Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sytuacja sprzed miesiąca, przesyłka polecona widnieje z statusem "doręczona", po interwencji do Poczty Polskiej informacja zwrotna, którą umieścił również pracownik Allegro w dyskusji "Przewoźnik poinformował nas, że przesyłka została doręczona dnia 28-11-2022 do oddawczej skrzynki pocztowej.".
Dyskusja z klientem otwarta i oznaczona jako nierozwiązana, 6 stycznia kolejna weryfikacja do Super Sprzedawcy i z powodu tej dyskusji nie są spełnione wymagania. Wysłałem prośbę do Allegro aby w takiej sytuacji dyskusja ta nie była liczona do warunków SS, jednak w odpowiedzi otrzymałem informację, że w dalszym ciągu to ja jako sprzedawca odpowiadam za przesyłkę. Czy rzeczywiście tak jest? Bardzo dobrze wiem, że odpowiadam w całej drodze transportu do klienta właśnie do momentu gdy nie zostanie ona mu doręczona jednak jak się ustosunkować do takiej sytuacji? Przecież status mówi jasno, przesyłka doręczona, dla przewoźnika temat również jest zamknięty, bo przecież jak wyżej potwierdzają, że paczka została doręczona.
Kto zatem odpowiada? Kiedy uznaje się, że przesyłka została doręczona klientowi? Na to drugie pytanie niestety Allegro nie potrafi mi udzielić odpowiedzi, moim zdaniem i logicznie rzecz ujmując przesyłka została doręczona i w tym momencie odpowiedzialność przechodzi na klienta i to on musiałby udowodnić, że przesyłka nie została mu doręczona. Na szczęście wartość przesyłki nie była zbyt wysoka ale co jeżeli mówimy np. o telefonie za kilka tysięcy? Ktoś zamówi, otrzyma (status przesyłki będzie widnieć jako doręczony), zgłosi, że nic nie dostał jednak wg Allegro sprzedawca dalej odpowiada, a co za tym idzie powinien zwrócić środki klientowi lub wysłać nowy towar i tak można w nieskończoność, a przewoźnik na 100% odrzuci reklamację bo on potwierdza, że przesyłkę dostarczył. Paranoja.
Jakieś sugestie?
Wzeszłym tygodniu miałem dyskusję bo klient zauważył że przesyłka widnieje w systemie jako dostarczona a jej na oczy nie widział . Na szczęście okazało się że nie był świadomy tego że listonosz może ją włożyć do skrzynki bez jego podpisu (list polecony priorytetowy) i tam też znajdowała się wysyłka . W takich przypadkach to klient ma łatwiej sprawdzić komu zostawił paczkę listonosz z jego regionu .
@YIVO "do oddawczej skrzynki pocztowej" tutaj tkwi haczyk. Jeżeli odbiorca ma podpisaną umowę z PP na zostawianie poleconych w skrzynce - to po ptakach nawet jak rzeczywiście nie otrzymał. Przesyłka doręczona. ALE jezeli nie ma,a poczta wrzuciła - to TY powinieneś się kłócić na jakiej podstawie. Pokażcie podpis odbiorcy albo zwracajcie kasę. Dlatego Allegro nie usunie bo nie ma pewności co było...
@pinsplash napisał(a):
@YIVO "do oddawczej skrzynki pocztowej" tutaj tkwi haczyk. Jeżeli odbiorca ma podpisaną umowę z PP na zostawianie poleconych w skrzynce - to po ptakach nawet jak rzeczywiście nie otrzymał. Przesyłka doręczona. ALE jezeli nie ma,a poczta wrzuciła - to TY powinieneś się kłócić na jakiej podstawie. Pokażcie podpis odbiorcy albo zwracajcie kasę. Dlatego Allegro nie usunie bo nie ma pewności co było...
@pinsplash chyba nawet nie trzeba mieć zapisu na pozostawianie przesyłek poleconych, tak chyba jest w regulaminie usługi.
Dlatego każdorazowo warto sprawdzać w regulaminie usługi jak wygląda prawidłowe doręczenie.
Wydaje się mi że nawet dla jakieś firmy kurierskiej był zapis w regulaminie ze mogą zostawiać paczki w skrzynkach.
To do sprawdzenia.
