak mam zwrócić za całość jeśli bym uznała reklamację ? W dyskusji kilkakrotnie prosiłam o zwrot całości, i prosiło też allegro, mimo to została zwrócona jedna część.
Nie uznaj reklamacji.
Odrzuć tą reklamację skoro nie dosłała wszystkich elementów kupionego towaru dopisz że może się odwołać i rozpatrzysz reklamację całości w terminie 14dni od momentu odebrania całego produktu