Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dobry Wszystkim
Pytanie techniczne - klient zgłasza brak dojścia przesyłki do punktu odbioru (przesyłka Pocztex 48), ja zgłaszam reklamacje, Poczta Polska ma 30 dni na odniesienie sie do niej. Po 14 dniach od wszczęcia dyskusji Kupujący określa ją jako niewyjaśnioną i zgłasza wniosek w ramach Ochrony Kupujących o zwrot kosztów. Czy Wy wysyłacie nowy towar zanim sprawa reklamacji zostanie rozstrzygnięta?
Pozdrawiam
Wojtek
Jeżeli klient nie otrzymał towaru, może z tego powodu odstąpić od umowy na podstawie choćby art. 5431 Kc i zażądać niezwłocznego zwrotu wpłaty. Reklamacja zaginionej przesyłki to oddzielna procedura, klient nie ma obowiązku czekać na jej rozpatrzenie przez pocztę. Lepiej oddaj pieniądze, gdyż wypłata rekompensaty z POK kupującemu może dla Ciebie oznaczać większe kłopoty.
Tylko że Kupujacy nie zgłosił odstąpienia od umowy. Tylko w wiadomosciach czekałi dopytywał sie o informacje z Poczty, a tych jeszcze nie ma.
Przecież założył Dyskusję. Czego chciał? informował, że będzie czekał na towar w nieskończoność, czy chce zwrotu wpłaty? Jeśli chce zwrotu, odstąpił od umowy. Jeżeli złożył wniosek do POK, chce odzyskać pieniądze.
Zażądał interwencji na PP i to zrobiłem składając reklamacji, potem dopytywał się czy cos już wiadomo. Ani razu nie napisał o zwrot kasy ani o ponowna przesyłkę. A to Sprzedawca z doświadczeniem większym ode mnie w tej samej działce zresztą.
@Monecjusz To dziwne, skoro wystąpił o zwrot kasy z POK. Jednak chciał zwrotu kasy.
@Monecjusz dzis zakonczyłem taka własnie sprawe.
Klientka czekała na przesyłke od 03-03(list allegro). Zgłosiła sie do nas dopiero w ubiegłym tygodniu. Napisalismy reklamacje na nieterminowe doręczenia. Dzis przesyłka została doręczona.
Sugestie:
1) jak najszybciej pisac reklamacje - 80% przesyłek sie znajduje w ciągu 3 dni jak tylko zażadasz od przewoźnika odszkodowania
2) Poprosić klienta o 3-5 dni cierpliwości
3 Jełsi przesyłke nie zostanie doręczona w ciągu 3-4 dni wysłac ponownie lub zwrócić wpłate wedle uznania klienta.
Klient nie musi czekac na zakonczenie raklemacji na poczcie a nawet nie powinien. Poza tym codzienna informacja dla klienta co sie dzieje w jego sprawie. Nawet jeśli sie nic nie dzieje to klient musi wiedzieć że przez te 3-5 dni sprzedawca o nim nie zapomniał
Powodzenia.
Dziękuję za porady. Tak będe robił od nastepnego przypadku. Szkoda tylko, że w tym przypadku Sprzedawca w tej samej działce i spokojnie mógł te żądania wyartykuowac.
Pozdrawiam
W takiej sytuacji, pytam klienta czy życzy sobie ponowną wysyłkę towaru czy woli zwrot pieniędzy.
- Jeśli zależy mu na towarze, a w zdecydowanej większości tak jest, to natychmiast wysyłam kolejną paczkę z prośbą, aby nie odbierał jednej z dwóch, gdyby nieoczekiwanie zaginiona się odnalazła. Jednocześnie składam u przewoźnika reklamację o odszkodowanie z zastrzeżeniem ewentualnego zwrotu paczki, gdyby ta się znalazła.
- Gdy klient jednak rezygnuje, bądź nie mam więcej produktów stanie - zwracam pieniądze przez Allegro Finanse. Najlepiej jakby wcześniej klient odstąpił od umowy. Również reklamacja do przewoźnika.
Zdarza się, że paczka znajduje się i zostaje dostarczana z opóźnieniem, jeśli klient chce paczkę to zwykle odsyła zwrócone pieniądze na wskazane konto bankowe.
Powyższe postępowanie jest bardzo pro konsumenckie i niestety nie może być połączone z żenująco niskim poziomem świadczonych usług przez Pocztę Polską, gdy tylko usunąłem z ofert tego przewoźnika, reklamacje i niezadowolenie klientów należą do rzadkości.
@Monecjusz podstawowe pytani sprzedaż konsumencka czy osoba prywatna - osoba prywatna ? https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/kto-ponosi-odpowiedzialnosc-za-zaginio...