anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Trafność na allegro - zagadnienie

FHU_REALTRADE
#7 Wielbiciel#

Który z wymienionych aspektów Allegro ma najwyższy priorytet lub jak można je sklasyfikować pod względem ważności?

 

W tej chwili przy sortowaniu według trafności produktowej pod uwagę bierzemy:

  • zapytanie, które kupujący definiuje, gdy szuka danego przedmiotu, np. frazę, którą wpisał w wyszukiwarkę, filtry, które zaznaczył, czy kategorie, które wybrał
  • to, czy i w jakim stopniu fraza, której szuka kupujący, pasuje do parametrów produktu lub tytułu oferty reprezentanta np. wielkość pamięci telefonu
  • to, jak zachowywali inni użytkownicy, np. których ofert szukali, które oferty wyświetlali, które oferty dodali do koszyka, w których ofertach kupili itp.
  • jakość sprzedawcy oferty reprezentanta danego produktu
  • przewidywany czas dostawy oferty reprezentanta danego produktu
  • to, czy oferta reprezentanta jest promowana
  • jakość pierwszego zdjęcia oferty reprezentanta
  • to, czy sprzedający oferty reprezentanta uzupełnił parametry obowiązkowe
  • format sprzedaży oferty - najpierw wyświetlamy produkty, których reprezentanci oferują opcję Kup teraz
  • to, czy sprzedający oferty reprezentanta jest Super Sprzedawcą.
  • Stan produktu - najpierw wyświetlamy oferty oznaczone jako “Nowe”
Co bierzemy pod uwagę w sortowaniu po trafności

Gdy sortujemy oferty w ten sposób, bierzemy pod uwagę wiele czynników. Możemy je podzielić na:

Dane o ofercie:

  • czy pierwsze zdjęcie w ofercie spełnia nasze standardy
  • czy sprzedający wypełnił parametry, które jednoznacznie określają cechy produktu – na przykład określił jego kolor
  • czy sprzedający wypełnił parametry obowiązkowe
  • czy sprzedający wystawił ofertę w odpowiedniej kategorii – na przykład etui do telefonu w kategorii Etui i pokrowce (dopasowanie kategorii do frazy wyszukiwania)
  • czy oferta jest częścią oferty wielowariantowej - jeśli tak, na liście wyświetlimy tę z ofert, która jest najlepiej dopasowana do zapytania kupującego w wyszukiwarce oraz kategorii, którą przegląda
  • liczba wyświetleń oferty – ile razy klienci wyświetlili ofertę w różnych przedziałach czasu
  • liczba dodań / usunięć do koszyka – ile razy dana oferta była dodana/usunięta do koszyka w różnych przedziałach czasu
  • liczba zakupów w ofercie – liczba wszystkich zakupów/licytacji w ofercie w różnych przedziałach czasu
  • liczba dodań/usunięć do Obserwowanych – ile razy dana oferta została dodana/usunięta do Obserwowanych
  • cena
  • czy oferta jest bezterminowa
  • stan oferowanego przedmiotu
  • we wszystkich kategoriach, poza kategorią Kolekcje i sztuka, czy oferta zawiera wyłącznie opcję kup teraz
  • czy oferta ma przewidywany czas dostawy następnego dnia roboczego – przewidywany czas dostawy może się zmieniać w zależności od godziny, dlatego oferta może na przykład rano wyświetlać się wyżej niż po południu.

Pozycja oferty na liście przy sortowaniu według trafności nie jest stała i może zmieniać się w zależności od pory dnia. Im późniejsza godzina wysyłki tego samego dnia, tym dłużej twoje oferty będą miały oznaczenie o dostawie jutro i dłużej będą się wyróżniać na tle konkurencji.

Przykład

Kupujący wpisuje w wyszukiwarkę frazę iphone 8 o godzinie 11:00 i sortuje wyniki wyszukiwania według trafności. Przewidywany czas dostawy w Twojej ofercie wskazuje na następny dzień roboczy i wysyłasz towar tego samego dnia, jeśli klient złoży i opłaci zamówienie do godziny 14:00. W takiej sytuacji Twoja oferta może się znaleźć wyżej na liście ofert niż ta, w której sprzedający nie określił godziny wysyłki tego samego dnia.


Przykład

Kupujący wpisuje w wyszukiwarkę frazę laptop dell o godzinie 12:00 i sortuje wyniki wyszukiwania według trafności. Przewidywany czas dostawy w Twojej ofercie wskazuje na następny dzień roboczy i wysyłasz towar tego samego dnia, jeśli klient złoży i opłaci zamówienie do godziny 11:00. W takiej sytuacji Twoja oferta może się znaleźć niżej na liście ofert niż ta, w której sprzedający określił godzinę wysyłki tego samego dnia dla zakupów do godziny 14:00.


Obecnie w sortowaniu według trafności nie bierzemy pod uwagę dostawy tego samego dnia (Allegro One Kurier i Kurier Pick-Pack).

Dane o sprzedającym:

Jak kupujący oceniają jakość sprzedającego. Możesz na bieżąco sprawdzać informacje na ten temat oraz śledzić swoje wskaźniki jakościowe, korzystając z dedykowanego panelu Jakość mojej sprzedaży. Końcowa ocena oraz wskaźniki jakościowe, które widzisz w panelu, wpływają na Twoją pozycję w trafności.

