Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
witam
Mam pytanie bo mam pierwszy raz taką sytuację, kupujący nie odebrał paczki bo kurier przekazał mu że jest uszkodzona w środku mimo iż uszkodzenia widać z zewnątrz nie było
Paczka wróciła a DPD naliczyło 12.99 zł , kupujący chce zwrotu za całość paczki , po naszym rozpakowaniu okazało się że paczka jest całą zalana i nadaje się tylko do reklamacji, ocalała tylko jedna rzecz. I teraz pytanie przy zwrocie za całość paczki kupującemu pomniejszam o tą kwotę 12.99 za odsyłkę nie odebranej paczki czy o tą kwotę występuję przy reklamacji paczki u przewoźnika bo od konsultantów na allegro otrzymałam dwie sprzeczne wersje
ObiadyDomowe nie , nie możesz pomniejszyć zwrotu , na Tobie ciąży obowiązek dostarczenia zamówienia zgodnego z opisem .
Przy reklamacji zwracasz całość kosztów kupującemu i sam składasz reklamację w firmie kurierskiej.
@ObiadyDomowe Niczego mu nie pomniejszasz, to nie był zwrot bez podania przyczyny. Kupujący nie odebrał uszkodzonego, zalanego towaru, a Ty mu chcesz coś jeszcze pomniejszać? Oddaj mu całą jego wpłatę, a z firmą przewozową walcz o odszkodowanie. Inaczej kupujący założy Ci spór i poprosi o pomoc Allegro.
Odliczyć za powrót paczki mógłbyś wtedy, gdyby klient odstąpił od umowy bez podania przyczyny, bo mu się odwidziało i zmienił zdanie. Tu masz uszkodzenia, a nawet zniszczenia towaru w transporcie lub przed wysyłką. Za takie uszkodzenia względem kupującego odpowiada sprzedawca.
niestety takie mamy prawo, przewoźnik w zasadzie nie odpowiada za nic to jest śmiech na sali
po pierwsze to nikogo nie próbuję oskubać tylko zadałam pytanie
po drugie od tego jest społeczność żeby zadawać pytania
zasady to są w więzieniu a tutaj trzeba się kierować prawem
pamiętaj kto zniszczył towar i jaka jest odpowiedzialność przewoźników w polskim prawie, zanim kogoś ocenisz
@ObiadyDomowe
Czy kupujący był konsumentem (w rozumieniu kodeksu cywilnego) ?