anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Status przesyłki "DORĘCZONA", poczta umywa ręce, a klient zgłasza, że nie otrzymał towaru

YIVO
#11 Animator#

Sytuacja sprzed miesiąca, przesyłka polecona widnieje z statusem "doręczona", po interwencji do Poczty Polskiej informacja zwrotna, którą umieścił również pracownik Allegro w dyskusji "Przewoźnik poinformował nas, że przesyłka została doręczona dnia 28-11-2022 do oddawczej skrzynki pocztowej.".

Dyskusja z klientem otwarta i oznaczona jako nierozwiązana, 6 stycznia kolejna weryfikacja do Super Sprzedawcy i z powodu tej dyskusji nie są spełnione wymagania. Wysłałem prośbę do Allegro aby w takiej sytuacji dyskusja ta nie była liczona do warunków SS, jednak w odpowiedzi otrzymałem informację, że w dalszym ciągu to ja jako sprzedawca odpowiadam za przesyłkę. Czy rzeczywiście tak jest? Bardzo dobrze wiem, że odpowiadam w całej drodze transportu do klienta właśnie do momentu gdy nie zostanie ona mu doręczona jednak jak się ustosunkować do takiej sytuacji? Przecież status mówi jasno, przesyłka doręczona, dla przewoźnika temat również jest zamknięty, bo przecież jak wyżej potwierdzają, że paczka została doręczona. 

Kto zatem odpowiada? Kiedy uznaje się, że przesyłka została doręczona klientowi? Na to drugie pytanie niestety Allegro nie potrafi mi udzielić odpowiedzi, moim zdaniem i logicznie rzecz ujmując przesyłka została doręczona i w tym momencie odpowiedzialność przechodzi na klienta i to on musiałby udowodnić, że przesyłka nie została mu doręczona. Na szczęście wartość przesyłki nie była zbyt wysoka ale co jeżeli mówimy np. o telefonie za kilka tysięcy? Ktoś zamówi, otrzyma (status przesyłki będzie widnieć jako doręczony), zgłosi, że nic nie dostał jednak wg Allegro sprzedawca dalej odpowiada, a co za tym idzie powinien zwrócić środki klientowi lub wysłać nowy towar i tak można w nieskończoność, a przewoźnik na 100% odrzuci reklamację bo on potwierdza, że przesyłkę dostarczył. Paranoja.

Jakieś sugestie?

oznacz moderatorów
36 ODPOWIEDZI 36

ALL-DA
#13 Ambasador#

@az1rael  napisał(a):

Dokladnie mowiac jesli miedzy doreczeniem paczki a zawiadomieniem przez adresata/kupujacego sprzedawcy lub firmy transportowej mija ponad 7 dni to wedlug prawa pocztowego / transportowego paczke doreczono bez zastrzezen czyli reklamacja nie uznana z automatu bo adresat nie zglosil przeslanek z art 76 to nie sprzedajacy ma wiedziec co sie dzieje z paczka kupujacego tylko kupujacy ma sie interesowac czemu nie ma jego paczki skoro przewidywany czas dostawy minal 


@az1rael  a skąd odbiorca ma  wiedzieć że paczka została mu WIRTUALNIE DORĘCZONA zobacz sobie na monitoring jaki załączyłem, rzuć okiem na statusy

Zrzut ekranu 2023-01-03 183816.png

i nie mówimy to o przesyłce @YIVO tylko nawiązałam do Twojej interpretacji która nie koniecznie musi się sprawdzić
tak jak napisałem status w monitoringu nie musi oznaczać faktycznego doręczenia (to tylko jedno machniecie na tablecie kuriera)

wiec dla mnie bezpieczniej jako nadawcy byłoby złożyć reklamację do przewoźnika prosząc o wyjaśnienie z załączeniem oświadczenia odbiorcy ze nie otrzymał/nie odbierał paczki

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

może być machnięciem kuriera ale sprzedawca nie odpowiada za poświadczanie nieprawdy przez kuriera skoro oznaczył paczkę jako doręczoną tzn że powinien mieć podpisany protokół odbioru a jeśli ja mam potwierdzenie od poczty / kuriera że dostarczono paczkę tzn dla mnie że dostarczono

 

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@az1rael  napisał(a):

może być machnięciem kuriera ale sprzedawca nie odpowiada za poświadczanie nieprawdy przez kuriera skoro oznaczył paczkę jako doręczoną tzn że powinien mieć podpisany protokół odbioru a jeśli ja mam potwierdzenie od poczty / kuriera że dostarczono paczkę tzn dla mnie że dostarczono

 


interpretuj sobie tak  jak wolisz ale moim zdaniem monitoring nie jest dowodem co sugerowałeś 

a ewentualne oficjalnie potwierdzenie odbioru uzyskasz dopiero po złożeniu reklamacji 

 

..a na potwierdzenie masz mój monitoring  tam doręczono jedną paczkę zarówno adresatowi jaki i nadawcy

Zgodnie z Twoja interpretacją nadawca po pierwszym doręczeniu powinien zignorować reklamacje adresata.. tylko że jak widać parę dni później paczka do niego wróciła.

