Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dlaczego nadanie paczki w paczkomacie Inpost, Allegro uznaje za nieterminowe, jeśli ze śledzenia jasno wynika, że zawinił Inpost? Przykładowo paczka nadana w 4 godziny po zamówieniu jest uznana za nieterminowo nadaną, mimo że trafiła do paczkomatu o 1 w nocy, znacznie przed godziną graniczną, a kurier wyjął ją dopiero następnego dnia po upływie 40 godzin! Ewidentna wina kuriera, to dlaczego karany jest sprzedawca, bez możliwości reklamacji i odwołania?
przesadzasz
reklamować i odwoływać się zawsze możesz
Nieprawda. Allegro nie skoryguje błędnych statystyk i mimo błędu wyłącznie po stronie przewoźnika, to Sprzedawca zostanie ukarany. Oto oficjalna odpowiedź: "Przewoźnik potwierdził, że miało miejsce opóźnienie. Nie mamy natomiast możliwości wykluczyć zamówienia z jakości sprzedaży - nie wystąpił tutaj błąd po stronie Serwisu Allegro. W związku z tym Państwa roszczenia reklamacyjne nie zostaną spełnione, a reklamacji nie zostaje uznana."
Czyli reklamować mogę, ale mimo racji po mojej stronie, reklamacja nie zostanie uznana.
W sytuacjach kluczowych zwykle większy ma rację i swój regulamin.
@Pengano rozumiem Twoje zdenerwowanie, ale tak jak napisaliśmy w sprawie nr. 20104884 jeśli liczba przesyłek nieodebranych przez kuriera w terminie nie jest znaczna, czyli nie wpływa znacząco na obniżenie jakości sprzedajacego nie mamy możliwości wykluczenia takiego zamówienia.
U mnie wpływa to znacząco. Albo jestem w 0,3% najlepszych sprzedawców albo w 3%, a to wpływa na sortowanie. A to nie jest jedyny błąd Allegro. Tak samo fatalnie wpływa na ocenę karanie za sprzedaż przedmiotów dłuższych niż 64 cm. Do tego stopnia, że pousuwałem długie przedmioty z mojego konta Allegro. To co robicie jest chore, zwłaszcza że rozwiązanie problemu jest proste z technicznego punktu widzenia. Obecnie wspieracie Sprzedawców nie dbających o jakość, bo im to faktycznie nie robi różnicy, a przepędzacie do innych systemów Sprzedawców z najlepszymi ocenami.
Dlaczego allegro ma odpowiadać za przewoźnika? Sprzedawca na allegro ma możliwość wezwania kuriera po osobisty odbiór paczek z siedziby sprzedającego. Przy 5 paczkach podjazd jest za darmo lub przy podpisaniu umowy z inpostem, darmowy podjazd jest od 1 paczki. Samemu umieszczając paczki w paczkomacie ryzykujesz nieterminowość.
Dlaczego allegro ma odpowiadać za przewoźnika?
@lyro Może dla tego że sami ich narzucili. Może dla tego że to Allegro ma z nimi umowy.
W sumie tak. Jeśli przewoźnik Allegro nawala, to Allegro powinno wypłacić Sprzedawcy i Kupującemu odszkodowanie, a nie karać za jakość, jeśli Sprzedawca nadał terminowo. Tu ciekawostka: Inpost napisał, że przesyłki smart nie podlegają żadnym reklamacjom dotyczącym terminów, bo są darmowe. Regulaminowo opóźnienie powoduje karę 50% kosztów przesyłki. Inpost wyjaśnia, że przy przesyłce za 0 zł, odszkodowanie za nieterminowość wynosi 50% x 0 zł = 0 zł. Wobec tego przesyłki Smart mogą dowolnie opóźniać, a odszkodowanie nie przysługuje.
Allegro niech odpowiada za błędy Allegro, Przewoźnik za własne błędy, a Sprzedawca za własne. Wszystko jedno czy paczkomat czy kurier. W umowie z Allegro mają określoną godzinę graniczną. Wezwanie przed tą godziną, oraz włożenie do paczkomatu przed godziną graniczną, muszą zrealizować tego samego dnia. Jeśli tego nie robią, to sami powinni ponieść konsekwencje. Nie Allegro i nie Sprzedawca.
Sprzedawca odpowiada za terminowość nadania. Jeśli nadaję w ciągu 4 godzin, przed godziną graniczną, to nadaję terminowo. Z jakiej racji mam być karany za nieterminowość? Specjalnie o pierwszej w nocy wkładam paczkę w paczkomat, żeby kurier miał cały dzień na jej wyjęcie. Jeśli tego nie zrobi, tylko czeka 40 godzin na wyjęcie, to nie jest moja wina. Tak samo jakbym wezwał kuriera po odbiór, a on by nie przyjechał danego dnia wcale.
Oczywiście Sprzedawca jest słusznie karany za nieterminowość kurierów w innej kategorii oceny jakości. Jest to "szybka dostawa". Jeśli dostawa nie nastąpi następnego dnia, to Sprzedawca dostaje karę, obniżenie punktów jakości i gorsze sortowanie. To jest OK. Ale za terminowość nadania Sprzedawca nie powinien być karany, jeśli nadał terminowo.
A gdzie można zareklamować takie przesyłki, w przeciągu tygodnia zdarzylo mi sie to chyba ze 4 razy........
@Marshall011 Cześć. Reklamację możesz złożyć na tej stronie: https://inpost.pl/kontakt/zloz-reklamacje
Nie zapomnij dołączyć pełnomocnictwa Allegro (możesz je pobrać z zakładki Ustawienia dostawy).
W naszym artykule znajdziesz szczegółowe informacje o tym, jakie informacje powinny znaleźć się w reklamacji: https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/informacje-dla-sprzedajacych/allegro-smart-reklamacje-prz...
Co z tego, ze mogę złożyć reklamację? Nie naprawi to statystyk. Inpost przyznaje się do błędu, twierdzą że to ich wina, a mimo to w przypadku Smart nie wypłacają odszkodowania, a Allegro nie naprawia statystyk. Procedura reklamacyjna trwa wiele tygodni, a czasem miesięcy.
To powinno trwać minutę. Zgłaszam, ze nadałem terminowo, Allegro zagląda do śledzenia, przyznaje mi rację i naprawia statystyki.
Każdy przypadek reklamujesz oddzielnie, następnie Allegro stwierdza, że zbyt rzadko to się zdarza, aby chciało się im naprawić statystyki. Inpost stwierdza, że tak, należy się odszkodowanie, jednak w przypadku Smart obliczają kwotę odszkodowania w wysokości 0 zł i tyle Ci wypłacają. Tracisz wiele godzin na tłumaczenia, aż stwierdzasz, że przyjemniej jest handlować na innych platformach.
InPost to od dawna jest dno dna i kilo mułu...
@Marshall011 Proponuję więc Pocztę- tam są jeszcze zgniłe wodorosty.
Napisałem Ci długą Odpowiedź, po czym doszedłem do wniosku że nie ma sensu i tak to zostawiam.