anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ograniczenie konta mimo rozwiązanej dyskusji – czy Allegro działa wbrew własnemu regulaminowi?

Official_Polska
#8 Zapaleniec

Chciałbym zwrócić uwagę na bardzo niepokojącą sytuację, jaka spotkała nas jako sprzedawcę.

Kupująca zgłosiła reklamację dotyczącą produktu (słuchawki JBL). Reklamację uznaliśmy, zwróciliśmy pieniądze i dyskusja została oznaczona jako rozwiązana. Kupująca już po zwrocie przez nas wpłaty, zapytała czy ma odesłać produkt, lecz dyskusja u nas widniała już jako ROZWIĄZANA I NIE BYŁO JEJ WIDAĆ GDY KLIKAŁEŚ "OCZEKUJĄCE NA ODPOWIEDŹ" 
Pomimo tego, 9 października otrzymaliśmy informację, że Allegro nałożyło na nasze konto ograniczenia sprzedaży, powołując się na rzekome „nieudzielenie się w dyskusji” (pkt 10.2 Regulaminu). 

Dostałem również maila "Automatycznie zdejmiemy ograniczenie z Twojego konta po 3 dniach. Nie zrobimy tego wcześniej, dlatego nie musisz kontaktować się z nami w tej sprawie." 

To kompletnie nielogiczne skoro sprzedawca uznał reklamację i zwrócił środki, to jak można jednocześnie twierdzić, że nie wziął udziału w dyskusji?

W dodatku w decyzji napisano, że ma to być „mobilizacja do kontaktu z kupującą”, mimo że kontakt nastąpił i sprawa została załatwiona.

Uważam, że takie postępowanie jest:

  • sprzeczne z pkt 10.2 Regulaminu (który wymaga współpracy w dyskusji a ta miała miejsce),

  • krzywdzące dla uczciwych sprzedawców, którzy działają zgodnie z prawem i zasadami Allegro.

Czy ktoś z moderatorów lub innych sprzedawców spotkał się z podobną sytuacją?
Czy naprawdę wystarczy, że system automatycznie uzna brak komentarza w dyskusji za powód do blokady, nawet jeśli sprawa została rozwiązana i pieniądze zwrócone?

To wygląda na błąd w procedurach Allegro i prosi się o korektę.
Każdy uczciwy sprzedawca może być jutro w tej samej sytuacji.

@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐
oznacz moderatorów

Official_Polska
#8 Zapaleniec

Masz rację, u mnie też coś podobnego się wydarzyło ale z jeszcze większym absurdem.
W moim przypadku dyskusja była w pełni rozwiązana kupująca dostała zwrot pieniędzy, a sama dyskusja została oznaczona jako rozwiązana.
Mimo to Allegro nałożyło ograniczenia na konto, powołując się na ten sam punkt regulaminu (10.2 brak odpowiedzi w dyskusji). To wygląda na błąd systemu Allegro, który automatycznie nakłada kary, nie analizując faktycznego przebiegu rozmowy i statusu sprawy. Jeśli takie sytuacje zdarzają się coraz częściej, to mamy poważny problem z tym, jak Allegro interpretuje swoje własne zasady.
Nie może być tak, że sprzedawca, który zachował się uczciwie i rozwiązał problem kupującego, dostaje potem ograniczenie sprzedaży na 3 dni za brak odpowiedzi.

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

Cześć, @Official_Polska. Najmocniej przepraszam za uchybienie. Zdjęliśmy ograniczenie z Twojego konta.  

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

nortimj
#10 Popularyzator

Fajnie by było przekazać developerom że jest to rzeczy wymagająca poprawy. Tu chodzi o pieniądze przedsiębiorców. Wg mnie straty powstałe na skutek takich błędów powinno pokrywać allegro. Może Program Ochrony Sprzedających?

oznacz moderatorów