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Potwierdzeniem jest podpis osoby odbierającej paczkę. Skoro poczta twierdzi że doręczyła ją skutecznie to doręczyła. Jest rodo a stronami w tym przypadku jest poczta i adresat bo poczta nie udostępni sprzedawcy danych osobowych osoby co podpisała protokół dostarczenia. Skoro poczta odrzuca reklamację i daje na to kwit w postaci pisma odrzucającego reklamacje powolując się na skuteczne doręczenie tzn że nie mam pozorów jej nie wierzyć, mam pismo jestem kryty prawnie że dopełniłem obowiązków sprzedającego

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@az1rael  napisał(a):

Potwierdzeniem jest podpis osoby odbierającej paczkę. Skoro poczta twierdzi że doręczyła ją skutecznie to doręczyła. Jest rodo a stronami w tym przypadku jest poczta i adresat bo poczta nie udostępni sprzedawcy danych osobowych osoby co podpisała protokół dostarczenia. Skoro poczta odrzuca reklamację i daje na to kwit w postaci pisma odrzucającego reklamacje powolując się na skuteczne doręczenie tzn że nie mam pozorów jej nie wierzyć, mam pismo jestem kryty prawnie że dopełniłem obowiązków sprzedającego


@az1rael  Tak ale tu mówimy już o potwierdzeniu otrzymanym w odpowiedzi na reklamację a nie monitoringu.
Przy tak postawionej sprawie jak najbardziej zgadzam się z Tobą.
Wydawało mi się że wcześniej sugerowałeś ze nie trzeba składać reklamacji ale nie drążmy generalnie chyba chodziło nam o to samo.
Pozdrawiam

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Nie no o ile kojarze to osoba zakladajaca watek napisala ze poczta twierdzi ze paczke doreczono no to skoro twierdzi ze doreczono to reklamacja jakas byc musiala ewentualnie po twierdzi reklamacje bym zlozyl dla ustalenia statusu potwierdza na papierze

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Druga sprawa w tym przypadku jest taka ze przesylka polecona wiec poczta ma podpisany protokol odbioru wiec skad sprzedawca ma wiedziec kim dla kupujacego jest osoba co sie tam podpisala? Zona dzieckiem sasiadem tesciowa czy domowym jamnikiem. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@YIVO jeśli klient miał wyrażoną zgodę na wrzucanie listów poleconych do skrzynki to nie odpowiadasz za to 🙂 Bo paczka została doręczona i tu wystarczy potwierdzenie listonosza 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@YIVO

Podsumowując wygląda ze zgodnie z aktualnymi przepisami podesłanymi przez @Kaliope_Brzeg  powinien być podpisany odbiór, więc usługa nie była prawidłowo zrealizowana, możesz oczekiwać odszkodowania a kupujący powinien dostać zwrot lub nowy towar

wyjątkiem może być sytuacja wspomniana przez @kostas11   wtedy jednak była to prawidłowo zrealizowana usługa dostawa i roszczenia kupującego możesz uznać za nieuzasadnione a od poczty odszkodowania nie dostaniesz.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@YIVO  moim zdaniem

Po1 Primo: Jesli kupujacy zglasza reklamacje na niedoręczoną przesyłkę która ma status "doręczony" - jak najszybciej pisze reklamacje do przewoźnika . Jeśłi miałbys teraż oświadczenie poczty że przesyłka została doręczona to masz podstawe do wnioskowania o zamknięcie dyskusji przez pracownika allegro

Po 2 Primo : @Kaliope_Brzeg  ma racje i wrócił juz obowiązek podpisywania przesylek poleconych jednakże nadal pozostaje w mocy obowiązujący wczesniej zapis że " jeśłi adresat złoży na poczcie odpowiednie oświadczenie - to poczta ma prawo pozostawiać listy w skrzynce i jest to równoznaczne z ich prawidłowym doręczeniem"

Więc  jeśłi w Twoim przypadku adresat takowe oświadczenie zlożył i poczta je posiada - wówczas wrzucenie do skrzynki było jak najbardziej prawidłowym doręczeniem.

