anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

„Twój wynik jakości sprzedaży może się obniżyć”

Totulo
#10 Popularyzator#

Dzień dobry,

obsługuję 3 konta Allegro, ale na tym, które ma najwyższą Jakość Sprzedaży i które ma najlepszy wynik dla Procentu zamówień z szybką dostawą (ok. 30%), w Jakości Sprzedaży od jakiegoś czasu wisi wielki czerwony alert, że Jakość może się wkrótce obniżyć:

„Tak jak zapowiadaliśmy, punkty, które widzisz dla miary Procent zamówień z szybką dostawą, będziemy uwzględniać w jakości sprzedaży od 3 listopada. Jeśli do tego dnia nie poprawisz swojego wyniku w tej mierze, może on obniżyć Twój ogólny wynik jakości sprzedaży.

Sprawdź, jak liczymy punkty dla tej miary i popraw swój wynik!"

Tak, jak wspomniałem - konto, które dostaje to ostrzeżenie ma 30% w tym kryterium. Natomiast inne konto, które ma w tym kryterium tylko 6% takiego ostrzeżenia nie otrzymało. Czy to jakiś błąd?

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Totulo to ostrzeżenie wyświetlamy grupie sprzedających, którzy mogą obniżyć swój wynik w Jakości sprzedaży, gdy wdrożymy miarę Procent zamówień z szybką dostawą. Mogę dopytać, dlaczego na koncie z wyższym wynikiem w tym obszarze masz komuniat, a na drugim z niższym nie, ale nie znalazłam drugiego konta, o którym piszesz. Możesz podać jego nazwę?

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

🌼 jeśli się mogę wtrącić , podpowiedz mi proszę w jaki sposób mam poprawić w jakości sprzedaży parametr ,, szybka dostwa ,, jeśli 60% do 70% zamowień klieci realizują po godzinach granicznych przewoźników ?? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie .

oznacz moderatorów

nostalgia53
#10 Popularyzator#

Ja dziś otrzymałam informację, że moja ocena sprzedaży spadła poniżej neutraknego. Jak to możliwe skoro zawiesiłam sprzedaż w czerwcu, w tym czasie "wisiało" tylko kilka aukcji, na początku sierpnia były sprzedane dwie aukcje, za które nie otrzymałam żadnej oceny od Kupujących. W obszarze "odpowiedzi" mam 50% (???) Ostatnio były dwa pytania, jedno zupełnie nie dotyczyło sprzedaży, drugie o wycofanie oferty, na oba odpowiedziałam. O co tu właściwie chodzi? Od trzech miesięcy praktycznie nie było sprzedaży, ale ocena jest!  Od dłuższego czasu wchodzenie do Allegro wiąże się z nieustannym stresem, co tam dziś zobaczę. Czy naprawdę to pognębianie sprzedawców robi komuś taką frajdę ?????? 

oznacz moderatorów

Sejdino
#9 Pomysłodawca#

 @Totulo @mdrogeria 

Cześć, 

miara ta zależy głównie od godzin składania zamówień przez klientów. Klienci musieliby zamawiać tylko od północy do czasu przyjazdu kuriera. No i musielibyśmy jako sprzedający mieć pewność że kurier zawsze dostarczy przesyłkę na 2 dzień.

Zamówienia złożone po odjeździe kuriera będą realizowane następnego dnia od rana (przynajmniej u mnie), więc dostarczone na 3 dzień i znowu punkty za jakość w dół. Chyba że coś źle zrozumiałem to proszę o sprostowanie 🙂

Za to, że Klienci zamawiają wieczorem - punkty w jakości lecą w dół.

Podobny paradoks jak możliwość wystawienia gwiazdek za koszt dostawy który ustala Allegro.