@YIVO
Odpowiadasz Ty za przesyłkę jako nadawca ..ale masz potwierdzenie od przewoźnika ,(przy listach poleconych chyba faktycznie wystarczy włożenie do skrzynki do prawidłowego zrealizowania usług) zatem dostarczyłeś paczkę i wywiązałeś się z umowy.
Zatem jeśli Kupujący złożył reklamację możesz ją "odrzucić" i nie uznać roszczeń kupującego, bazując na odpowiedzi reklamacyjnej od przewoźnika. Decyzja należy do Ciebie.
Portal nie ma prawa podważyć Twojej decyzji.
Powinien też zakończyć dyskusję jako rozwiązana gdyż postępowałeś zgodnie z przepisami.
Pilnuj tylko terminów na odpowiedzi reklamacyjne i w dyskusji.
Uważam podobnie jednak Allegro w odpowiedzi na prośbę o zakończenie dyskusji:
"Dyskusję będziemy mogli zakończyc, gdy sprawa dotycząca przesyłki zostanie wyjaśniona z Przewoźnikiem. Transakcja miała charakter konsumencki. W takiej sytuacji (prawnie) odpowiada Pan za przesyłkę do momentu przekazania jej do Kupującego. Również za jej ewentualne zagubienie wynikające z winy przewoźnika."
Pomimo iż 2 minuty wcześniej prawdopodobnie ten sam pracownik Allegro napisał w dyskusji
"Przewoźnik poinformował nas, że przesyłka została doręczona dnia 28-11-2022 do oddawczej skrzynki pocztowej."
No to jak, sprawa wyjaśniona czy nie? XD
Niestety powiem wprost, zostałem zmuszony do tego aby zwrócić klientowi środki z własnej kieszeni ponieważ zależy mi na utrzymaniu statusu Super Sprzedawcy, przewoźnik na pewno odrzuci reklamację bo przecież nie ma podstaw, przesyłka dostarczona, także będę stratny na tej transakcji, całe szczęście wartość nie była zbyt wysoka więc przeboleję...
@YIVO napisał(a):
Uważam podobnie jednak Allegro w odpowiedzi na prośbę o zakończenie dyskusji:
"Dyskusję będziemy mogli zakończyc, gdy sprawa dotycząca przesyłki zostanie wyjaśniona z Przewoźnikiem. Transakcja miała charakter konsumencki. W takiej sytuacji (prawnie) odpowiada Pan za przesyłkę do momentu przekazania jej do Kupującego. Również za jej ewentualne zagubienie wynikające z winy przewoźnika."
Pomimo iż 2 minuty wcześniej prawdopodobnie ten sam pracownik Allegro napisał w dyskusji
"Przewoźnik poinformował nas, że przesyłka została doręczona dnia 28-11-2022 do oddawczej skrzynki pocztowej."
No to jak, sprawa wyjaśniona czy nie? XD
Niestety powiem wprost, zostałem zmuszony do tego aby zwrócić klientowi środki z własnej kieszeni ponieważ zależy mi na utrzymaniu statusu Super Sprzedawcy, przewoźnik na pewno odrzuci reklamację bo przecież nie ma podstaw, przesyłka dostarczona, także będę stratny na tej transakcji, całe szczęście wartość nie była zbyt wysoka więc przeboleję...
@YIVO sprawdź w regulaminie jeśli włożenie do skrzynki jest prawidłowym doręczeniem to sprawa jest wyjaśniona i powinni zmienić status dyskusji
Niestety co pracownik to może być inna decyzja wiec próbuj tylko miej podkładkę z regulaminu.
Wczoraj miałem analogiczną sytuację dwóch konsultantów nie chciał zmienić decyzji trzeci bez problemu ja zakończył. (kupujący od ponad dwóch tygodni nie nadał paczki ze zwrotem, nie chciał podać nr nadania, nie odpowiadał na pytania konsultanta i moje z prośbami o potwierdzenie nadania ale jednocześnie zakończył dyskusję jako nierozstrzygniętą)
@YIVO napisał(a):
Niestety powiem wprost, zostałem zmuszony do tego aby zwrócić klientowi środki z własnej kieszeni ponieważ zależy mi na utrzymaniu statusu Super Sprzedawcy, przewoźnik na pewno odrzuci reklamację bo przecież nie ma podstaw, przesyłka dostarczona, także będę stratny na tej transakcji, całe szczęście wartość nie była zbyt wysoka więc przeboleję...
