Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wczoraj klient dał znać, że w paczce uszkodziły się dwa produkty, łącznie za około 11 zł. Zaproponowałam zwrot pieniędzy za te produkty, jednak klient chce, żebym wysłała te towary jeszcze raz. Czy muszę się na to godzić? Wysyłka będzie droższa niż te dwie rzeczy, a paczkę uszkodził kurier, przynajmniej tak to wyglądało, zgnieciona, pewnie wielokrotnie rzucana. Nie mam też ochoty pisać reklamacji do Inpostu bo szkoda czasu, pewnie i tak stwierdzą, że to moja wina, bo nie napisałam na paczce NIE RZUCAĆ.
Zatem, czy musze wysłać towar, czy mogę odmówić i w zamian oddać pieniądze?
W zasadzie nie można zmuszać kupującego do odstąpienia od umowy w ramach reklamacji. Można tylko zmienić żądanie wymiany na naprawę. Lepiej więc dosłać uszkodzone elementy i nie narażać się na komentarz negatywny.
Jeśli wymiana towaru wiąże się z nadmiernymi kosztami, sprzedający może odmówić. Więcej (a w zasadzie wszystko) tutaj: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/
Ale...czy dla 11 zł warto ryzykować zepsucie sobie opinii - na to pytanie musisz odpowiedzieć sobie już sama.
Chciałabym po prostu oddać pieniądze za to co się uszkodziło i nie wysyłać ze względu na koszty wysyłki i cały ten zachód. Więc nic w obu przypadkach nie zaoszczędzę, jedynie czas.
@patrycjachm Zapewne jak mu nie wyślesz to dostaniesz "negatywa".
Nadmierne koszty odnoszą się do wymiany lub naprawy - wtedy sprzedawca może zamienić jedno na drugie. Nie ma tam mowy o zwrocie wpłaty.
@patrycjachm Ja w takim przypadku dosyłam zniszczone elementy, ponieważ to nie z winy klieta one się uszkodziły.