No ale takie informacje pozsyskałbys dopiero w odpowiedzi na reklamacje.

W tym momencie już jest zbyt mało czasu ( jeśłi nie chcesz stracić SS)  wiec albo możesz uznać roszczenia kupujacego i wysłać produkt albo zwrócić wpłate. Lub też jeśli nie zależy Ci na SS to nadal możesz napisac reklamacje na poczte i spokojnie poczekac na odpowiedź.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_Likos_ ma rację

@YIVO wpisz do regulaminu oferty - odnośniki do regulaminów przewoźników

by kupujący jw także akceptował w momencie zawierania umowy

allegro w dyskusji jak zwykle mija się z prawdą - jeżeli Kupujący zaakceptował formę odbioru bez jego udziału - to tak ma być

zgłoś reklamację przewoźnikowi i wyraźnie zakomunikuj odbiorcy - że jeżeli odebrał ją domownik podejmiesz przeciwko niemu wszystkie przewidziane prawem działania

oznacz moderatorów

YIVO
#11 Animator#

@az1rael @RED @_Likos_ @ALL-DA @Kaliope_Brzeg 

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi i porady z waszej strony, są bardzo pomocne i na pewno przydadzą się w przyszłości gdyby doszło do podobnej sytuacji. W ostateczności postanowiłem zwrócić środki klientowi aby jak najszybciej oznaczył dyskusję jako rozwiązana. Wszystko wskazuje na to, że klient raczej nie jest oszustem ponieważ kilka dni po rozpoczęciu dyskusji złożył nowe zamówienie na ten sam towar tym razem z wysyłką do paczkomatu, które do niego dotarło i nie zgłaszał żadnych problemów. Ewidentnie wina stoi po stronie przewoźnika, jednak wątpię, że uda mi się odzyskać poniesione straty w związku z tą transakcją bo coś czuję, że przewoźnik nie uzna reklamacji, niestety nie mogłem czekać 30 dni na rozpatrzenie reklamacji przez przewoźnika bo zależy mi na SS, a  Allegro nie chciało wykluczyć tej dyskusji z statystyk.

Klient potwierdził, że nie podpisywał oświadczenia o umieszczanie poleconych w skrzynce na listy. 

Ps. Ostatnio miałem również podobną sytuację jednak z paczkomatem, klient otworzył skrytkę w której było pusto, InPost jednak jest wzorem do naśladowania jeśli chodzi o jakość obsługi i reklamacji, bez problemu rozpatrzyli reklamację pozytywnie.

 

I jeszcze najświeższa odpowiedzi pracownika Allegro, z której wynika, że można zjeść ciastko i mieć ciastko 😅

"Dziękuję za wiadomość i przepraszam za wydłużony czas oczekiwania na odpowiedź.

 

Jeśli Kupujący twierdzi, że nie otrzymał przesyłki mimo statusu doręczona to teroretycznie nie doszło do jej doręczenia, ponieważ Kupujący poinformował, że jej nie otrzymał.

[...]."

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@YIVO 

Skoro

"Klient potwierdził, że nie podpisywał oświadczenia o umieszczanie poleconych w skrzynce na listy.  "

a masz oficjalne potwierdzenie że tak doręczono to powinieneś otrzymać odszkodowanie, jak masz silę i ochotę to napisz odwołanie podając te ustalenia.
Jak wysyłka było smartem to składaj poprzez allegro i ich "przyciśnij" argumentami.
Patrząc na przepisy nie powinno być problemu z jej uznaniem.

Z konsultantami allegro niestety tak bywa, osobiście wolę czasami zamówić kontakt tel. jak się trafi na normalnego to można coś załatwić.

W dyskusjach lub zgłoszenia często proponują merytoryczny "bełkot" i odpisywanie na zasadzie kopiuj wklej bez zapoznania się z treścią zgłoszenia /dyskusji.
Przy incydentalnych sprawach lub drobnych kwotach ostatecznie pewnie lepiej jest machnąć ręką, nie marnować energii i nerwów. Przy powtarzających się sprawach lub większych kwotach chyba jednak warto powalczyć.