@YIVO jeśli już zwróciłeś to w zasadzie pozamiatane,
bardzo możliwe że kupujący ma towar i kasę, rzadko giną paczki ..ale wykluczyć takie sytuacji nie można 😞
Co do konsultantów allegro to niestety "wymuszają" a regulamin portalu im pomaga
przynajmniej powinni teraz bez problemu zmienić status dyskusji
Zrezygnuj z poleconych.
Zwróć klientowi koszty zakupu i poproś o zmianę decyzji w sprawie dyskusji na rozwiązaną.
Wówczas jes szansa na Ss
Nie oczekuj sprawiedliwości, to Allegro, tu się liczy tylko kalkulacja.
@YIVO napisał(a):
Sytuacja sprzed miesiąca, przesyłka polecona widnieje z statusem "doręczona", po interwencji do Poczty Polskiej informacja zwrotna, którą umieścił również pracownik Allegro w dyskusji "Przewoźnik poinformował nas, że przesyłka została doręczona dnia 28-11-2022 do oddawczej skrzynki pocztowej.".
..Na szczęście wartość przesyłki nie była zbyt wysoka ale co jeżeli mówimy np. o telefonie za kilka tysięcy? Ktoś zamówi, otrzyma (status przesyłki będzie widnieć jako doręczony), zgłosi, że nic nie dostał jednak wg Allegro sprzedawca dalej odpowiada, a co za tym idzie powinien zwrócić środki klientowi lub wysłać nowy towar i tak można w nieskończoność, a przewoźnik na 100% odrzuci reklamację bo on potwierdza, że przesyłkę dostarczył. Paranoja.
Jakieś sugestie?
@YIVO dopowiadając w przeciwieństwie do poleconych dla większości przesyłek trzeba jednak doręczyć paczkę i ktoś musi potwierdzić jej odbiór, wtedy przy reklamacji możesz poprosić o udokumentowanie prawidłowego doręczenia szczegółowe informacje, potwierdzenia odbioru, podpisy itp
Kurierzy czasami odhaczają doręczenia i pozostawiają paczki pod lokalem , w skrzynkach itp a to dla niektórych rodzajów przesyłek jest nieprawidłową realizacją usługi.
Ostatecznie reklamację kupującego zawsze możesz odrzucić a sprawa będzie musiał być wyjaśniana w sądzie.
Portal nie ma prawa narzuca Tobie decyzji reklamacyjnej ani nakładać kar jeśli postępowałeś zgodnie z prawem i regulaminem portalu (terminowe odpowiedzi itp)
W sytuacji gdyby pracownicy portalu jednak się "czepiali" to składaj oficjalną reklamację i publikuj tutaj często to pomaga.
@pinsplash nie oni twierdzą vel my tylko poczta polska twierdzi bo ma coś takiego jak protokół przekazania paczki z np podpisem osoby co odebrała paczkę więc albo odebrał ktoś z rodziny i nie pamięta (w sumie ciekawe czy ten czas oczekiwania wynikał z reklamacji mielącej się przez pocztę czy kupujący się zczaił po tym czasie gdzie jego paczka), albo ktoś obcy bo nie wiadomo komu zostawiono poleconą przesyłkę (winna poczta) albo pracownik poczty dopuszcza się poświadczenia nieprawdy i może nawet kradzieży (winna poczta)
@ALL-DA Od 16 maja 2022 odbiór poleconego musi zostać podpisany.
@Kaliope_Brzeg napisał(a):
@ALL-DA Od 16 maja 2022 odbiór poleconego musi zostać podpisany.
@Kaliope_Brzeg Dzięki to pewnie załapałem się na okres coviodowy i brak popisów
@YIVO To zmienia sytuację i powinieneś dostać odszkodowanie za nieprawidłowe doręczenie a Kupujący zwrot kasy lub nowy towar.
Kupujący zakładając że ściemnił i przesyłka nie zaginęła to może mieć kasę i przedmiot
winę ponosi listonosz i pewnie kwestie doręczenia będzie sobie wyjaśniał z adresatem
@pinsplash napisał(a):
@YIVO @ALL-DA na jakiej podstawie twierdzicie że PP doręczyła list?🤔 Ma podpis odbiorcy - nie ma. To na jakiej?
