Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Uszkodzona przesyłka .Odbiorca nie sprawdził zawartości przesyłki przy kurierze,nie spisał protokołu w jego obecności.Zwrócił towar podając powód uszkodzenie w czasie transportu. Jak mam podejść do tego tematu. Jak ustrzec się negatywa od tego zakupu. Proszę o sposoby rozwiązania. Z góry dziękuję.
Sprzedaż firma
@AudiovintageHiFi No właśnie - firma.
A w zakładce Zwroty i O sprzedającym klauzule niedozwolone.
Jeżeli towar został uszkodzony w transporcie niezbędny jest formularz szkody spisany przez kuriera. W innym przypadku nie jestem w stanie pomóc. Tego protokołu spisanego w obecności kuriera wymagają wszystkie firmy przewozowe w momencie ubiegania się o odszkodowanie. Przyjęcie bez sprawdzenia zawartości przesyłki oraz protokołu w obecności kuriera jest jednoznaczne dla firmy kurierskiej ,że przesyłka została dostarczna nie uszkodzona. Póżniejsza reklamacja nie zostaje uznana przez firmy kurierskie gdzyż uszkodzenie nastąpiło po potwierdzeniu odbioru bez uszkodzeń.
UOKiK na to;
https://rejestr.uokik.gov.pl/wyszukiwanie.php?view=#advancedResults
Firma transportowa może się domagać protokołu od Ciebie, ale Ty nie możesz się go domagać od kupującego i odrzucić reklamacji lub nie przyjąć zwrotu z tego powodu.
My w takiej sytuacji dogadujemy się z klientem i albo wysyłamy jeszcze raz towar albo zwracamy pieniądze. Niestety ani klienci ani kurierzy nie są zbyt chętnie do wypisywania protokołów szkody. Jest to strata ale wliczona w koszty prowadzenia biznesu. Wbrew temu co pisze @xyz96 możesz w ten sposób ustrzec się negatywa. Nie wszyscy ludzie są jakimiś bezwzględnymi robotami zapatrzonymi w przepisy jak w święty obrazek i rozumieją, że to nie jest wina sprzedawcy, że towar został uszkodzony w transporcie, zwłaszcza, że wszyscy wiemy co z paczkami potrafią zrobić kurierzy.
Sprawa jest bardzo prosta, to odbiorca przesyłki jest obowiązany udowodnić, że szkoda nie powstała juz po fakcie odebrania paczki.