anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedaż b2b, korekta, brak potwierdzenia odbioru korekty, nacisk Allegro na zwrot pieniędzy mimo to

EkspertLed
#9 Pomysłodawca

 

Zamówienie 3d9c5e41-89b1-11f0-9224-234d838556fa

Zakup b2b, zwrot. Zrobiliśmy dawno korektę i wysłaliśmy do Klienta aby potwierdził przyjęcie. Co jest wymogiem ustawowym! Bez tego nie mamy prawa do zwrotu VAT, co w praktyce oznacza, ze zwracając pieniądze i nie otrzymując tego potwierdzenia jesteśmy do tyłu o kwotę VAT. Klient zamiast napisać po prostu "potwierdzam" nic nie napisał tylko wezwał Allegro, które straszy nas zawieszeniem konta, choć wcześniej w podobnych sytuacjach (o dziwo nie jest to rzadkie, ze firmy migają się od dostania korekty) zawsze stawali po naszej stronie i wymagali od klienta firmy, podatnika VAT, zachowania, które wymaga prawo!
W naszej ocenie Allegro nakłania nas do łamania prawa, bo, co jeśli Klient dalej uparcie nie będzie chciał potwierdzić otrzymania korekty? Na jakiej podstawie mamy oddać mu pieniądze?

EkspertLed_1-1760013613942.png

 

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

Cześć, @EkspertLed. Konsultuję tę sprawę. Wrócę do Ciebie z odpowiedzią, gdy tylko otrzymam więcej informacji.  

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

EkspertLed
#9 Pomysłodawca

Zwróciliśmy Klientowi pieniądze, nie chcemy kłopotów. Będziemy musieli tę korektę wysłać pocztą za potwierdzeniem odbioru. Jesteśmy na pełnej księgowości i wszystko musi się pokrywać niestety. Moglibyście to jakoś systemowo rozwiązać skoro jest ten Allegro Business. 

oznacz moderatorów