@pinsplash jeszcze niedawno obowiązywały inne zasady (o zmianie wspomina @Kaliope_Brzeg )
pamiętaj że napisałem by sprawdzić regulamin przewoźnika czy to prawidłowe doręczenia
Miałem taką reklamację i wrzucenie listu poleconego do skrzynki wtedy było prawidłowym doręczeniem
Wiem, że długo było prawidłowym bo cały czas oferuję dostawę listem poleconym i staram się śledzić na bieżąco komunikaty Poczty. Może w tym przypadku kupujący korzysta z usługi Polecony do skrzynki i dlatego przewoźnik pisze o skrzynce oddawczej.
@YIVO Po 1 terminy podaj termin wysyłki oraz termin doręczenia po trackingu paczki, następnie podaj termin w którym klient odezwał się, że paczki nie ma, są one ważne z punktu widzenia prawa przewozowego. Po drugie odpowiadasz do momentu doręczenia więc skoro poczt twierdzi że towar doręczono to już nie odpowiadasz; kupującemu zostaje złożenie reklamacji na pocztę że paczki nie dostał ty nic nie musisz wręcz nie powinieneś składać reklamacji bo nie jesteś już stroną bo paczka ma status doręczona. Wyjaśnij kupującemu że jeśli koniecznie chce żebyś ty zgłosił reklamację to możesz ale poczta ją odrzuci bo dla poczty nie jesteś już stroną postępowania reklamacyjnego i sam sobie w ten sposób zamknie swoje postępowanie reklamacyjne na amen. Tu masz dla allegro przepis:
Ustalenie stanu przesyłki, dochodzenie roszczeń
Zgodnie z art. 76 prawa przewozowego:
„przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego;
2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika;
3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika;
4) szkodę niedającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.”
Z powyższego przepisu wynika domniemanie, że przewóz został wykonany przez przewoźnika prawidłowo, jeżeli przesyłka została przyjęta przez uprawnionego.
Przy analizie przedmiotowego przepisu należy wziąć pod uwagę przepis art. 74 prawa przewozowego dotyczącego ustalenia stanu przesyłki i należy zaznaczyć, że podstawową formą stwierdzenia szkody w przesyłce jest protokół szkodowy. Protokół stanowi również potwierdzenie zgłoszenia przez osobę uprawnioną zastrzeżeń co do jej stanu.
Z powyższego przepisu wynika, że domniemanie faktyczne prawidłowego wykonania zadania przewozowego zostaje obalone, w przypadku uprawdopodobnienia chociażby jednej z czterech wymienionych w przepisie okoliczności.
Jeśli zaszła przesłanka nr 1 czyli doszło do ubytku tj w tym przypadku całkowitego bo paczki nie ma strony czyli firma przewozowa/ kurier/ poczta tj listonosz i odbiorca czyli kupujący mają obowiązek spisać protokół szkody do 7 dni inaczej wyczerpane zostaną przesłanki z art 76 i kupujący może spadać na drzewo ergo w sądzie przerypie sprawę bo sprzedawca będzie miał potwierdzenie doręczenia. Allegro pokaż info z poczty że napisali że paczka została doręczona co w świetle prawa zamyka im jakiekolwiek działania względem ciebie
@az1rael ogólnie masz rację, tyle tylko, że przesyłka polecona PP podlega pod prawo pocztowe, nie przewozowe.