Pozdrawiam i powodzenia

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

Zacznijmy od tego, czy to był "list polecony", czy "Allegro przesyłka polecona", bo to dwie różne usługi. List polecony (lub przesyłka polecona), to usługa powszechna, której zasady świadczenia reguluje ustawa Prawo pocztowe wraz z rozporządzeniami do niej oraz Regulamin świadczenia usług powszechnych. Allegro przesyłka polecona, to zaś usługa umowna, której zasady świadczenia reguluje umowa pomiędzy Allegro a Pocztą Polską (jest to usługa przesyłka firmowa polecona zamiejscowa, która ma własny regulamin).
Jeżeli zaś chodzi o kwestię doręczania przesyłek pocztowych, to reguluje to art. 37 ust. prawo pocztowe oraz regulamin przewoźnika (postanowienia ustawy są nadrzędne nad regulaminem). 

Jeżeli zaś chodzi o pokwitowanie odbioru przez odbiorcę, to w ustawie Prawo pocztowe mamy:
[code]Art 3.
19) przesyłka kurierska – przesyłkę listową będącą przesyłką rejestrowaną lub paczkę pocztową, przyjmowaną, sortowaną, przemieszczaną i doręczaną w sposób łącznie zapewniający:
a) rejestrację dnia i godziny nadania przesyłki pocztowej,
b) śledzenie przesyłki pocztowej od momentu nadania do momentu doręczenia,
c) doręczenie przesyłki pocztowej w gwarantowanym terminie określonym w regulaminie świadczenia usług pocztowych lub w umowach o świadczenie usług pocztowych,
d) doręczenie przesyłki pocztowej adresatowi lub osobie uprawnionej do odbioru w miejscu określonym przez nadawcę lub uzgodnionym z adresatem, w sposób zapewniający rejestrację dnia i godziny doręczenia przesyłki pocztowej; 22) przesyłka polecona – przesyłkę listową będącą przesyłką rejestrowaną, przemieszczaną i doręczaną w sposób zabezpieczający ją przed utratą, ubytkiem zawartości lub uszkodzeniem
23) przesyłka rejestrowana – przesyłkę pocztową przyjętą za pokwitowaniem przyjęcia i doręczaną za pokwitowaniem odbioru; [/code]

[code]Art 37 
4. Na pisemny wniosek adresata, złożony w odpowiedniej placówce pocztowej, przesyłka listowa będąca przesyłką rejestrowaną, z wyłączeniem przesyłek nadawanych z usługą potwierdzenia odbioru, może być doręczona w sposób, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit. a. Wniosek może być złożony w postaci elektronicznej, jeżeli taką postać dopuszcza regulamin świadczenia usług pocztowych lub regulamin świadczenia usług powszechnych.
4a. W stanach nadzwyczajnych lub w przypadku wystąpienia stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego, przesyłka listowa będąca przesyłką rejestrowaną może być doręczona w sposób, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit. a, bez konieczności składania wniosku, o którym mowa w ust. 4. Nie dotyczy to przesyłek wysyłanych do ani wysyłanych przez:
1) Sądy i Trybunały;
2) prokuraturę i inne organy ścigania;
3) komornika sądowego.
4b. W stanach nadzwyczajnych lub w przypadku wystąpienia stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego, zawiesza się wykonywanie przez operatora pocztowego obowiązku uzyskania pokwitowania odbioru przesyłki kurierskiej wynikającego z art. 3 pkt 19 lit. e.[/code]

Powyższe przepisy dotyczą wszystkich operatorów pocztowych w Polsce (a tych jest w rejestrze UKE na dzień dzisiejszy aż 303). 

Jeżeli zaś chodzi o kwestię reklamacji, to składa ją nadawca u danego operatora (Allegro jest operatorem pocztowym, ich nr wpisu do rejestru to B-00694). Operator ma maksymalnie  30 dni na udzielenie odpowiedzi (a to, co ma w niej być, określa rozporządzenie w sprawie reklamacji usług pocztowych). 

Tak więc, jak twoja przesyłka nie dotarła do adresata, to składaj formalną reklamację do operatora (czyli do Poczty Polskiej jak to był "List polecony" lub do Allegro jak to był "Allegro przesyłka polecona"). Emonitoring nie ma wartości dowodowej (to tylko informacja) i nie może być podstawą żadnych roszczeń.

 

oznacz moderatorów

Client:118522493
#8 Zapaleniec#

Dziś zobaczyłem że mam ocenić na allegro otrzymany list. Tylko nic nic nie dostałem. A po sprawdzeniu nr listu przewozowego jest ze dostarczono. Na allegro jestem 10 dni v. Co mam robić? 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Jak kupiłeś to co w nim było od firmy to zgłaszasz do sprzedawcy niech reklamuje a jak od osoby prywatnej to reklamujesz sam u przewoźnika

oznacz moderatorów

Client:118522493
#8 Zapaleniec#

Dziękuję 

oznacz moderatorów