anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

szybkie zwroty wypłat a jakość sprzedaży

G-Tronikpl
#8 Zapaleniec#

Witam. Tak z czystej ciekawości się zapytam:

- ustawowo zwrot wpłat wykonuje się do 14 dni od otrzymania paczki zwrotnej. Dlaczego punktacja kończy się na 5. dniu? Jeżeli kupujący nie załączy paragonu do paczki i trzeba go poprosić o wypełnienie wniosku o zgubieniu paragonu i się czeka, aż łaskawie odeśle?

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

Monika__L
#16 Inspirator#

Jaki wniosek? Zgubiony paragon nie przedłuża zwrotu poeniedzy

 

oznacz moderatorów

G-Tronikpl
#8 Zapaleniec#

Warunkiem uznania zwrotu jest załączenie dowodu zakupu do paczki. Faktury są dwie (dla sprzedajacego i kupującego), ale paragon jest jeden (dla kupującego), poza tym jak go nie "wycofam" to wyskoczy w raporcie miesiecznym, a od tego są podatki.

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

 Nie jest to warunek uznania zwrotu

bez paragonu też musisz go rozpatrzyć 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@G-Tronikpl co Ty kombinujesz ,UK nie narzuca na klienta obowiązku zwrotu paragonu , wręcz zezwala na zwrot bez niego . ,druga sprawa to czas na zwrot środków , Ustawodawca okresla czas jako ,, NIEZWŁOCZNIE ,, DODAJĄC DALEJ ,, NIE PÓŹNIEJ JAK 14 DNI OD uwaga !!! ZGŁOSZENIA ZWROTU !! ,  nie jask piszesz otrzymania ...

oznacz moderatorów

G-Tronikpl
#8 Zapaleniec#

@mdrogeria UK czy US?

14 dni od zgłoszenia zwrotu klient ma czas na nadanie zwrotu i jednocześnie od tego samego dnia liczy się czas na zwrot wpłaty? Czytałem to kilka razy, ale nie zwróciłem uwagi na ten szczegół. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@G-Tronikpl jesteś przedsiębiorcą , powinieneś to wiedzieć dla własnego bezpieczeństwa , zwykle klienci nie robią problemów z 1 czy 2 dni , ale można trafić na furiata , a wówczas może zaboleć .

oznacz moderatorów

G-Tronikpl
#8 Zapaleniec#

Mam taką sytuację, że klient zgłosił zwrot zakupu i jutro czy pojutrze mija 14 dni od zgłoszenia zwrotu. Pytanie, czy zwróci czy nie, bo takie prawo ma kupujący (nie nadać zwrotu zakupu) 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@G-Tronikpl może zrezygnować ze zwrotu  ,ale powinien poinformować Ciebie o zmianie decyzji bo jak na razie Ty jesteś właścicielem produktu bez względu na to gdzie on się znajduje . Przypomnij klientowi o obowiązku jaki sam na siebie nałożył zgłaszając odstąpienie od umowy .

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@mdrogeria w ustawie konsumenckiej nie ma czegoś takiego jak zamiana decyzji odnośnie odstąpienia od umowy, kupujący może najwyżej kupić drugi raz towar

oznacz moderatorów

G-Tronikpl
#8 Zapaleniec#

Wracam właśnie z regulaminu Allegro:

odstąpienia od umowy – masz 7 dni kalendarzowych, liczonych od dnia zmiany statusu przesyłki zwrotnej na Dostarczona, ale nie później niż 14 dni od chwili, gdy dostaniesz od kupującego formularz zwrotu towaru

 

@mdrogeria powiedziałbym, że jest takie 50/50 z tego co mówisz

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@G-Tronikpl regulamin allegro nie może być sprzeczny z zapisem Ustawodawcy , to co tam pisze jest tylko sugestią i w żaden sposób nie może Cię przymusić do innych działań ,

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

Oj poczytaj sobie w jakim stopniu regulamin Allegro stoi w sprzeczności z ustawami…

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@G-Tronikpl ustawowo zwrot wpłat wykonuje się do 14 dni od otrzymania paczki zwrotnej.- nie!

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

to za duży skrót myślowy "- ustawowo zwrot wpłat wykonuje się do 14 dni od otrzymania paczki zwrotnej"

doszkalaj się

1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.
 
2.
Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
 
3.
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze towar od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 

oznacz moderatorów