@az1rael napisał(a):
@YIVO Po 1 terminy podaj termin wysyłki oraz termin doręczenia po trackingu paczki, następnie podaj termin w którym klient odezwał się, że paczki nie ma, są one ważne z punktu widzenia prawa przewozowego. Po drugie odpowiadasz do momentu doręczenia więc skoro poczt twierdzi że towar doręczono to już nie odpowiadasz; kupującemu zostaje złożenie reklamacji na pocztę że paczki nie dostał ty nic nie musisz wręcz nie powinieneś składać reklamacji bo nie jesteś już stroną bo paczka ma status doręczona. Wyjaśnij kupującemu że jeśli koniecznie chce żebyś ty zgłosił reklamację to możesz ale poczta ją odrzuci bo dla poczty nie jesteś już stroną postępowania reklamacyjnego i sam sobie w ten sposób zamknie swoje postępowanie reklamacyjne na amen. Tu masz dla allegro przepis:
Ustalenie stanu przesyłki, dochodzenie roszczeń
1.Jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona.2.Ustalenia protokolarne powinny być dokonane w obecności uprawnionego, a jeżeli wezwanie go nie jest możliwe albo nie zgłosi się on w wyznaczonym terminie, przewoźnik dokonuje ustaleń w obecności osób zaproszonych przez siebie do tej czynności.3.Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie niedające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki.4.Protokół podpisują osoby uczestniczące w ustaleniu stanu przesyłki. Jeżeli uprawniony nie zgadza się z treścią protokołu, może zamieścić w nim zastrzeżenie z uzasadnieniem; w razie odmowy podpisania protokołu przez uprawnionego przewoźnik stwierdza w nim fakt i przyczyny odmowy. Uprawniony otrzymuje bezpłatnie egzemplarz protokołu.5.Jeżeli ustalenia protokolarne, podjęte na żądanie uprawnionego, nie wykażą szkody w przesyłce albo wykażą jedynie szkodę stwierdzoną już uprzednio przez przewoźnika, uprawniony ponosi opłaty określone w taryfie.6.W razie trudności w ustaleniu danych dotyczących czasu, rodzaju, rozmiarów lub przyczyny szkody, dane te określa rzeczoznawca powołany przez przewoźnika w porozumieniu z uprawnionym.Zgodnie z art. 76 prawa przewozowego:
„przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego;
2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika;
3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika;
4) szkodę niedającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.”Z powyższego przepisu wynika domniemanie, że przewóz został wykonany przez przewoźnika prawidłowo, jeżeli przesyłka została przyjęta przez uprawnionego.
Przy analizie przedmiotowego przepisu należy wziąć pod uwagę przepis art. 74 prawa przewozowego dotyczącego ustalenia stanu przesyłki i należy zaznaczyć, że podstawową formą stwierdzenia szkody w przesyłce jest protokół szkodowy. Protokół stanowi również potwierdzenie zgłoszenia przez osobę uprawnioną zastrzeżeń co do jej stanu.
Z powyższego przepisu wynika, że domniemanie faktyczne prawidłowego wykonania zadania przewozowego zostaje obalone, w przypadku uprawdopodobnienia chociażby jednej z czterech wymienionych w przepisie okoliczności.
Jeśli zaszła przesłanka nr 1 czyli doszło do ubytku tj w tym przypadku całkowitego bo paczki nie ma strony czyli firma przewozowa/ kurier/ poczta tj listonosz i odbiorca czyli kupujący mają obowiązek spisać protokół szkody do 7 dni inaczej wyczerpane zostaną przesłanki z art 76 i kupujący może spadać na drzewo ergo w sądzie przerypie sprawę bo sprzedawca będzie miał potwierdzenie doręczenia. Allegro pokaż info z poczty że napisali że paczka została doręczona co w świetle prawa zamyka im jakiekolwiek działania względem ciebie
@az1rael chyba nie jest to takie proste
status z monitoringu nie jest równoznaczny z doręczeniem
aby nie być gołosłownym monitoring gdzie paczka ze zwrotem od kupującego była najpierw mi (wirtualnie) doręczona a później jako nieodebrana trafiła (fizycznie) do nadawcy /kupującego i pojawiło się drugie doręczenie
i kto tu miałby podpisywać protokoły i składać reklamacje ?
Według mnie ostatecznie jednak nadawca składa reklamacje jeśli odbiorca podważa status z monitoringu.
Dokladnie mowiac jesli miedzy doreczeniem paczki a zawiadomieniem przez adresata/kupujacego sprzedawcy lub firmy transportowej mija ponad 7 dni to wedlug prawa pocztowego / transportowego paczke doreczono bez zastrzezen czyli reklamacja nie uznana z automatu bo adresat nie zglosil przeslanek z art 76 to nie sprzedajacy ma wiedziec co sie dzieje z paczka kupujacego tylko kupujacy ma sie interesowac czemu nie ma jego paczki skoro przewidywany czas dostawy minal