anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Statystyki ALLEGRO

Laser1_TK
#10 Popularyzator#

Sprzedanych przedmiotów 40 (w okresie 30 dni) opinii pozytywnych jak na lekarstwo.

ALLEGRO wylicza statystykę że paczka powinna być tego a tego dnia u [edycja]

[edycja] na drugi dzień po wysyłce zaczyna dyskusję że towaru nie otrzymał.

Zakup o godzinie 9 wysyłka o 10. INPOST przetrzymał paczkę 24 godziny w ścianie.
A ja dostałem negatywa o złą obsługę i [edycja] że nie w terminie wysyłka.

Oczywiście ALLEGRO nic z tym nie zrobi bo i po co?

W zamian wysyła mi [edycja] tabelkę jaki to ja zły sprzedawca jestem.

aaa.jpg

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

mr_oma
Moderator
Moderator

@Laser1_TK, jeśli chodzi o dane historyczne dotyczące wysyłek, są to informacje o czasie wysyłki, w jakim wysyłasz zakupiony przedmiot. Dane te analizujemy na podstawie przesyłek za ostatnie 30 dni. 

Na wyświetlany w ofercie przewidywany czas dostawy składa się wiele czynników - m.in. dane dotyczące tego, jak wysyłasz paczki i ile czasu potrzebuje przewoźnik na ich dostarczenie, deklarowany przez Ciebie czas wysyłki czy też deklarowany przez przewoźników czas przewozu.

Z tego, co widzę, przesyłka została dostarczona i odebrana przez klienta z paczkomatu w ciągu deklarowanego czasu wysyłki, a Dyskusja jest już zamknięta.

   Maja
   Moderator


   _____________
   Jeśli zdanie kogoś innego trafia w Twój punkt widzenia,
   nie czekaj i przyznaj tej osobie W punkt!
oznacz moderatorów

Agent051
#13 Ambasador#

@mr_oma Może tych czynników jest za dużo. Może wystarczyłby jeden, ten na który sprzedawca ma wpływ. Czas wysyłki.

oznacz moderatorów

mr_oma
Moderator
Moderator

@Agent051, branie pod uwagę wielu czynników pozwala uzyskać możliwie najbardziej precyzyjny wynik.

   Maja
   Moderator


   _____________
   Jeśli zdanie kogoś innego trafia w Twój punkt widzenia,
   nie czekaj i przyznaj tej osobie W punkt!
oznacz moderatorów

Agent051
#13 Ambasador#

@mr_oma Aha, szczególnie wtedy, kiedy jeden sprzedawca ma 40 zamówień przez 30 dni, a inny 4000. 

oznacz moderatorów

Laser1_TK
#10 Popularyzator#

I do tego zero opinii za sprzedaż.

oznacz moderatorów

Laser1_TK
#10 Popularyzator#

Pod warunkiem że każdy kupujący wystawi opinię.

oznacz moderatorów

cookie000
#15 Entuzjasta#

@Laser1_TK 

Tendencja do wystawiania komentarzy jest zniżkowa. Negatywem niektórzy próbują coś ugrać (daj rabat, albo negatyw), albo przynajmniej odreagować za jakieś tam uchybienia sprzedawcy (niekoniecznie nawet musi to być jego wina).

Podałem już kiedyś propozycję co z tym fantem zrobić: w tych tabelkach pozytywnych i negatywnych dodać ilość ofert po sprzedaży, zaś procent negatywów i pozytywów wyliczać właśnie wobec ilości zawartych transakcji, a nie tylko z ilości wystawionych komentarzy. Tym samym nikt by nie odbierał prawa kupującym wystawić opinii (bo to częste propozycje w sprawie komentarzy, aby po jakiś czasie stała się pozytywna z automatu).

A na allegro lokalnie ? Jest jeszcze śmieszniej: co najwyżej jesteś "aktywnym sprzedawcą" ;]

Edit: Allegro zazwyczaj w dyskusjach na te tematy pisze coś w rodzaju: planujemy w tym roku zmienić system ocen. I tyle.

oznacz moderatorów

Agent051
#13 Ambasador#

@cookie000 Teraz już piszą, że system ocen planują zmienić w przyszłym roku. 😁 Zakładam że na niekorzyść sprzedających, bo nikt nie chce się przyznać jakie zmiany są planowane.

 

oznacz moderatorów

cookie000
#15 Entuzjasta#

@Agent051 

Zawsze lepiej zakładać gorszy scenariusz, bo można się już wtedy tylko dać pozytywnie zaskoczyć ;]

Po lokalnym zostały mi już tylko miłe komentarze ... w czatach i smsach ;D

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

Laser1_TK
#10 Popularyzator#

To nie jest odpowiedź merytoryczna.

Ale czego ja się spodziewam?

Macie chore statystyki i na ich podstawie oceniacie.

Jak mam być wiarygodny sokoro kupujący nie wystawiają oceny innej niż negatywna?

oznacz moderatorów

Laser1_TK
#10 Popularyzator#

rzez te dziwne statystyki dostałem negatywa.

Petent zobaczył że otrzyma paczkę na drugi dzień.

OK wysłana paczka w godzinę po zakupie.

Przeleżała 24 godziny w ścianie gdzie Wasza odpowiedzialność z tego tytułu?

Klient ma prawo wystawić opinię... na jakie podstawie nie usuniecie negatywa skoro macie w tym udział?

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#16 Inspirator#

Taka forma statystyk dyskryminuje dobrych i bardzo dobrych sprzedawców których sprzedaż jest niezbyt duża .Drobny sprzedawca choćby nie wiem jak się starał nie ma szans w statystykach z molochami mimo że te często są krytycznie oceniane za jakość towarów i obsługę to wygrywają przez ilość sprzedawanych przedmiotów.

oznacz moderatorów