anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Towar uszkodzony w transporcie - zwrot pieniędzy czy zwrot towaru?

patrycjachm
#9 Pomysłodawca#

Wczoraj klient dał znać, że w paczce uszkodziły się dwa produkty, łącznie za około 11 zł. Zaproponowałam zwrot pieniędzy za te produkty, jednak klient chce, żebym wysłała te towary jeszcze raz. Czy muszę się na to godzić? Wysyłka będzie droższa niż te dwie rzeczy, a paczkę uszkodził kurier, przynajmniej tak to wyglądało, zgnieciona, pewnie wielokrotnie rzucana. Nie mam też ochoty pisać reklamacji do Inpostu bo szkoda czasu, pewnie i tak stwierdzą, że to moja wina, bo nie napisałam na paczce NIE RZUCAĆ. 

Zatem, czy musze wysłać towar, czy mogę odmówić i w zamian oddać pieniądze?

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

xyz96
#21 Demiurg#

W zasadzie nie można zmuszać kupującego do odstąpienia od umowy w ramach reklamacji. Można tylko zmienić żądanie wymiany na naprawę. Lepiej więc dosłać uszkodzone elementy i nie narażać się na komentarz negatywny.

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

Jeśli wymiana  towaru  wiąże  się z  nadmiernymi kosztami, sprzedający może odmówić. Więcej (a  w zasadzie wszystko) tutaj: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/

Ale...czy  dla  11 zł warto  ryzykować  zepsucie sobie opinii - na  to pytanie musisz odpowiedzieć sobie już sama. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

patrycjachm
#9 Pomysłodawca#

Chciałabym po prostu oddać pieniądze za to co się uszkodziło i nie wysyłać ze względu na koszty wysyłki i cały ten zachód. Więc nic w obu przypadkach nie zaoszczędzę, jedynie czas.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@patrycjachm Zapewne jak mu nie wyślesz to dostaniesz "negatywa".

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nadmierne koszty odnoszą się do wymiany lub naprawy - wtedy sprzedawca może zamienić jedno na drugie. Nie ma tam mowy o zwrocie wpłaty.

Art. 561. żądanie wymiany rzeczy lub usunięcia wady

§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
§ 2. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.
§ 3. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
oznacz moderatorów

a_brod
#12 Orędownik#

@patrycjachm Ja w takim przypadku dosyłam zniszczone elementy, ponieważ to nie z winy klieta one się uszkodziły. 

Endrju
oznacz moderatorów