Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam laptopa na firmę z fakturą VAT na spółkę z o.o. Sprzedawca ma napisane w ofercie, że przyjmuje zwroty od firm. Czy znaczy to, że przyjmuje zwroty od firm które nie są objęte w zapisie o odstąpieniu w kodeksie cywilnym np. od spółek a zatem mogę odstąpić od umowy?
@DominiqPietrzak Najlepiej skontaktuj się w tej sprawie bezpośrednio ze sprzedającym.
Sprawa jest pilna a sprzedający odpowie mi prawdopodobnie dopiero w poniedziałek. Do tego czasu muszę podjąć decyzję. Czy ta klauzula/deklaracja na stronie sprzedawcy nie zobowiązuje go do przyjęcia zwrotu i nie będzie wspierana przez allegro?
@DominiqPietrzak
Czy ta klauzula/deklaracja na stronie sprzedawcy nie zobowiązuje go do przyjęcia zwrotu i nie będzie wspierana przez allegro?
Skontaktuj się w tej sprawie ze Sprzedającym jak radzi @nat_not .
Zwrot - to nie jest to samo co odstąpienie od Umowy.
Ciebie prawdopodobnie interesuje: czy masz prawo do konsumenckiego odstąpienia od Umowy (z Art. 27 UoPK) ? Ustawowo - nie (nie jesteś Konsumentem).
Sprzedawca (będąc również przedsiębiorcą) jednak może (nie musi) dojść z Tobą do porozumienia w tej kwestii.
Unikając konfrontacji masz większe szanse w Twojej sytuacji "dogadać się".
Czyli to co sprzedawca pisze sobie w profilu swojego sklepu nic nie znaczy? Jeśli tak to jest to wprowadzanie w błąd.
Ja wiem, że ustawowo nie mam, stąd ten wątek. Pytanie dotyczyło czy sprzedawca jest jakkolwiek zobowiązany do honorowania deklaracji na swoim profilu, czy może tam napisać cokolwiek a ja nie mam podstaw prawnych do egzekwowania tego. Zdecydowałam się na zakup właśnie w tej firmie ze względu na tą klauzulę.
@DominiqPietrzak
Co Ci po tym, że Sprzedawca "przyjmie zwrot", a nie przyjmie wadliwego oświadczenia w którym będzie napisane że jest składane na podstawie Art.27 UoPK w sytuacji gdy podmiot składający oświadczenie konsumentem nie jest ?
Chcesz ponosić ew. koszt przechowania Twojego laptopa przez Sprzedawcę i ponosić koszt ew. ponownej wysyłki do Ciebie ?
W mojej opinii: lepiej dążyć do porozumienia (zwłaszcza, gdy Twoja pozycja jest słabsza)
Zgadzam się ze wszystkim i oczywiste, że lepiej dążyć do porozumienia. Być może tu w ogóle problemu nie będzie. Zastanawia mnie po prostu w jakim stopniu deklaracje na allegro w jakikolwiek sposób zobowiązują lub są częścią regulaminu w ramach którego zawiera się umowy sprzedaży tutaj.
@DominiqPietrzak
Być może tu w ogóle problemu nie będzie.
I tego Ci życzę.
@DominiqPietrzak
to co sprzedawca pisze sobie w profilu swojego sklepu nic nie znaczy?
Znaczy dokładnie to co jest napisane (aż tyle i tylko tyle).
Ale (jeżeli dobrze zrozumiałem) Ciebie interesuje nie: "przyjęcie zwrotu" (wysłanego przez Kupującego do Sprzedawcy towaru) ale ew. możliwość odstąpienia od zawartej Umowy.
Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (które nawet nie muszą być wykonywane równocześnie).
Rozumiem... brzmi jak możliwość na nauczkę kolejnej naprawdę przykrej lekcji z cyklu prawnicze bełkoty i zeń wynikające poważne skutki na życie ludzi nie zajmujących się zawodowo analizą wszystkich potencjalnych pułapek w prawnym znaczeniu słów w życiu codziennym.
@DominiqPietrzak
.. poważne skutki na życie ludzi nie zajmujących się zawodowo analizą wszystkich potencjalnych pułapek w prawnym znaczeniu słów w życiu codziennym.
W życiu codziennym Kupujący jednak najczęściej dokonuje zakupu w celu nabycia rzeczy.
Konsument jest dodatkowo chroniony (w przypadku Umów zawieranych na odległość) ustawowym prawem do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny (Art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta).
W mojej opinii trudno jednak uzasadnić nieznajomość prawa z którego się korzysta (lub zamierza) - to tak jakby np. wyjechać samochodem na drogę publiczną nie znając przepisów ruchu drogowego.
O prawie do odstąpienia i zwrotach konsumenckich masz napisane w przystępny sposób np. tu:
Prawo do odstąpienia od umowy – Prawa konsumenta (uokik.gov.pl)
@DominiqPietrzak kupiłaś nie kupiłaś już chcesz zwrócić?
nie rozumiem pytania
Nie wiem jak Ty masz ustawiony "zegar i kalendarz" - to chyba jest normalne, że sprzedawca odpowie Ci w poniedziałek.
nat_not - standardowa wypowiedź Allegro odnośnie transakcji pomiędzy firmami.
Moim zdaniem - patrz, co kupujesz. Prowadzisz firmę - zastanów się nad tym, jak postąpisz będąc na stanowisku sprzedawcy.
Odnośnie zwrotów od firm odstępujących od zawartej mowy - oczywiście sprzedający ma obowiązek je przyjmować - godnie z obowiązującym prawem.
W Twoim przypadku - dogaduj się ze sprzedawcą - problem leży po Twojej stronie, nikt inny nie udzieli Ci tutaj sensownej odpowiedzi.