Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam dziś klient poinformował mnie że otrzymał uszkodzony towar.
zaznaczę ze jako sprzedający jestem osoba prywatną,
Przedmiotem sprzedażny była matryca do Laptopa.
Według InPostu klientowi paczkę dostarczono 7 Paź 2022, 9:34 uszkodzenie zgłosił mi dopiero dzisiaj to jest 08.10 godzina 22.
Matryca jest całkowicie zbita "otrzymałem 3 foto" co mam teraz zrobić ?
Niech zgłosi reklamację przesyłki do inpostu.
@Widmo11 jak wysyłasz przedmioty zrób zawsze kilka zdjęć jak jest stan przedmiotu, jak spakowałeś, jak opakowałeś. Ewentualnie nakręć filmik. Będziesz mieć ewentualne dowody w dyskusji.
@Widmo11 Cześć. 🙂 W takiej sytuacji zgłoście reklamację (możesz to zrobić Ty lub kupujący) do InPost i poczekajcie na decyzje w sprawie: https://inpost.pl/reklamacja
Jest zgłoszona reklamacja i musisz się do niej odnieś.
@Widmo11 Pamiętaj że przy sprzedaży od osoby prywatnej wydanie kupującemu następuje w momencie wydania paczki. Więc uszkodzenia w czasie transportu są po jego stronie. ALE może reklamować uszkodzenie PRZED wysłaniem.
Ogólnie dziękuje wszystkim którzy odpowiedzieli na moje pytanka odniosę sie do kilku kwestii 🙂
Client:44052296 - coś tam mam może nie filmik ale foto robiłem żeby mieć numery seryjne matrycy 🙂 no i w końcu sa foto z ogłoszenia 🙂
ko_alka - tak mu zasugerowałem zaraz po otwarciu dyskusji
pinsplash - jeśli nawet jest tak jak piszesz że po jego stronie jest teraz reklamować i załatwiać to, chciałbym pomóc kupującemu jak mogę oczywiście, tak jak on nie chciałbym nic na tym teraz stracić a załatwić to tak żeby żaden z nas nie ucierpiał 🙂
Dodam że matryca zawinięta w folie bom belkową w niektórych miejscach zablokowana styropianem i gąbka i zapakowana w karton .. także naprawdę kurier musiał ją chyba z buta potraktować lub mocno wcisnąć miedzy inne paczki
pinsplash
inpost niestety nie uznał reklamacji ... "Paczka została odebrana przez adresata bez zastrzeżeń"
dla mnie śmieszne a jak zrobić inaczej zastrzeżenia jak nie zgłosić reklamacji masło maślane .. wychodzi na to że przy paczkomacie trzeba pokazywać opakowanie do kamery i się uśmiechać 😞
i co teraz zrobić kto ma stracić lub musi według przepisów ?
No niestety wiadomo nie od dzisiaj że Inpost często nie wypłaca odszkodowań za uszkodzone w transporcie paczki, pomimo że każda paczka jest ubezpieczona.
@cd-music tak robi każdy ubezpieczyciel, każdego kuriera. W 90% zgłoszonych spraw tak mieliśmy, dziwnym trafem po napisaniu odwołania przez "naszą" kancelarię prawną od razu zmiana decyzji na uznanie i wypłata 100% wartości. W każdym z odrzuconych pierwotnie przypadków.
Przy odbiorze przesyłki z paczkomatu można zgłosić zastrzeżenia dotyczące przesyłki. Jest taka funkcja na ekranie monitora, ale większość osób nawet tego nie czyta.
"Paczka została odebrana przez adresata bez zastrzeżeń"
Przepraszam, że się podpinam, ale ciekawi mnie to jako kupującego i sprzedającego.
Sprawdzanie zawartości paczki przy kurierze. InPost, Poczta Polska bo tych się pytałam nie mam możliwości sprawdzenia paczki przy kurierze. Albo odbieram albo nie. PP jest możliwość sprawdzenia paczki jeśli była wykupiona usługa sprawdzania paczki. To jak zgłosić te uwagi do przesyłki jak kurier od razu wychodzi, bo odebrałam i jemu już to toto loto?
I pytanie drugie czy sprzedając coś wartościowego, delikatnego mam możliwość wysyłając przez menagera InPost bądź PP Allegro nadaj przesyłkę wybrania opcji sprawdzenie przy kurierze?
Witam
Sprawa zakończona .. kupujący zgłosił sprawę do Allegro Protect ... które poprosiło o wyjaśnienia sytuacji z mojej jak i jego strony.
Powiem szczerze nie wiem jak to działa tam u nich ale podjęli decyzje o zwrocie pieniążków kupującemu a mnie nie obciążyli żadnymi innymi kosztami "pewnie i oni maja jakieś ubezpieczenie na takie sytuacji" i tu się nie wykręcali jakimiś głupimi tłumaczeniami jak InPost tylko zadziałali 🙂
Więc sporo razy marudzimy na Portal Allegro a tu wszytko ładnie na spokojnie załatwione .. BRAVO
folkowy-slesin - W teorii każdy kurier powinien takie coś udostępnić i pozwolić Ci na takie działanie ale ich czas tak goni ze wolą nie dostarczać do kogoś takiego paczek niż czekać u każdego na ich otwarcie.. no chyba ze mają za to dodatkowo płatne
Przykładowo.. przesyłka za pobraniem kurier ma płacone 3 x więcej za dostarczenie więc jak powiesz nie zapłacę zanim nie zobaczę to jeszcze nie spotkałem kuriera który by odmówił sprawdzenia.
Zamawiając kuriera również osobno można zaznaczyć możliwość sprawdzenie przez odbierającego "dodatkowo płatne"
Ale na końcu jest pacz-komat za 0zł z smarta .. i teraz około 25 zł za wysyłkę płać 🙂