Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedajemy artykuły spożywcze. Klient nie otrzymał produktu o wartości 1,99zł. W dniu wysyłki zleciłem zwrot wpłaty 1,99zł za ten jeden produkt. Pozostałe produkty zostały wysłane (łączna wartość zamówienia 55,76zł). Klient nie otrzymał od nas dodatkowej wiadomości o braku jednego produktu, zaznaczyłem tylko powód zwrotu. Teraz nie uznaje dyskusji jako rozwiązaną mimo, że otrzymał zwrot wpłaty 1,99zł. Oczekuje dosłania jednego produktu. Dyskusja nadal nie jest rozwiązana. Czy mimo wszystko mamy obowiązek dosłać ten produkt (Klient chce ponownie przelać nam 1,99zł)? Jest to zakup Smart. Gdzie wsparcie dla Sprzedawców w przypadku tego typu dyskusji?
@zaspol nie dotrzymałeś warunków umowy , cóż.... zwrot środków bez porozumienia z klientem jest delikatnie mówiąc niefajne . Zwróciłeś środki czyli w związku z tym konsekwencji ze strony allegro nie poniesiesz , niemniej klient ma prawo dyskusję oznaczyć jako nierozwiązaną , odpowiednio ocenić transakcję oraz domagać się z powództwa cywilnego wydania rzeczy.
@zaspol
Klient nie otrzymał od nas dodatkowej wiadomości o braku jednego produktu, zaznaczyłem tylko powód zwrotu.
Jaki podałeś powód zwrotu ?
Wysłanie kupującemu jakiejś kwoty pieniędzy (w tym przypadku: 1.99zł.) pozostaje bez związku z obowiązkiem wydania (wszystkich) rzeczy, które obejmowała zawarta umowa.
Dopiero rozwiązanie umowy (w części lub całości) np. odstąpienie przez konsumenta od Umowy pozwala sprzedawcy na rozliczenie wysłanej kupującemu kwoty z kwotą, którą sprzedawca ma obowiązek zwrócić w przypadku gdy Umowa w całości lub części zostanie uznana prawnie za niebyłą.
W tej sytuacji kupujący ma prawo domagać się od Was wydania rzeczy nawet bez ponownego przesyłania 1.99zł. (którą to kwotę przy braku skutecznego rozwiązania części Umowy można potraktować np. jako opust ze strony sprzedawcy).
Zwracając wpłatę przez formularz na allegro mam obowiązek zaznaczyć powód zwrotu, w tym przypadku zaznaczyłem "towar niedostępny". Czy allegro informuje kupujących o zwrocie i jaki był powód?
Ale czy kupujący miał taką wiedzę ze przedmiot był niedostępny? Należało się z nim skontaktować i wyjaśnić, teraz czuje się pokrzywdzony.