Zobacz, co możesz zrobić, aby otrzymać dobre oceny od kupujących:

  • liczba pozytywnych i negatywnych ocen wystawionych przez kupujących
  • średnia ocena kosztów dostawy – tymczasowo nie bierzemy pod uwagę
  • średnia ocena zgodności przedmiotu z opisem
  • średnia ocena jakości obsługi kupującego
  • czy sprzedający uzupełnia numery przesyłek w terminie, który podał w polu Czas wysyłki, w formularzu wystawiania oferty
  • czas odpowiedzi na wiadomości klientów
  • czy sprzedający jest zakwalifikowany do programu Super Sprzedawca
  • czy sprzedający narusza Regulamin Allegro, a w szczególności:
    • zasady określone w Załączniku 1 – na przykład wystawia w swoich ofertach towary zakazane (podróbki, kryptowaluty itd.)
    • ostrzeżenia związane z naruszeniami:
      • art. 13.3 Regulaminu Allegro – na przykład wykorzystuje dane kupujących, aby promować swoją działalność poza Allegro
      • art. 1 pkt. 4 Załącznika 2 – na przykład zamieszcza warunki gwarancji w opisie oferty, a nie w zakładce ‘Gwarancja’
      • art.1 pkt. 7 Załącznika 2 – na przykład w treści oferty zamieszcza reklamy, treści promocyjne, ogłoszeniowe i inne elementy, które ułatwiają zakupy poza Allegro.
Zaangażowanie kupujących

liczymy dla każdej oferty. Takie zaangażowanie to wszystkie informacje, które mówią o tym, czy dana oferta była interesująca – na przykład jak często oferta pojawiła się na liście ofert na zapytanie użytkowników, to ile razy ją wyświetlili, ile razy kupili. Zaangażowanie kupujących mierzymy w różnych przedziałach czasu. Dlatego dbaj o satysfakcję kupującego – o jego pozytywne doświadczenia, które zaczynają się wcześniej, niż zakup w twojej ofercie.

Od czego zależy pozycja oferty na liście

W sortowaniu według trafności pozycja oferty na liście może się zmieniać w czasie. Wpływają na to różne czynniki, na przykład:

  • zaangażowanie kupujących – istotne jest to, jak zainteresowanie daną ofertą zmienia się w czasie
  • przewidywany czas dostawy następnego dnia roboczego.

Wszystkie czynniki opisaliśmy w tym artykule. W sortowaniu według trafności bierzemy pod uwagę każdy z nich.



https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/trafnosc-produktowa-ZM96xyo4ki9

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

kostas11
#21 Demiurg#

@FHU_REALTRADE wszystkie 😄 i nikt Ci nie da na to odpowiedzi, tajemnica allegro 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@FHU_REALTRADE Cześć 🙂 Niestety nie mogę Ci zdradzić, które z czynników są ważniejsze. Szczegóły algorytmów trafności są tajne. Możemy podzielić się z Tobą tylko tym, co opisujemy w artykule. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@ko_alka 🥀 e- tam ... wielka tajemnica , wystarczy tylko zerkać jak zachowuje się na liście kilka najpopularniejszych ofert .

oznacz moderatorów

Lolino
#9 Pomysłodawca#

@mdrogeria To ty zdradzaj 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Lolino ba.... jesteś przedsiębiorcą to kombinuj , co za pokolenie , wszystko podać pod nosek , a ja stary znowu muszę iść do okulisty bo coś literki się rozmywają na ekranie .

oznacz moderatorów

Lolino
#9 Pomysłodawca#

@mdrogeria   chciałbym zapytać, dlaczego decydujesz się na udzielanie komentarzy pod każdym wątkiem, skoro nie przynosi to żadnej wartości ani żadnego pożytku z tego nie ma? 

oznacz moderatorów

Client:110143050
#11 Animator#

@mdrogeria Gdyby nikt się ze sobą nie dzielił wiedzą, to by nie było żadnego mężczyzny i jego rodziny - chyba że masz na myśli dzikusów w jaskiniach. @Lolino tutaj zarówno jest ciekawy jak i dociekliwy pytając bardziej doświadczonego sprzedawcę o szczegóły algorytmu, których jak się okazuje nie masz i nie znasz. Daruj sobie te umizgi w stronę imion i męskości, bo żaden z ciebie facet. Bajkopisarz co najwyżej, co się przechwala rozgryzieniem algorytmu ale nie powie ani słowa bo nie i tłumaczy się obrażając innych. Te swoje mądrości to możesz iść sprzedawać starej handlarce na targowisku. Ludzie rozwijają się przez dzielenie wiedzy, a nie przez odkrywanie koła od nowa każdy osobno. Jeżeli tego nie rozumiesz, to bardzo mi przykro.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:110143050 osobiście na Gadane służę pomocą , ale w pewnych granicach bo nie po to przesiaduję godzinami przed kompem , żeby wszem i wobec oznajmiać w jaki sposób wykiwać konkurencję czy jak mówi wątek uzyskać lepszą pozycję na stronie wyszukiwania . Dzikusy w jaskiniach owszem dzielili się informacjami  , ale każdy te istotne dla przeżycia zachowywał dla siebie .... dlatego przetrwali Ci co wiedzieli więcej dzięki ciekawości i dociekliwości . Jeśli jesteś facetem to zachowój się jak facet , a nie jak rozżalona lala płakać bo jej się algorytm rozjechał

oznacz moderatorów

Client:110143050
#11 Animator#

@mdrogeria Cała cywilizacja ludzka rozwinęła się na dzieleniu wiedzy a nie trzymaniu jej dla siebie. Więc jak już to z twoim "pokoleniem" jest coś nie tak.

oznacz moderatorów