Pozdrawiam, Bartosz.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Totulo Sejdino 🥀 po mojemu przesyłki zamówione po godzinie granicznej przewoźnika i nadane przed następną godziną graniczną powinny być sklasyfikowne jako ,, szybkie nadanie ,, 

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Powinno ale wydaje mi sie ze jednak tutaj rzeczywistosc mija sie z logika.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@mdrogeria przedstawiłam Twój problem oraz Twoją sugestię zespołowi jakości . Dam znać, gdy otrzymam odpowiedź. Dobrego popołudnia! 😊

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@nostalgia53 rozumiem Twoje zdenerwowanie, jednak mając oferty na allegro nie zawieszasz sprzedaży. Kupujący wciąż mogą dokonać w nich zakupu, założyć dyskusję w razie problemów i zadawać Ci pytania, a te czynniki wpływają na jakość sprzedaży.
Obniżenie Twojej jakości jest spowodowane nie udzieleniem odpowiedzi na pytanie kupującego zadane 24.10.2021r o 21:14.   

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

nostalgia53
#10 Popularyzator#

Dla ścisłości, allegro powinno odróŻniać pytanie od prośby o wycofanie oferty. Ofertę wycofałam i miałam jeszcze posłać hymn pochwalny za to, że klika bezmyślnie?  Ale jemu wolno, a ja obrywam, taka Wasza polityka.

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Jako że należę do tej "prestiżowej" grupy to tak podpytam czy mając 100% pozytywów ,terminowe odpowiedzi ,wysyłkę w ciągu 24 h oraz wpisanie numerów nadania w podobnych procentach -co ma na to wpływ? Może to że nie mam smarta (bo nie mam takiej możliwości na usługi kurierskie) a sam paczkomat wam nie wystarcza. Po 3 listopada moje osiągnięcia diabli wezmą i po co się tu starać ? @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

Totulo
#10 Popularyzator#

@la_nika Mogę 🙂 Beclinic.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Totulo dziękuję! Dopytuję, dam znać, gdy otrzymam odpowiedź 🙂

‌‌🌸 @mdrogeriana Twoje pytanie dostałam odpowiedź 😊
Miary: "Procent ofert z natychmiastową wysyłką" i "Procent zamówień z szybką dosatwą" to dwie osobne sprawy.
W tej pierwszej bierzemy pod uwagę ile Twoich ofert ma ustawione i zweryfikowane godziny graniczne wysyłki tego samego dnia i za to będziemy przyznawać punkty - nie za sam fakt wysyłki w tym dniu. 
A w tej drugiej liczy się tylko i wyłącznie szybka dostawa czyli to że paczka dojdzie do kupującego następnego dnia (bez względu na to kiedy była wysłana). I tu rozumiem, że jak zamiawiają o 22:00 to ciężko będzie dostarczyć ją kolejnego dnia, ale są też takie zamówienia, które zamówią o np. 12:00 i tutaj już będzie to możliwe. W tym punkcie najwyższy wynik - "super" uzyskasz, jeśli będziesz miał powyżej 40% takich zamówień.  

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

 🌞40% to dla mnie nie wykonalne przy 25-26% i tak plasuję się wysoko  , ale tam .... wszystkie pozostałe miary OK.

Kurier wczoraj przyjechał z uszkodzonym skanerem , zabrał paczki bez skanowania 2 obudziły się dopiero rano na sortowni i są dzisiaj w doręczeniu , a punkty odjęte .

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Totulo mam również odpowiedź na Twoje pytanie 😊
Ten komunikat wysyłaliśmy do sprzedających, któym po zmianie jakość może (i tu trzeba oznaczyć to MOŻE) się obniżyć, tak wyszło z naszych analiz.
W przypadku Twoich dwóch kont, to drugie (z niższą wartością w tym punkcie) na dzień analizy było tak wysoko w punktacji na poziomie Super, że mimo zmian w Jakości nie straciłoby poziomu, a to drugie jest na najwyższym możliwym poziomie Jakości i niewiele punktów ponad jego granicę, więc potencjalnie może z niego spaść na Super.

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów